printlogo


کد خبر: 209084تاریخ: 1398/2/15 00:00
اخبار

دولت حق دریافت عوارض از آزادراه تهران ـ ساوه را ندارد
نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان با انتقاد از وضع عوارض بر ورودی اتوبان تهران ـ ساوه و تهران ـ قم گفت: عمر این اتوبان‌ها تمام شده و دولت حق ندارد عوارض بگیرد. حسن نوروزی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به الکترونیکی شدن دریافت عوارض در 4 آزادراه اظهار کرد: این کار چندین مشکل دارد که برای برخی مناطق و استان‌ها مشکل ایجاد کرده و دولت با این اقدام، بنیان‌گذار گرانی و فشار بر مردم شده است. نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: حدود 40 سال از عمر اتوبان تهران ـ قم و 20 تا 25 سال از عمر اتوبان تهران ـ ساوه گذشته و اصولا دولت حق ندارد از این آزادراه‌ها عوارض بگیرد؛ دولت از کجا پیدا شده و سفره خود را پهن کرده است؟ ضمن اینکه در اتوبان
تهران ـ قم برخی خودروها پس از طی 5 کیلومتر از عوارضی، وارد اسلامشهر می‌شوند و این بی‌عدالتی محض است. وی اضافه کرد: در اتوبان تهران ـ قم، برای 125 کیلومتر 500 تومان می‌گیرند اما در اتوبان تهران ـ ساوه از راننده‌ای که پس از طی 5 کیلومتر وارد نسیم‌شهر یا پس از طی 10 کیلومتر وارد گلستان و پس از طی 15 کیلومتر وارد رباط‌کریم می‌شود، 2 هزار تومان دریافت می‌کنند. وی گفت: باید با دولت که میلیارد میلیارد از جیب مردم از این راه کسب می‌کند، برخورد شود. نوروزی تصریح کرد: به وزیر راه نامه نوشتم و درباره این اقدام سوال کردم؛ قطعاً از امروز استیضاح وزیر راه را کلید می‌زنیم، زیرا وزیری که بر زیرمجموعه خود احاطه و تسلط ندارد، لیاقت وزارت هم ندارد. در همین ارتباط تماس‌هایی از سوی شهروندان با روزنامه «وطن‌امروز» برقرار شده از جمله شهروندان ساکن شهر پرند که بیشترشان شاغل تهران هستند و مجبورند روزانه این مسیر را طی کنند. به نظر می‌رسد دولت باید راهکاری برای شهروندان ساکن شهرها و شهرک‌های اقماری تهران و همین‌طور ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه تاکسی‌ها که از این اتوبان‌ها برای تردد به تهران استفاده می‌کنند، بیندیشد.


تربیت داروساز متخصص شرایط بحران
رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم‌پزشکی بقیه‌الله گفت: همانطور که در بخش‌های نظامی، دانشکده دافوس را داریم در بخش بهداشت و درمان نیز نیازمند دانشکده‌های تخصصی هستیم. به گزارش تسنیم، دکتر عبدالمجید چراغعلی دیروز در پنجمین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطرار اظهار کرد: نخستین گروه فارغ‌التحصیلان این دانشکده در سال 99 خواهند بود. در ابتدای کار یک مشکل اساسی داشتیم. تصور ما این بود که بخش‌های مختلف نیروهای مسلح از فارغ‌التحصیلان این دانشکده استقبال کنند اما هنوز اهمیت نیروی انسانی متخصص در حوزه داروسازی درک نشده است. وی اظهار کرد: شاید این تفکر باشد که از سایر داروسازان فارغ‌التحصیل دانشگاه علوم پزشکی استفاده کنیم اما این تفکر اشتباه است، چرا که داروسازان بیرون سازمانی با رفتارهای سازمانی آشنا نیستند. در ادامه این همایش ریاست اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز با جنگ‌های نوین مواجه هستیم، دوران جنگ‌های شیمیایی گذشته است لذا باید خودمان را برای شرایط جدید و پیش‌بینی نشده آماده کنیم.


توضیحات مترو
در پی انتشار نظر یکی از مخاطبان «وطن‌امروز» درباره کمبود قطار مترو در ساعات شلوغ، شرکت مترو توضیحاتی به شرح زیر ارسال کرده است:
«مطلبی روز دوشنبه مورخ 26/1/1398 در صفحه 4 با عنوان درخواست از شرکت مترو به چاپ رسید؛
با سلام، احتراما ضمن تشکر از این مسافر محترم و نیز روزنامه وزین «وطن امروز» به اطلاع می‌رساند زمانبندی حرکت قطارهای خط 3 مترو از تاریخ 21/9/1397 در ساعات شلوغی مسافر با فاصله هر 7 دقیقه یک قطار برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا می‌باشد».


Page Generated in 0/0048 sec