شاید اگر فیلم «رما» در فصل جوایز تا این اندازه به چشم منتقدان سینما و برگزارکنندگان جوایز سینمایی نمیآمد و انبوهی از جوایز معتبر سینمایی به پای این اثر ساخته شده توسط «آلفونسو کوارون» کارگردان مکزیکی هالیوود ریخته نمیشد، فعلا بحث سرمایهگذاری کمپانیهای اینترنتی در جریان فیلمسازی آمریکا تا این اندازه مورد توجه فیلمسازان بزرگ هالیوودی از جمله استیون اسپیلبرگ و برخی مالکان کمپانیهای بزرگ فیلمسازی در آمریکا قرار نمیگرفت. در واقع نزاع اصلی در ارتباط با ورود بازیگرانی جدید و پرقدرت در فرآیند فیلمسازی در سینمای آمریکا درست با موفقیت چشمگیر «رما» آغاز شد؛ موفقیتی که تیر خلاص آن میتوانست اهدای اسکار بهترین فیلم امسال به این اثر باشد که البته با تدبیر برگزارکنندگان این دوره آکادمی اسکار فعلا متوقف شد، هر چند که با پیوستن چهرههای نامداری همچون مارتین اسکورسیزی به فهرست بلندبالای فیلمسازانی که با این کمپانی همکاری میکنند، عملا این تدبیر اسکار نیز به حاشیه رانده شد، چرا که بدون شک در سالهای آینده، آکادمی اسکار نمیتواند نسبت به فیلمهای ساخته شده توسط این چهرههای نامدار بیتوجه باشد. «رما» بهترین فیلم جوایز سینمایی «بفتا» شد و در جوایز سالانه انتخاب منتقدان نیز با دریافت 4 جایزه از جمله 2 جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین کارگردانی توانست موفقیتش را بیش از پیش به رخ رقبای قدری همچون «سوگلی» و «کتاب سبز» بکشد. به نظر میرسد با این روندی که نتفلیکس در همکاری با کارگردانهای مهم در پیش گرفته، در سالهای آینده باید شاهد موفقیتهای متعدد تولیدات این کمپانی در فصل جوایز سینمایی باشیم.