printlogo


کد خبر: 208924تاریخ: 1398/2/10 00:00
اخبار

آمریکا علیه ما اقدامی کند  قطعاً پاسخ می‌گیرد
معاون هماهنگ‌کننده سپاه درباره اقدام ترامپ علیه سپاه گفت: آمریکایی‌ها هر کاری کردند همواره پاسخ محکمی گرفته‌‌اند و از این به بعد هم اگر اقدامی کنند قطعا پاسخ خواهند گرفت. به گزارش فارس، سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی در همایش «سپاه، اقتدار و امنیت» با اشاره به دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه انقلاب اسلامی تاکید کرد: از بهمن ۵٧ به صورت سازمان‌یافته دشمنی با انقلاب آغاز شد و تاکنون هم ادامه دارد و دشمنان از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی فروگذار نکرده‌‌‌اند. با این حال آمریکایی‌ها و دشمنان همیشه هر کاری کردند پاسخ محکمی گرفته‌‌اند و از این به بعد هم اگر اقدامی کنند قطعا پاسخ خواهند گرفت. وی افزود: آمریکا مدعی می‌شود حساب‌‌های بانکی سپاه را در خارج کشور مسدود می‌کند ولی فرماندهان سپاه اصلا حسابی در خارج از کشور ندارند که کسی بخواهد آن را مسدود کند؛ حساب‌‌های فرماندهان سپاه در داخل کشور نیز در حد همان حقوق آنان است.

رزمایش مشترک ایران و روسیه
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بنا داریم سال ۹۸ یک رزمایش مشترک در ناوگان جنوب نیروی دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش روسیه برگزار کنیم. به گزارش فارس، امیر دریادار حسین خانزادی صبح دیروز در نشست خبری درباره برنامه‌‌های  نیروی دریایی برای گسترش تعاملات آموزشی با نیروهای دریایی سایر کشورها گفت: ما دعوتنامه‌‌‌هایی  از کشورهای هند، چین، پاکستان، ایتالیا و پاکستان برای توسعه تعاملات آموزشی و اعزام افسران داریم و هم‌اکنون تعدادی از افسران ما در این کشورها مشغول طی کردن دوره‌‌های آموزشی هستند و تعدادی از افسران برخی از این کشورها هم برای طی کردن دوره آموزشی در کشور‌ ما هستند. وی عنوان کرد: بیشتر مذاکرات ما با کشورها در حوزه‌‌های فنی و آموزشی و عملیاتی بود که برای مثال مذاکرات ما با کشور روسیه بیشتر در حوزه فنی و عملیاتی بود که بنا داریم در سال ۹۸ یک رزمایش مشترک در ناوگان جنوب نیروی دریایی با مشارکت نیروی دریایی ارتش روسیه برگزار کنیم و همچنین امسال در قالب اجلاس فرماندهان نیروهای دریایی حاشیه اقیانوس هند نیز در اقیانوس هند رزمایش دریایی برگزار می‌کنیم.

سفر هیأت دیپلماتیک کره‌شمالی به ایران و سوریه
خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش کرد معاون وزیر خارجه این کشور به همراه هیأتی عازم سوریه و ایران شد. به گزارش فارس، منابع رسمی کره‌شمالی اعلام کردند هیأتی دیپلماتیک از جانب این کشور عازم سوریه و ایران شده است. خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش کرد «پاک میونگ گوک» معاون وزیر خارجه کره‌شمالی و هیأت همراه، اوایل هفته جاری «پیونگ‌یانگ» را برای سفر به سوریه و ایران ترک کردند. این هیأت دیپلماتیک قرار است در ادامه سفر خود به آذربایجان و مغولستان نیز سفر داشته باشد.

ارسال طرح اصلاح قانون انتخابات  به شورای نگهبان
رئیس مجلس شورای اسلامی «طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس» را به شورای نگهبان ارسال کرد.  به گزارش خبرگزاری دانشجو، علی لاریجانی طرح اصلاح قانون انتخابات مشتمل بر ۵۷ ماده که در جلسه علنی روز سوم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۸ به تصویب نهایی رسیده بود را به شورای نگهبان ارسال کرد. مهم‌ترین موضوعات این طرح مربوط به استانی- تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی است که مخالفان زیادی نیز در مجلس داشت.

سهم جوانان از کرسی شوراها  38 درصد است
سخنگوی وزارت کشور سهم جوانان از کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا را 38 درصد عنوان کرد و گفت: شوراییان جوان از آینده‌‌‌سازان کشور در گام دوم انقلاب هستند که توانسته‌‌اند تجربیات ارزشمندی در زمینه مدیریت شهری و روستایی کسب کنند. به گزارش ایرنا، «سیدسلمان سامانی» با تبریک روز ملی شوراها اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران مردم‌سالاری است که این مهم از طریق برگزاری انتخابات در اقصی نقاط کشور محقق می‌شود. وی افزود: وجود بیش از ١٢٥ هزار نفر جامعه شوراییان کشور که با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌‌اند سرمایه بزرگی است که سهم جوانان زیر 40 سال در این مجموعه ٤٧ هزار و ٩٢ نفر معادل ٣٨ درصد است.


Page Generated in 0/0055 sec