printlogo


کد خبر: 208361تاریخ: 1398/1/25 00:00
به جا مانده از بازی سپاهان - استقلال
امیدی که زنده شد

زهره فلاح‌زاده: استقلال در حالی روز جمعه باید رو در روی سپاهان در ورزشگاه نقش جهان قرار می‌گرفت که 4 روز قبل از آن بازی حساس لیگ قهرمانان مقابل الهلال عربستان را با برد شیرین پشت‌سر گذاشت و به هوادارانش بابت صعود احتمالی از گروه امید داد. استقلالی‌ها که مجبور شده بودند یک روز هم بیشتر در قطر بمانند، پس از بازگشت به ایران و 2 روز ریکاوری در تهران با 2 دستگاه اتوبوس خود را به اصفهان رساندند تا نگرانی هواداران بابت فشردگی بازی‌ها و خستگی بازیکنان در بازی حساس با سپاهان دوچندان شود.
بی‌دقت در ضربات آخر
استقلال در ابتدای بازی توپ و میدان را در دست داشت، درست مثل بازی با الهلال و حتی داربی پایتخت که بازیکنان مدام در خط دفاعی تیم حریف دیده می‌شدند اما بازیکنان در این دیدار بی‌دقت و بی‌بهره از فرصت‌های خوبی که نصیب‌شان می‌شد، بازی را دنبال کردند.
تیم‌های قلعه‌نویی مهم‌ترین تاکتیک‌شان سانتر از جناحین است و بیشترین بهره‌ای که این تیم در طول فصل می‌برد از همین حربه تاکتیکی است. سپاهان که ۱۵ دقیقه ابتدایی در خانه و در مقابل دیدگان ۶۰ هزار
هوادارش در لاک دفاعی فرو رفته بود، با سانتر‌ هافبک‌های خود سعی بر به هم ریختن دفاع مستحکم استقلال داشت که در 3-2 حرکت هم خطرساز شد اما نتوانست ره به جایی ببرد.
گوجه‌‌ای به اندازه یک نارنجک خطرناک!
نیمه دوم پایاپای دنبال می‌شد تا اینکه یک اتفاق باعث شد بازی به مدت ۵ دقیقه از حرکت بایستد. شیئی در کنار زمین بازی افتاده بود که داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری و سعید فتاحی، مسؤول کمیته مسابقات سازمان لیگ ترس نزدیک شدن به آن را داشتند. به گمان این دو، آن شئ «نارنجک» بود و حتی منتظر ماشین آتش‌نشانی برای خنثی کردنش بودند اما توپ جمع کن که هراسی در دلش نداشت با برداشتن شئ به مسؤولان اعلام کرد نارنجک نیست و تنها یک عدد گوجه‌فرنگی است؛ گوجه‌فرنگی‌ای که تا حد یک نارنجک خطرساز شده بود و وقفه زیادی در بازی ایجاد کرد.
بازی جذاب و مردود اعلام شدن گل اول استقلال
2 تیم که دوست نداشتند بازنده بازی باشند و مساوی هم آنها را از کورس قهرمانی عقب می‌انداخت، در 10 دقیقه پایانی بازی، موقعیت‌های زیادی روی دروازه همدیگر ایجاد کردند. در دقیقه ۸۶ حتی استقلال با ضربه سر علی کریمی به گل هم رسید اما داور مسابقه این گل را نپذیرفت که البته به گفته اکثر کارشناسان داوری، گل استقلال به اشتباه مردود شده بود و اگر بازی با نتیجه تساوی به پایان می‌رسید، تبعات سنگینی دامن زاهدی‌فر را می‌گرفت. اینجاست که اهمیت وجود سیستم VAR در داوری‌های پراشتباه فوتبال ما بیشتر خودش را نشان می‌دهد؛ سیستمی که می‌تواند در لیگ ما استفاده شود بدون آنکه داوری ناسزا بشنود یا قضاوتی پرحرف و حدیث داشته باشد!
پاتوسی باز هم شاگرد اول کلاس شد
استقلال باز هم دست‌بردار نبود و به حملات خود ادامه می‌داد و در حالی که داور بازی ۷ دقیقه وقت اضافه گرفته بود این تیم با تک‌روی و تکنیک آیاندا پاتوسی، ستاره بی‌چون و چرای خود در دقیقه ۹۷ تیر خلاص را بر پیکر تیم قلعه‌نویی زد و 3 امتیاز شیرین را از آن خود کرد. حرکت دیدنی پاتوسی بار دیگر به فدراسیون‌نشین‌ها فهماند بهتر است هرچه سریع‌تر آیین‌نامه سازمان لیگ تغییر کند، چرا که پاتوسی نشان داد بازیکنان آفریقای جنوبی هم می‌توانند از این پس به لیگ ایران بیایند و در تیم‌های داخلی چهره شوند. پاتوسی بدون شک بهترین بازیکن نیم‌فصل دوم لیگ ایران است؛ بازیکنی که طی ۴ روز، در لیگ قهرمانان زمینه‌ساز پیروزی تیمش مقابل الهلال قدرتمند شد و در لیگ برتر مقابل سپاهان مدعی یک‌تنه 3 امتیاز شیرین را به حساب استقلال واریز کرد. در این میان قرارداد این بازیکن در پایان فصل به اتمام می‌رسد و هواداران نگران از دست دادن بازیکن موفق خود هستند؛ حالا باید دید مدیران استقلال برای حفظ ستاره خود چه برنامه‌ای دارند و آیا پاتوسی فصل بعد هم در جمع آبی‌پوشان خواهد بود؟
بازگشت استقلال به کورس قهرمانی
استقلال با برد در بازی مدعیان، به جمع بالانشینان لیگ بازگشت. با توجه به بازی‌هایی که تیم صدرنشین (پرسپولیس) در هفته‌های پایانی لیگ دارد و از سویی شکست تراکتورسازی برابر سپیدرود امید به قهرمانی در اردوی آبی‌ها جوانه زده و باید منتظر نتایج رقبا بود. از طرفی سپاهان 4 فصلی است که در بردن استقلال در اصفهان ناکام است و اولین شکست این فصل این تیم هم در اصفهان مقابل استقلال رقم خورد تا شاگردان قلعه‌نویی این رکورد را هم از دست بدهند. تیم قلعه‌نویی سال ۹۸ را خوب آغاز نکرده و از ۴ بازی تنها ۵ امتیاز کسب کرده که آمار خوبی برای یک تیم مدعی نیست. باید دید سپاهان در ادامه روند نزولی خود در لیگ چه نتایجی کسب می‌کند؛ از صدر فاصله می‌گیرد و شانس قهرمانی را به رقیبان می‌دهد یا در صف مدعیان می‌ماند و ادامه لیگ را جذاب‌تر می‌کند؟


Page Generated in 0/0052 sec