printlogo


کد خبر: 209086تاریخ: 1398/2/15 00:00
فوتبال برتر چگونه توانست جای خالی نود را پر کند؟
میثاقی جدید

گروه ورزشی: از همان ابتدا هم مشخص بود هر فردی بخواهد برنامه‌ای حول محور اتفاقات فوتبال ایران بسازد، با هجمه سنگین افرادی مواجه می‌شود که در «ظاهر» دغدغه فوتبال را دارند اما هدف غایی‌شان، چیزی نیست جز حمایت جانبدارانه از دیگری. محمدحسین میثاقی بنا به تکلیفی که به او محول شد، برای پوشش هرچه بهتر اتفاقات هفته‌های پایانی لیگ هجدهم، برنامه‌ای تحت عنوان فوتبال برتر را روی آنتن برد که بعد از چند هفته، کیفیت برنامه او نشان داد شبکه 3 هیچ مشکلی برای دمیدن نفسی تازه در حوزه فوتبال داخلی پس از 2 دهه انحصار ندارد. شاید سیاست مدیریت شبکه به گونه‌ای باشد که آنها بخواهند برنامه نود را با مجری و تهیه‌کننده جدیدی از آغاز لیگ نوزدهم کلید بزنند اما تجربه «فوتبال برتر» نشان داد میثاقی تسلط کافی روی این حوزه دارد و هم از حیث تجربه اجرا یکی از بهترین‌های تلویزیون به شمار می‌رود. برخی که در حقیقت «نگران» مجری انحصاری بودند، از ابتدای سال مترصد آن بودند با نقد فوتبال برتر، مدعی شوند هیچ‌کس قادر به ساختن برنامه‌ای در خور فوتبال ما بسان نود نیست و باید هر چه زودتر شبکه 3 تسلیم خواسته آنها شود.
اما آنچه میثاقی و تیمش روی آنتن بردند آنقدر باکیفیت و مناسب بود که افراد باهوش‌تر آن طیف، متوجه شدند از حیث کیفی نقدی به فوتبال برتر روا نیست، از این رو شروع به سم‌پاشی‌هایی هدفمند علیه میثاقی کردند. یکی از آنها استفاده از اشتباه لپی او قبل از بازی پرسپولیس و سایپا بود که به اشتباه عوض آنکه بیان کند پرسپولیس و سایپا بازی دارند و آنها هم برنامه خواهند داشت، گفت با سایپا بازی داریم. یک اشتباه لپی کوچک که منشا حملات هدفمندی علیه فوتبال برتر و مجری جوانش شد.
میثاقی در برنامه بعد همه چیز را توضیح داد اما آنهایی که نگران آینده مجری برنامه نود بودند، به هر شکلی سعی داشتند با تخریب همه‌جانبه میثاقی به زعم خود راه را برای بازگشت فردوسی‌پور مهیا کنند. با این وجود فوتبال برتر این روزها به بهترین شکل ممکن همه مسابقات لیگ هجدهم را پوشش می‌دهد و مشخص نیست آنهایی که در ابتدا داعیه نگرانی فوتبال و اتفاقات حاشیه‌ای‌اش را داشتند، چرا حالا سکوت کرده‌اند و حاضر نیستند درباره استقبال جامعه از این برنامه حرفی را بزنند.
واکنش خونسردانه به تخریب‌ها
مجری جوان فوتبال برتر که در چند ماه گذشته هدف تخریب‌های ناجوانمردانه عده‌ای «سابقا دوست» قرار گرفت، تلاش کرد با پس زدن حاشیه‌ها هیچ‌گونه اظهارنظر خاصی درباره این اتفاقات نداشته باشد. با این وجود او اخیرا در مصاحبه‌ای که به صورت تصویری ضبط شده بود، با خونسردی به بازخوردهای مغرضانه واکنش نشان داد و گفت: فیدبک‌هایی را که هدفمند و مغرضانه است بی‌اهمیت می‌دانم و یاد گرفتم از این گوش بگیرم و از آن گوش به در کنم. خونسردی و بی‌تفاوتی میثاقی به هجمه‌ها و کیفیت مطلوب برنامه‌ای که او این شب‌ها بلافاصله بعد از پایان مسابقات هر هفته لیگ برتر روی آنتن می‌برد، به خودی خود نشان‌دهنده توانایی این مجری جوان است. او محصول همین شبکه 3 و گروه ورزش آن است. بی‌آنکه بخواهد خودش را جانشین کسی بداند یا حتی قبول کند مجری جدید برنامه نود باشد، بدون هیچ ادعایی، فوتبال برتر را روی آنتن برد تا نشان دهد کارش را بخوبی بلد است. یکی از آیتم‌های ارتقا یافته برنامه او که برتری محسوسی به برنامه‌های مشابه دارد، مربوط به بررسی صحنه‌های داوری هر مسابقه است. او عوض آنکه تنها یک کارشناس داوری را روی خط یا در استودیو حاضر کند، از قبل دست‌کم با 2 یا 3 کارشناس خبره داوری صحنه‌ها را بررسی می‌کند تا درصد اشتباه کارشناس‌ها به حداقل برسد. پیش از این بارها شاهد بوده‌ایم که ممکن است یک کارشناس هنگام پخش مستقیم مرتکب اشتباه شود و حتی از روی صحنه  آهسته هم نتواند صحنه داوری را بدرستی بررسی کند اما نظر 3 کارشناس که ممکن است با یکدیگر متضاد هم باشد، تصویر مناسب‌تری را به بینندگان برنامه فوتبال برتر ارائه می‌دهد. دوستان و نزدیکان مجری سابق نود مدعی بودند فلانی یکی از محصولات تلویزیون و بیرون گذاشتن آن ظلم به مردم است اما برخورد هدفمند و مغرضانه همان جماعت با محمدحسین میثاقی جوان که او هم محصول همین تلویزیون است، نشان می‌دهد آنها حتی به حرفی که روی زبان هم می‌آورند مومن نیستند. فوتبال برتر به بهترین نوع ممکن، هفته‌های پایانی یکی از جذاب‌ترین ادوار تاریخ لیگ برتر فوتبال ما را پوشش می‌دهد و شاید کیفیت آن موجب شده خیلی‌ها احساس خطر کنند. گویا تنها گناه میثاقی جوان هم همین کیفیت برنامه‌اش است.


Page Generated in 0/0041 sec