printlogo


کد خبر: 208355تاریخ: 1398/1/25 00:00
اخبار

سازمان هواشناسی اعلام کرد
هشدار درباره طغیان رودخانه‌ها
سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای اعلام کرد در نیمه شرقی کشور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی‌شدن مسیل‌ها وجود دارد.
به گزارش ایسنا، بر اساس این اخطاریه در جنوب بوشهر، جنوب فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و در جنوب سیستان و بلوچستان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. همچنین یکشنبه ۲۵فروردین، در نیمه شرقی هرمزگان، جنوب شرق کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در خراسان جنوبی و خراسان رضوی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها بر اثر بارش باران و رگبار وجود دارد. سازمان هواشناسی در این اخطاریه آورده است با توجه به پیش‌بینی بارش شدید و رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق یاد شده وجود دارد. از این رو به هموطنان و سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم را جهت کاهش خسارات احتمالی به عمل آورند. بر اساس گزارش سازمان هواشناسی، انتظار می‌رود این سامانه بارشی بتدریج تا اواسط روز دوشنبه از نوار شرقی کشور خارج شود.

دپوی داروی مورد نیاز کشور تا ۶ ماه آینده
رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه دپوی داروی مورد نیاز کل کشور تا ۶ ماه آینده صورت گرفته است و جای نگرانی نیست، گفت: اقدامات لازم برای تأمین داروی 6 ‌ماه دوم سال نیز در حال انجام است.
به گزارش فارس، مهدی پیرصالحی در ادامه سفر به مناطق سیل‌زده برای ارزیابی از شرایط تأمین اقلام مورد نیاز دارویی، تجهیزات پزشکی، غذایی و بهداشتی، از کمپ سیل‌زدگان اهواز بازدید کرد. وی با اشاره به اینکه تمام شرکت‌های تولید و توزیع دارو، تجهیزات، مواد غذایی و آرایشی- بهداشتی در کمک‌رسانی و تأمین اقلام مورد نیاز استان‌های سیل‌زده همکاری مطلوبی داشتند، گفت: خوشبختانه تمام ارگان‌ها و نهادها از جمله هلال‌احمر، بسیج، سپاه و ارتش تلاش کردند مشکلات مناطق سیل‌زده را به حداقل برسانند. رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی اقدامات در حوزه سازمان غذا و دارو و حتی وزارت بهداشت نیست اما اگر به آنها رسیدگی نشود، تبعاتی دارد که متوجه وزارت بهداشت می‌شود، گفت: یکی از این موارد تأمین شیشه شیر است، چنانکه اگر چه شیرخشک مورد نیاز تأمین شد اما در کنار آن نیاز به شیشه شیر نیز وجود داشت؛ به‌رغم اینکه تأمین آن در حوزه مسؤولیت وزارت بهداشت نیست اما معاونت بهداشتی برای تأمین آن اقدام کرد و سازمان غذا و دارو نیز ۱۵۰۰ شیشه شیر و ۵۰۰۰۰ سر شیشه را تأمین کرد. پیر صالحی با بیان اینکه از لحاظ تأمین دارو و تجهیزات در مناطق سیل‌زده نگرانی وجود ندارد، گفت: دپوی داروی موردنیاز کل کشور تا ۶ ماه آینده صورت گرفته و جای نگرانی نیست و همچنین اقدامات لازم برای تأمین داروی 6 ‌ماه دوم سال نیز در حال انجام است.

کشف ۱۳۰۰ عدد سکه عتیقه در مترو
فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت از دستگیری ۲ قاچاقچی و کشف هزار و ۳۰۰ عدد سکه تاریخی خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ علی راقی، فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت درباره این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۰ صبح روز جاری (شنبه)، بیست و چهارم فروردین‌ماه، مأموران انتظامی گشت متروی حرم مطهر، هنگام گشت‌زنی در سکوی ایستگاه مترو، متوجه رفتار مشکوک ۲ مرد شدند که یک ساک نیز همراه آنان بود. وی بیان داشت: مأموران افراد یادشده را تحت بازجویی اولیه قرار دادند و متهمان که پاسخ درستی به سوالات پلیس نمی‌دادند، برای بررسی بیشتر به مقر پلیس منتقل شدند. فرمانده یگان انتظامی مترو، با اشاره به اینکه هر ۲ متهم رابطه نسبی با یکدیگر داشته و از شهرستان همدان به تهران آمده‌اند، افزود: در بازرسی از ساک متهمان تعداد هزار و ۳۰۰ عدد سکه عتیقه کشف شد و متهمان اعتراف کردند از شهرستان برای فروش سکه‌ها به تهران آمده‌اند.


Page Generated in 0/0057 sec