printlogo


کد خبر: 208345تاریخ: 1398/1/25 00:00
اخبار

اجازه  برای اختصاص نیمی از سهم امام به سیل‌زدگان
آیت‌الله‌العظمی «سیدعلی سیستانی» از مراجع تقلید شیعیان در جریان سیل اخیری که دامنگیر مردم برخی نقاط کشورمان شده، اجازه کمک به سیل‌زدگان از محل سهم امام را صادر کرد. به گزارش «تابناک»، آیت‌الله «سیدجعفر سیدان» نماینده حضرت آیت‌الله «سیدعلی سیستانی» از مراجع عظام تقلید در مشهد در پاسخ به نامه جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی درباره مجوز اختصاص نیمی از سهم امام به سیل‌زدگان تاکید کرد که مطابق با اجازه این مرجع تقلید می‌توان به‌مقدار نصف سهم مبارک امام را برای کمک به سیل‌زدگان کشورمان اختصاص داد. نماینده آیت‌الله سیستانی در ذیل این نامه نوشته است: «با توجه به ضرورت مساعدت در جریان حادثه سیل در نقاط مختلف کشور، همکاری و کمک‌رسانی در رفع نیازمندی‌های مربوط از مردم شریف بسیار شایسته است. ضمنا یادآوری می‌شود به‌مقدار نصف از سهم مبارک امام علیه‌السلام را طبق اجازه مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی دامت برکاته در این باره می‌توان کمک نمود».

حضور مستشاری ایران در سوریه ادامه دارد
سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: حضور ما در عراق و سوریه کاملا قانونی و به دعوت دولت‌های آنهاست و تا زمان درخواست دولت سوریه و عراق در این دو کشور حضور مستشاری داریم. سردار ابوالفضل شکارچی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور مستشاری ایران در سوریه اظهار کرد: میزان حضور مستشاری ما در سوریه هیچ فرقی نخواهد کرد و این حضور به دعوت دولت سوریه است. سخنگوی ارشد ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه حضور ما در عراق و سوریه کاملا قانونی و به دعوت دولت‌های آنهاست، ادامه داد: تا زمانی که دولت سوریه و عراق بخواهند ما در این دو کشور حضور مستشاری داریم. سردار شکارچی درباره قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی توسط آمریکا اظهار کرد: صحبت‌های ترامپ درباره تروریست خواندن سپاه حرف‌های کهنه و قدیمی بوده و حالت نمادین و تشریفاتی دارد.

افتخار می‌کنیم از سوی ترامپ تروریست خوانده شویم
جانشین فرمانده کل سپاه در جمع عشایر سیل‌زده در یادمان شهدای هویزه گفت: برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه در جریان بررسی وضعیت سیل‌زدگان منطقه دشت‌آزادگان، بیمارستان صحرایی شهدای نیروی دریایی سپاه را که دارای بخش‌های تخصصی، اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه زنان، بخش داخلی و آزمایشگاه بوده و جهت خدمت‌رسانی رایگان به اهالی منطقه برپا شده است، افتتاح کرد. سردار سلامی همچنین طی سخنانی ضمن ادای احترام به پرچم متبرک شهدا گفت: برای ما باعث افتخار است که از سوی فردی چون ترامپ، تروریست خوانده شویم. وی در ادامه مقاومت مردم غیور هویزه را الگویی برای مقاومت همه دوستداران نظام و انقلاب اسلامی دانست و از صبوری و همراهی مردم منطقه در بحران پیش رو قدردانی کرد.

بررسی طرح  تقویت جایگاه سپاه در مجلس
عضو هیات رئیسه مجلس از بررسی طرح حمایت مجلس از سپاه پاسداران در جلسه علنی امروز پارلمان خبر داد. به گزارش تسنیم، علی‌اصغر یوسف‌نژاد با بیان اینکه بررسی طرح ۲ فوریتی تقویت جایگاه سپاه در مقابل اقدامات آمریکا در دستور کار جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین) مجلس قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه ۲ فوریت طرح مذکور در جلسه نوبت عصر روز (سه‌شنبه ۲۰ فروردین) به تصویب اکثریت نمایندگان رسید، لذا نخستین دستورکار جلسه علنی بررسی این طرح است. وی افزود: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، طرح‌های ۲ فوریتی باید پس از ۷۲ ساعت در دستورکار جلسه علنی پارلمان قرار گیرد، با توجه به اینکه پس از تصویب فوریت این طرح مجلس جلسه علنی نداشته و فرصت ۷۲ ساعت آن گذشته لذا بررسی طرح مذکور در نخستین دستورکار نمایندگان در صحن علنی قرار دارد. عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه طرح مجلس پشتوانه محکمی برای سپاه پاسداران است، تصریح کرد: نمایندگان با تصویب طرح یادشده از این نهاد انقلابی حمایت می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0066 sec