printlogo


کد خبر: 208901تاریخ: 1398/2/10 00:00
چهارگوشه

خط و نشان چین برای آمریکا با موشک‌های ضدناو‌‌
منابع آگاه چینی اعلام کردند این کشور در حال آزمایش موشک مافوق صوت ضدکشتی توسط نیروی دریایی ارتش آزاد خلق (PLAN) است. منابع یادشده در این‌باره اعلام کردند: موشک جدید که نام آن YJ-XX است، قادر به نابود کردن سامانه‌های دفاع موشکی کشتی‌های جنگی آمریکاست. این موشک آزمایش خشکی را با موفقیت به اتمام رسانده است. این گزارش در ادامه می‌افزاید: این موشک مافوق صوت بوده و سرعتی برابر با ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و قادر است حتی به سامانه‌های دفاع هوایی ارتش آمریکا که بر پایه موشک‌های «ریم -۱۶۱ استاندارد ۳» و «ریم -۱۷۴ استاندارد» است هم رخنه کند.

پاکسازی گسترده داعشی‌ها در کوه‌‌های حمرین عراق
نیروی بسیج مردمی عراق در جریان عملیات  گسترده تروریست‌زدایی روز یکشنبه در مناطق بین کرکوک و صلاح‌الدین علاوه بر انهدام 10 مقر و  مخفیگاه داعشی‌ها، حامی مالی آنها را نیز بازداشت کردند. به گزارش شبکه الفرات، عملیات هیأت حشدالشعبی با همکاری نیروهای پلیس فدرال عراق با پیگرد بقایای گروه تروریستی داعش در سلسله جبال حمرین کماکان ادامه دارد و تاکنون علاوه بر به هلاکت رسیدن چندین تروریست از جمله یکی از فرماندهان میدانی ارشد آنها، اغلب جنگ‌افزارهای تکفیری‌ها در این ارتفاعات منهدم و مقادیری اسلحه و مهمات هم به غنیمت گرفته شده است. همچنین مسؤول تدارکات  داعشی‌ها در کوه‌‌های حمرین که برای تروریست‌‌های مخفی در ارتفاعات این منطقه تجهیزات و مواد غذایی تامین می‌کرد، دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

جاسوس اماراتی خودش را کشت!
«فائد مصطفی» سفیر فلسطین در آنکارا به روزنامه الکترونیکی «القدس العربی» اعلام کرد: طرف ترکی به ما اعلام کرد «ذکی مبارک» زندانی متهم به جاسوسی برای امارات در محل بازداشتش در یکی از زندان‌های ترکیه دست به خودکشی زده است. وی تصریح کرد این سفارتخانه حادثه را رصد می‌کند و منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره این خودکشی  است. مصطفی گزارش‌ها درباره خودکشی تبعه دیگر اماراتی را رد کرد. هفته گذشته بود که ترکیه از دستگیری 2 تبعه اماراتی مظنون به جاسوسی و بازجویی از آنها به دلیل هرگونه ارتباط با قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی خبر داد. جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی به دست عوامل عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید و جسد وی تکه‌تکه و در بخش‌‌های مختلفی پنهان شد. گفته می‌شود بن‌سلمان، ولیعد سعودی در پشت پرده این اقدامات بوده است.

ممنوعیت فعالیت گروه‌‌های متصل به عربستان در سریلانکا
2 گروه که توسط عربستان سعودی حمایت‌‌های مالی می‌شوند از سوی دولت سریلانکا غیرقانونی اعلام شدند. گفته می‌شود کشته شدن 250 نفر در روز عید پاک و سلسله اقدامات تروریستی در این کشور باعث این تصمیم در سریلانکا شده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. اگر چه مقامات سریلانکایی اعلام کردند تحقیقات درباره این انفجارها انجام می‌شود اما در همان ابتدا این انفجارها را اقدامی انتقامجویانه در پی کشتار در مساجد کرایست‌چرچ در نیوزیلند عنوان کردند. «مایتریپالا سیریسنا» رئیس‌جمهوری سریلانکا گفت: «جماعت ملی توحید» و جمعیت«ملت ابراهیم» به موجب قوانین فوق‌العاده ممنوع‌الفعالیت هستند.

5 کشته در حمله به کلیسایی در بورکینافاسو
دیروز در پی حمله به یک کلیسا در بورکینافاسو 5 نفر از جمله یک کشیش کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، 4 تن دیگر هم در این واقعه در شمال این کشور کوچک غرب آفریقا مفقود شده‌اند. به گفته  یک منبع امنیتی، چند فرد مسلح ناشناس به یک کلیسای پروتستان در سلگادجی حمله کردند که در نتیجه آن 5 نفر از جمله یک کشیش کشته شدند. بورکینافاسو کشوری در غرب آفریقاست که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند.کشور عمدتا مسلمان‌نشین بورکینافاسو در گذشته مستعمره فرانسه بود اما 2 سال پیش سفارت فرانسه و یک موسسه فرانسوی در واگادوگو، پایتخت آن هدف حمله مسلحانه همزمان قرار گرفت.


Page Generated in 0/0059 sec