printlogo


کد خبر: 209085تاریخ: 1398/2/15 00:00
اخبار

محتکر ۵۷ تن شکر دستگیر شد
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با خرید صوری از یک سایت اینترنتی انجام شد، فردی که با خرید و فروش غیرقانونی شکر موجب اخلال در بازار شده بود، شناسایی شد. سیدیاسر رایگانی گفت: فردی که خرید و فروش صوری شکر از یک سایت اینترنتی انجام داده و موجب اخلال در بازار شده بود، شناسایی شد. وی افزود: متعاقب آن با اعزام تیمی متشکل از تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به محل انبار فرد مورد نظر اعزام و در بازرسی، ۵۷ تن شکر کشف و فرد متخلف نیز بازداشت شد.


نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا نشد
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نظام رتبه‌بندی معلمان بعد از ۶ سال هنوز به طور کامل پیاده نشده است و از هیأت دولت انتظار داریم این لایحه به فوریت به مجلس ارسال شود. به گزارش فارس،  محمدمهدی زاهدی در برنامه پرسشگر، با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، اظهار کرد: انتظار داریم دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را سریع‌تر به مجلس ارسال کند تا تحولی در وضعیت معیشتی معلمان صورت بگیرد. وی به وضعیت مدارس آسیب‌دیده در سیل اخیر در استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت:  1384 مدرسه در جریان سیل آسیب دید که برخی تخریب کامل شد و برخی نیاز به مقاوم‌سازی دارد؛ در لرستان 112 مدرسه داریم که کاملاً تخریب شده‌اند و عمدتاً در روستاها قرار داشتند، در خوزستان نیز 80 مدرسه و در گلستان 20 مدرسه تخریبی است. زاهدی تصریح کرد: برای بازسازی این مدارس 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید همه دست به دست هم بدهیم تا مدارس را بازسازی کنیم.


مشکل کمبود کالا  در رمضان نداریم
معاون امور هماهنگی و اقتصادی استانداری تهران گفت: برخی دلالان اقدام به بالا و پایین کردن قیمت‌های برخی کالاها کرده‌اند، در حالی که این قیمت‌ها واقعی نیست. محمد امامی‌امین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در ماه رمضان کمبودی درباره کالاهای اساسی تنظیم بازاری، شکر، برنج و... نداریم. وی افزود: با توجه به سیلاب‌های اخیر در جنوب کشور برخی با استفاده از این موقعیت شایعاتی مبنی بر کمبود خرما در بازار ایجاد کرده‌اند اما خرمای ماه رمضان از سال گذشته ذخیره شده و مشکلی درباره کمبود این کالا نداریم. وی ادامه داد: در ستاد تنظیم بازار استان تهران افزایش قیمت نان مصوب نشده و اگر افزایشی صورت گرفته غیرقانونی است. وی با اشاره به ادامه توزیع گوشت قرمز با نرخ دولتی در بازار نیز اظهار کرد: تا زمانی که گوشت‌های قرمز با نرخ دولتی در انبارها موجود باشد توزیع خواهد شد و از این پس خرید گوشت با ارز نیمایی صورت می‌گیرد. امامی‌امین اظهار کرد: مقرر شده در ماه رمضان حدود 30 هزار تن شکر از محل ذخایر در اختیار بازار قرار گیرد و قیمت گوشت قرمز نیز به دلیل بارش‌های اخیر، رو به کاهش رفته است.


 آخرین مهلت ثبت‌نام  آزمون کارشناسی
مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی از روز سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت آغاز شد و تا روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت نیز ادامه دارد. حسین توکلی در گفت‌وگو با میزان افزود: ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی در ۶۶ رشته شامل ۵۰ رشته بر اساس سوابق تحصیلی و ۱۶ رشته بر اساس آزمون خواهد بود. وی در ادامه تاکید کرد: متقاضیان فقط یک روز دیگر برای ثبت‌نام در آزمون کاردانی به کارشناسی فرصت دارند.


Page Generated in 0/0046 sec