printlogo


کد خبر: 208346تاریخ: 1398/1/25 00:00
اخبار

پرونده مدیران بانک سرمایه به اجرای احکام ارسال شد
رئیس شعبه سوم دادگاه‌های ویژه رسیدگی به پرونده‌های اقتصادی درباره آخرین وضعیت پرونده بانک سرمایه، گفت: در اولین روز کاری سال ۹۸ پرونده مدیران بانک سرمایه به شعبه اجرای احکام ارسال شده است و حکم باید اجرا شود. به گزارش ایسنا، در پایان چهارمین جلسه دادگاه پتروشیمی، قاضی اسدالله مسعودی‌مقام در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که حکم هنوز اجرا نشده و محکومان این پرونده هنوز به زندان نرفته‌اند؟ گفت: شعبه اجرای احکام به منظور اجرای حکم، افرادی را که مورد حکم قرار گرفتند احضار و حکم را اجرا می‌کند و در صورتی که به رغم احضار، در شعبه اجرای احکام حاضر نشوند، دستور جلب صادر می‌شود. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر رد اتهامات مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا از سوی وکیل این فرد در جلسه چهارم پرونده پتروشیمی، گفت: بیشتر ادله وکیل براساس اظهارات آقای حمزه‌لو بوده است، نه اینکه خودشان مستندی ارائه داده باشند. مسعودی‌مقام افزود: تمام اظهارات آقای حمزه‌لو مبنی بر اینکه تمام پول‌ها به حساب‌های کشور برگشته در دست بررسی است که قرار است مستندات آن به ما ارائه شود، یعنی خود وکیل هیچ ملاقاتی با متهمه نداشته است که دفاعیاتش برگرفته از آن اظهارات یا اسنادی باشد که خانم شیخ‌الاسلامی ارائه کرده باشد. وی در پاسخ به سوالی درباره ارائه اسناد توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تصمیم بر این بوده که اسناد را تا جلسه امروز (شنبه) به دادگاه ارائه دهند که بخشی از آن کامل شده است و برای مابقی آن از ما مهلت خواستند که تا جلسه بعد به دادگاه ارائه دهند. گفتنی است روز گذشته چهارمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه شد
«سیدعباس موسوی» مدیر کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی به عنوان یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد.
به گزارش فارس، «سیدعباس موسوی» مدیرکل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی دیروز (شنبه‌) 24 فروردین‌ماه از سوی محمدجواد ظریف به عنوان یازدهمین سخنگوی وزارت امور خارجه منصوب شد. موسوی پیش از این مدیرکل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی بوده و قبل از آن هم در سمت‌هایی چون ریاست اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ‌کنگ و رایزن دوم در سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است. او که فارغ‌التحصیل دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه است، جوان‌ترین سخنگویی است که عهده‌دار این سمت شده است. پیش از او بهرام قاسمی عهده‌دار این سمت بود که به عنوان سفیر جدید ایران در پاریس منصوب شده است.

«روح‌الامینی»  رئیس خانه احزاب شد
عبدالحسین روح‌الامینی، از اعضای شورای مرکزی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی به‌عنوان رئیس جدید خانه احزاب انتخاب شد. به گزارش تسنیم، نخستین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب در دوره جدید با دستور کار انتخاب هیات رئیسه و رای‌گیری برای ریاست خانه احزاب روز گذشته برگزار شد. بر‌اساس تصمیم اعضای شورای مرکزی، ریاست خانه احزاب در سال 98 بر عهده فراکسیون اصولگرایان خواهد بود و پس از اتمام ریاست اصولگرایان، 2 فراکسیون مستقلین اعتدالی و اصلاح‌طلبان به ترتیب ریاست خانه احزاب را بر عهده خواهند داشت. در پایان این جلسه که با حضور 19 نفر از اعضای شورای مرکزی تشکیل شد، عبدالحسین روح‌الامینی با کسب 9 رای در برابر 7 رای حسن غفوری‌فرد و 3 رای ممتنع به عنوان رئیس جدید خانه احزاب انتخاب شد.
 


Page Generated in 0/0066 sec