printlogo


کد خبر: 208922تاریخ: 1398/2/10 00:00
اخبار

باید از فضای سایبری صیانت کرد
رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به لزوم توجه به امنیت فضای سایبری گفت: همان‌گونه که فضای فیزیکی و واقعی نیاز به صیانت و تامین امنیت دارد، باید از فضای سایبری هم صیانت کرد و اجازه نداد برای مجرمان و قانون‌گریزان، تبدیل به حیاط‌خلوت و حاشیه امن شود. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به حادثه اخیر در همدان، این اتفاق را موجب جریحه‌دار شدن قلوب مردم دانست و با بیان اینکه متهم این جنایت چند روز در فضای سایبری اقدام به تهدید و قدرتنمایی می‌کرده است، تاکید کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز بیان فرمودند، ما به عنوان دستگاه قضایی در حدود وظایف قانونی خود در این زمینه احساس مسؤولیت می‌کنیم و قطعا باید این فضا را برای افراد مستعد ارتکاب جرم و قانون‌گریزان، ناامن کنیم.

انتصابات جدید در دستگاه قضا
سخنگوی قوه‌قضائیه در حاشیه نشست مسؤولان عالی قضایی از انتصابات جدید در دستگاه قضایی خبر داد و برنامه آتی سفر استانی ریاست قوه‌قضائیه را اعلام کرد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه نشست مسؤولان عالی قضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس قوه‌قضائیه در ادامه برنامه‌ سفر‌های استانی خود در سومین سفر در معیت مسؤولان عالی قضایی، روز چهارشنبه هفته جاری در استان سیستان‌وبلوچستان حضور می‌یابد. رئیس قوه‌قضائیه در این مدت اندک در اولین سفر استانی خود به استان گلستان و در دومین سفر به استان خوزستان رفته و در این سفر‌ها سرکشی از مناطق سیل‌زده را انجام داده است. سخنگوی قوه‌قضائیه اظهار کرد: در حوزه انتصابات اخیرا از سوی ریاست قوه‌قضائیه، ابلاغ‌های جدیدی صادر شده است که بر این اساس حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق، معاون اول سابق دادستان کل کشور به معاونت حقوقی قوه‌قضائیه منصوب شد. همچنین دکتر خداییان، معاون سابق حقوقی قوه به عنوان معاون رئیس قوه‌قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منصوب شد. دکتر تویسرکانی، رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز به عنوان مشاور ریاست قوه‌قضائیه برگزیده شد. وی بیان داشت: علی القاصی‌مهر، ریاست کل دادگستری استان فارس که سابقه مدیریت در حوزه استان به عنوان رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان را داشته، به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران منصوب شد و  جعفری‌دولت‌آبادی که 10 سال متمادی و در شرایط سخت عهده‌دار دادستانی عمومی و انقلاب تهران بود، به عنوان مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات که یکی از عالی‌ترین مراجع قضایی کشور است، منصوب شد.

محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی
هشتمین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. به گزارش ایسنا، هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات یکی دیگر از متهمان پرونده شرکت ملی پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در شعبه ۳ دادگاه انقلاب برگزار شد. در جریان این جلسه وکیل متهم علایی رحمانی به ادامه دفاعیات خود پرداخت. نماینده حقوقی شرکت NPC و نماینده دادستان نیز توضیحاتی را درباره کیفرخواست پرونده ارائه کردند. همچنین در این جلسه، متهم سیدعلیرضا حسینی و وکیل مدافع وی نیز به ارائه دفاعیات خود پرداختند.

«تیم بی» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌ است
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حساب توئیتر خود نوشت: بولتون و «تیم بی» مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی قرار داده‌اند. به گزارش ایرنا، ظریف در این توئیت افزود: جان بولتون و تیم بی‌ می‌گویند مردم ایران شایسته‌ وضعیتی بهتر هستند ولی در عین حال اعتراف کرده‌‌اند که به دنبال توهم خود برای تغییر نظام، مردم ایران را آماج تروریسم اقتصادی و حتی جنگ قرار داده‌اند. آیا دونالد ترامپ اجازه خواهد داد آنها رویای خود برای یک جنگ بی‌پایان دیگر را محقق کنند؟ وزیر امور خارجه از روز چهارشنبه برای شرکت در نشست «روز بین‌المللی چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح» در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد و در این مدت، علاوه بر دیدار با برخی مقامات حاضر در این نشست بین‌المللی، با رسانه‌‌های آمریکایی همچون فاکس‌نیوز و سی‌بی‌اس گفت‌وگو کرده است.


Page Generated in 0/0050 sec