printlogo


کد خبر: 208914تاریخ: 1398/2/10 00:00
استاندار خوزستان:
سیل به آبادان رسید ولی تهدیدی نیست

«جریان سیل به آبادان رسیده است اما خطری آبادان را تهدید نمی‌کند و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است». به گزارش فارس، نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان به ریاست استاندار خوزستان در محل فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد. ‌استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سیل‌بندهایی ساخته شد که آب کنترل شود و همچنین جریان آب از طریق کالبرت‌های مسیر جاده آبادان ماهشهر به سمت هورها در حرکت است. غلامرضا شریعتی اظهار داشت: سطح خروجی سدها کاهش پیدا کرده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان ظرف 2 تا 3 روز آینده خروجی سدها کاهش بیشتری خواهد داشت. از سوی دیگر مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: اولویت در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، جبران خسارات مردمی است و پس از آن جبران خسارات وارده به زیرساخت‌ها و تأسیسات. کیامرث حاجی‌زاده با تاکید بر هماهنگی میان بخش‌های مختلف برای پرداخت خسارت‌ها تصریح کرد: همه گزارش‌های ارائه ‌شده از سوی کمیته‌های ارزیابی خسارت‌های سیلاب باید به امضای رئیس این کمیته برسد و پس از تأیید، به وزارت کشور ارسال خواهد شد. وی اضافه کرد: عمده خسارت تا این لحظه در حوزه اموال مردم بوده است، شامل خسارات کشاورزی، مسکونی، لوازم خانگی، ماشین‌آلات صنعتی و تجاری. همچنین در حوزه تأسیسات نیز خسارات وارده شده به زیرساخت‌های آب، برق، گاز، راه، مدارس، بهداشت و درمان و معابر بوده است.
کاهش 10 درصدی آب آق‌قلا
از سوی دیگر فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: با توجه به شرایط مساعد جوی و کاهش سرریز شدن آب در مناطق بالادست و سد وشمگیر، حجم آب در شهر آق‌قلا نسبت به روز دوشنبه حدود 10 درصد کاهش داشته است. امانگلدی ضمیر تصریح کرد: در حال حاضر 15 درصد شهر درگیر ماندآب‌هاست و ارتفاع آب در برخی مناطق از جمله خیابان معلم به کمتر از 60 سانتیمتر رسیده است. وی افزود: ترمیم سیل‌بندها با کمک نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی همچنان ادامه دارد و در مراحل پایانی است. وی یادآور شد: مجموعه دستگاه‌های اجرایی ستاد مدیریت بحران شهرستان در تلاشند با کنترل حجم ورودی آب و استحکام سیل‌بند و همچنین تخلیه آب از منازل، زندگی شهروندان به حالت عادی بازگردد.
اهمال‌کاری در سیل دوم گلستان
همچنین رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به احضار 3 مسؤول استان برای ارائه توضیحات درباره سیل اخیر گفت: در سیل دوم، توجیهی قابل قبول نیست و اهمال‌کاری شده است. به گزارش تسنیم، هادی هاشمیان در این ‌باره اظهار داشت: اولویت نخست همه بخش‌ها امداد و نجات، اسکان و رفع مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است. وی با اشاره به تأکید رئیس قوه‌قضائیه درباره آسیب‌شناسی علل وقوع سیلاب‌ها و برخورد با اهمال‌‌‌کاری‌های احتمالی گفت: در سیل اول پس از اقدامات مربوط به امداد و نجات، تیم‌های کارشناسی برای بررسی قصورهای احتمالی و مشکلاتی که در بروز سیل موثر بود، تشکیل شد. وی تأکید کرد: در سیل نخست به‌رغم هشدارها برخی دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را نداشتند و پیش‌بینی‌های لازم انجام نشده بود. وی با اشاره به احضار 3 نفر از مسؤولان استان برای ارائه توضیحات درباره سیل اخیر به مرجع قضایی گفت: کارشناسی‌های خوبی انجام شده و کسانی که طبق قانون توزیع عادلانه آب و دیگر قوانین به وظایف خود عمل نکردند، مشخص و احضار شده‌اند. هاشمیان افزود: علاوه بر این کسانی که در زمان بحران دستورالعمل‌ها را خوب اجرا نکردند نیز احضار شده‌اند و توضیحات این افراد به تیم‌های کارشناسی ارجاع شده است. وی تأکید کرد: متأسفانه برخی اهمال‌کاری‌ها خسارت زیادی به مردم وارد کرد و باید مسؤولان مرتبط در رابطه با موضوع‌های پیشگیرانه تصمیمات عملی‌تر را اتخاذ می‌کردند.
بیمه‌ بیکاری سیل‌زدگان تکمیل شد
معاون وزیر کار گفت: در سال جاری، بروز برخی مشکلات، شرایط را برای کارگران سخت کرد و یکی از این اتفاقات، وقوع سیل در 24 استان کشور بود که تعداد زیادی را از کار بیکار کرد. در پی وقوع سیل، بسیاری از کارگاه‌ها ویران شد و زمین‌های کشاورزی زیادی از بین رفت. نصرالله بازوند ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همه این مدت تلاش کرد در گام اول با اجرایی کردن بیمه بیکاری برای این کارگران، مرهمی بر دل آنها باشد و تلاش وزارتخانه این است با استفاده از ظرفیت‌های خود برای بازسازی مناطق سیل‌زده اقدام کند.
 


Page Generated in 0/0051 sec