printlogo


کد خبر: 208369تاریخ: 1398/1/25 00:00
اخبار

اون برای ترامپ شرط گذاشت
در حالی‌ که دونالد ترامپ برای سومین نشست با رهبر جوان کره‌شمالی ابراز امیدواری کرده ولی کیم جونگ ‌اون گفته است علاقه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهوری آمریکا ندارد مگر اینکه آمریکا شیوه درستی را دنبال کند. رهبر کره‌شمالی همچنین به آمریکا تا پایان سال جاری میلادی مهلت داده شرایط مورد قبول 2 طرف برای دستیابی به یک توافق جهت به نتیجه رساندن دیپلماسی هسته‌ای را ارائه دهد. او در عین حال گفت: شکست مذاکرات با آمریکا خطر بازگشت به تنش‌های پیشین را افزایش می‌دهد. رهبر کره‌شمالی این سخنان را در خلال سخنرانی روز جمعه خود در پارلمان این کشور ایراد کرد. او این اظهارات را چند ساعت بعد از آنکه مون جائه ‌این، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد بر زبان راند. روسای جمهور کره‌جنوبی و آمریکا در این دیدار بر اهمیت گفت‌وگوهای هسته‌ای با پیونگ‌یانگ تاکید کردند. ترامپ پنجشنبه‌شب در این دیدار گفت: سومین اجلاس با کره‌شمالی می‌تواند اتفاق بیفتد و این گام به گام است؛ فرآیندی سریع نیست، هرگز نگفته‌ام که سریع خواهد بود، گام به گام است. ترامپ و اون تاکنون 2 بار- ماه فوریه در هانوی و ماه ژوئن در سنگاپور- با هم دیدار کرده‌اند که این دیدارها نتوانسته به توافقی برای لغو تحریم‌ها و کنار گذاشتن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی منجر شود.

سفر محرمانه رئیس سیا  به افغانستان
تلویزیون سی‌ان‌ان از سفر «جینا هسپل» رئیس سازمان سیا به افغانستان خبر داد. این شبکه آمریکایی به زمان دقیق این سفر اشاره‌ای نکرد اما از دیدار هسپل با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان و معصوم استانکزی، رئیس شورای امنیت ملی این کشور خبر داد. به گزارش سی‌ان‌ان، هسپل در سفرش به افغانستان درباره طیفی از مسائل از جمله حفظ و احتمالا گسترش حضور اطلاعاتی آمریکا در این کشور گفت‌وگو داشته است. بر اساس اعلام این شبکه آمریکایی، هسپل ابتدای سال جاری طی یک کنفرانس امنیتی اعلام کرده بود در صورت ایجاد یک توافق با طالبان، یک نیروی اطلاعاتی قوی برای نظارت بر اجرای این توافقنامه لازم و ضروری است. این سفر محرمانه در حالی است که مقامات آمریکایی با نمایندگان طالبان در دفتر سیاسی این گروه در شهر دوحه قطر مذاکره
 کرده‌اند.

خودسوزی یک مرد  مقابل کاخ سفید
جمعه گذشته یک مرد که ‌روی یک ویلچر الکتریکی قرار داشت، خودش را مقابل ساختمان کاخ سفید به‌آتش کشید که بر اثر جراحات وارد در این حادثه به بیمارستان منتقل شد. به گزارش رویترز و بر اساس اعلام سرویس مخفی آمریکا، جراحات وارد به این مرد در جریان این حادثه، زندگی او را تهدید نمی‌کند. «دانیل کینگری» 57 ساله که از فعالان حقوق بشر است، در این باره گفت: «این مرد ژاکت خود را به ‌آتش کشید و از دستور مأموران سرویس مخفی برای درآوردن این لباس سرپیچی کرد. قطعاً این اقدام، نشانگر یک حرکت اعتراض‌آمیز است». به گزارش تسنیم، تازه‌ترین تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد نیروهای اورژانس در محل حادثه حاضر شده و پلیس منطقه را محاصره کرده بود. گزارشگر سی‌ان‌ان نیز به‌نقل از سخنگوی سرویس مخفی آمریکا اعلام کرده هیچ تهدیدی علیه دونالد ترامپ وجود نداشته است.

حمله به خودروی سفیر اوکراین در انگلیس
رسانه‌‌های خبری اعلام کردند صدای تیراندازی که دیروز در غرب لندن به گوش رسید در واکنش به حمله‌ای به سفارت اوکراین بوده است. به گزارش راشاتودی، یک مهاجم پس از آنکه خودروی خود را  چند بار متوالی به خودروی سفیر اوکراین در انگلیس که در نزدیکی سفارت پارک شده بود کوبید با واکنش پلیس روبه‌رو شد. این حادثه در اطراف هالند پارک در محله کنزینگتون رخ داده است و متعاقب آن سفارت اوکراین بسته شده و پلیس نیز خیابان‌‌های اطراف را مسدود کرده است. سفارت اوکراین در انگلیس به همین خاطر بسته شده است. نیروهای پلیس به اطراف هالند پارک در منطقه کنزینگتون اعزام شدند. خودروی فرد مهاجم نیز با 10 شلیک اخطار پلیس متوقف و خود او به کلانتری برده شد.
 


Page Generated in 0/0061 sec