printlogo


کد خبر: 208376تاریخ: 1398/1/25 00:00
اخبار

نسخه در حال اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» مجوز نمایش ندارد!
مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی اعلام کرد نسخه در حال اکران فیلم «رحمان ۱۴۰۰» آن نسخه‌ای نیست که مجوز اکران گرفته است. به گزارش تسنیم، بعد از اعتراضاتی که نسبت به برخی شوخی‌ها و الفاظ دور از عرف فیلم «رحمان 1400» شد و البته بعد از فروش 22 میلیاردی این فیلم تازه مشخص شده است که نسخه در حال اکران این فیلم با نسخه‌ای که برای مجوز اقدام کرده بود متفاوت است. محمدرضا فرجی، مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی با تایید این خبر گفت: سازمان سینمایی بعد از ارائه مجوز به هر فیلم برای تطابق نسخه مجوزدار و آنچه به اکران درمی‌آید بازرسانی را به سینما می‌فرستد و بر مبنای گزارش این بازرسان تصمیم‌گیری می‌کند. درباره فیلم «رحمان 1400» این اتفاق افتاده است و گویا نسخه دارای مجوز این فیلم با نسخه در حال اکران متفاوت است که برای آن تصمیم‌گیری لازم را اتخاذ می‌کنیم.
دستور توقف موقت نمایش  «رحمان 1400»
هر چند که علی سرتیپی، تهیه‌کننده این فیلم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو ادعای مطرح شده از سوی وزارت ارشاد را در زمینه عدم مطابقت نسخه نمایش داده شده در سینماها با نسخه مجوز گرفته شده رد کرده اما بر اساس خبر منتشر شده در یکی از رسانه‌ها، به‌دستور وزارت ارشاد تمام سانس‌های این فیلم از امروز 25 فروردین تا انجام اصلاحات لازم در همه سینماهای سراسر کشور لغو شده است.

 
بنیانگذار جشنواره ساندنس  متهم به سوءاستفاده جنسی
استرلینگ ون واگنن، کسی که به همراه رابرت ردفورد جشنواره فیلم ساندنس را بنیان گذاشت متهم به سوءاستفاده جنسی شده است. به گزارش صبا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دادستانی منطقه سالت لیک سیتی استرلینگ ون واگنن، یکی از بنیانگذاران جشنواره فیلم ساندنس را متهم به سوءاستفاده جنسی کرده است. بلافاصله پس از این اتفاق موسسه ساندنس طی بیانیه‌ای رفتار ون واگنن را محکوم و اعلام کرد که این شخص از سال ۱۹۹۳ هیچ ارتباطی با جشنواره ندارد. در بیانیه موسسه ساندنس آمده است: گزارش‌‌های اخیر رسانه‌ها ما را از اتهامات سوءاستفاده جنسی ون واگنن مطلع کرده است، کسی که نقش کلیدی در تاسیس موسسه و جشنواره ساندنس بر عهده داشته اما او از سال ۱۹۹۳ که هیات مشورتی یوتا را ترک کرده است هیچ ارتباطی با این مجموعه ندارد. بنا به گزارش‌ها، ون واگنن روز ۲ آوریل متهم به سوءاستفاده جنسی از یک کودک 7 ساله در سال ۲۰۱۳ شد.  ون واگنن سال ۱۹۷۸ زمانی که رئیس کمپانی تولید فیلم رابرت ردفورد بود به همراه ردفورد، بازیگر و کارگردان مطرح آمریکایی جشنواره فیلم ساندنس را بنیان گذاشت. با این حال جشنواره فیلم ساندنس به صورت رسمی از سال ۱۹۹۱ آغاز به کار کرده است.


انتشار اولین مجموعه داستان زنانه دفاع‌مقدس
اولین مجموعه‌داستان حوزه ادبیات دفاع‌مقدس با محوریت زنان و حضورشان در جنگ بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه‌داستان «یخ‌دربهشت» با محوریت زنان، نقش و حضورشان در دفاع‌مقدس به قلم جمعی از نویسندگان بزودی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر می‌شود. دبیری این مجموعه به عهده سیده عذرا موسوی، از نویسندگان ادبیات داستانی است که نامزد جایزه پروین اعتصامی بوده است. «یخ‌دربهشت» شامل ۱۲ داستان کوتاه است که از زوایای مختلف و در موقعیت‌های مختلف راوی قهرمانی و زنانگی زنانی است که در دوران دفاع‌مقدس به طور مستقیم و غیرمستقیم با جنگ و عوارض آن دست و پنجه نرم کرده‌اند؛ روایت زنانی که خودشان قهرمانی دیگران را برای فرزندان‌شان نقل می‌کردند و حالا خودشان قهرمانانی شده‌اند که از آنها قصه‌ها باید گفت.


Page Generated in 0/0056 sec