printlogo


کد خبر: 208916تاریخ: 1398/2/10 00:00
اخبار

کمک ۸۰۰ میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام به سیل‌زدگان
معاون هماهنگ‌کننده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به وعده کمک
۸۰۰ میلیارد تومانی ستاد در جریان سیل اخیر گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) موظف به تحقق وعده‌های خود است. به گزارش فارس، سیدمصطفی سیدهاشمی با اشاره به فداکاری‌های جهادگران در مناطق سیل‌زده کشور اظهار داشت: ۲ سال پیش موسسه اجتماعی بنیاد احسان برکت در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور رصد بلایای طبیعی و امدادگری تاسیس شد؛ پس از تاسیس موسسه، قرارگاه‌های جهادی و
۲۵۰ گروه جهادی با حضور صدها جهادگر تشکیل شد و نیروهای جهادی این قرارگاه‌ها نخستین گروه‌هایی بودند که در حادثه سیل اخیر در کنار مردم ایستادند. وی با اشاره به وعده کمک ۸۰۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در جریان سیل اخیر گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان برای امدادگری و کمک‌های مردمی و ۵۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شده است. سیدهاشمی خاطرنشان کرد: قول داده بودیم ۴ هزار بسته لوازم خانگی را به سیل‌زدگان تحویل دهیم و امروز ۲ هزار و ۵۰۰ بسته را در انبارهای استان مستقر کردیم و فقط منتظر فهرست بهره‌مندان هستیم. وی با اشاره به اینکه وعده توزیع ۳ هزار بسته لوازم‌التحریر در استان گلستان را داده بودیم، گفت: همه  این بسته‌ها در استان گلستان یا توزیع شدند یا در روزهای آینده توزیع می‌شوند. وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وعده تامین ۸ هزار رأس دام را داده بود، تصریح کرد: ۴ هزار رأس دام سبک مخصوص استان گلستان است و به افرادی که دام خود را از دست دادند، تحویل می‌دهیم.سیدهاشمی با اشاره به اینکه یکهزار و ۵۰۰ راس دام توزیع می‌شود، تاکید کرد: اولویت با افرادی است که ۱۰۰، ۷۰ یا ۵۰ درصد دام‌های خود را از دست داده‌اند؛ به‌طور متوسط برای هر خانواده‌ای که ۱۴ راس دام خود را از دست داده، ۱۴ رأس دام تحویل می‌دهیم که هزینه این ۱۴ رأس دام، ۳۰ میلیون تومان می‌شود. وی با تأکید بر اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تشخیص‌دهنده این موضوع نیست که دام‌ها به چه کسانی تحویل داده شوند، گفت: مسؤولان استان این کار را باید انجام دهند. وی بزرگ‌ترین مشکل کشور را بیکاری عنوان کرد و یادآور شد: وعده چهارم ستاد ایجاد اشتغال مستقیم برای
۳ هزار نفر است که شغل خود را از دست داده‌اند؛ هر شغل مستقیم ۲/۵ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند که در مجموع ۱۰ هزار شغل می‌شود.


ساعات کاری مدارس تغییر نمی‌کند
ساعات فعالیت و شروع به کار مدارس در ماه رمضان تغییری نمی‌کند. به گزارش ایسنا، مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران درباره وضعیت تعطیلی و تغییر ساعات آموزشی مدارس در ماه رمضان اظهار داشت: تاکنون هیچ تعطیلی‌ای به مناسبت ماه رمضان اعلام نکرده‌ایم و در این زمینه به ما بخشنامه‌ای اعلام یا ابلاغ نشده است. وی افزود: تعطیلی یا تغییر در ساعت کار مدارس فقط در لیالی قدر لحاظ خواهد شد و آن  هم با توجه به شرایط تقویم امسال انجام نمی‌شود چون چندان با زمان فعالیت مدارس تداخل ندارد و با ایام امتحانات تلاقی پیدا کرده است.

برگزاری مراسم «سپاس معلم»
هفته معلم مانند هر سال از 12 اردیبهشت آغاز می‌شود اما مراسم «سپاس معلم» چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد شد، ضمن اینکه مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نیز در همین روز برگزار خواهد شد. به گزارش فارس، روز 14 اردیبهشت‌ در برنامه‌هایی جداگانه، فرهنگیان با ریاست‌جمهوری و رئیس مجلس نیز دیدار خواهند داشت.


تولید روزانه ۸۴۰۰ تن زباله در تهران
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه روزانه ۸۴۰۰ تن زباله در تهران تولید می‌شود، گفت: ۳۹ تا ۴۰ درصد این رقم در طول روز جمع‌آوری می‌شود که مشکلات ترافیکی و آلودگی‌‌های مختلف به همراه دارد. رضا عبدلی افزود: ۶۴۰۰ تن پسماند خانگی، ۷۰۰ تن زباله حجیم، ۳۱۱ پسماند مخلوط، هزار تن پسماند تفکیک شده از مبدأ و ۱۰۰ تن هم پسماند ویژه نظیر پسماند پزشکی در تهران تولید می‌شود. عبدلی با بیان اینکه در مرکز آرادکوه هر روز ۴۰۰ متر مکعب شیرابه تولید می‌شود، ادامه داد: اگر شهروندان کمک کنند و رطوبت پسماند را در حد ۵۰ سی‌سی بگیرند و سپس پسماند را بیرون بگذارند در  کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است.


Page Generated in 0/0069 sec