printlogo


کد خبر: 209095تاریخ: 1398/2/15 00:00
بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آمریکا آلت دست سانسور دولت ترامپ
فیسبوک «فراخان» و «جونز» را هم حذف کرد

بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان تبدیل به بزرگ‌ترین ابزار سانسور در جهان نیز شده است. «فیسبوک» غول دنیای مجازی که به اعتراف مدیر مشهورش «مارک زاکربرگ» سال‌هاست تحت کنترل سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده قرار دارد، در ادامه سانسور گسترده محتوای مربوط به جریان‌های مقاوم یا منتقد سلطه آمریکا، در اقدامی هماهنگ با دولت ترامپ، به حذف حساب‌های مربوط به 2 تن از برجسته‌ترین و پرطرفدارترین شخصیت‌های مستقل پرداخت.
این شرکت روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد از حضور آنچه «عوامل ترویج نفرت و خشونت، فارغ از ایدئولوژی‌شان» خوانده می‌شود، در پلت‌فرم تارنمای شبکه اجتماعی‌اش جلوگیری می‌کند و متعاقب آن  حساب‌های کاربری «الکس جونز» و «لوئیس فراخان» را حذف کرد.
لوئیس فراخان، رهبر آفریقایی‌تبار گروه امت اسلام در ایالات متحده و شناخته شده‌ترین رهبر مسلمانان آمریکای شمالی محسوب می‌شود که به خاطر شخصیت الهام‌بخشش در به اسلام گرویدن محمدعلی کلی، اسطور بوکس و چندین شخصیت آمریکایی برجسته دیگر مشهور است. از سوی دیگر الکس جونز، مدیر گروه افشاگر «اینفووارز» و مجری سابق رادیوی «اینک دموکراسی» است که نزدیک به 2 دهه است به بیان پشت‌پرده‌های دستگاه سلطه از جمله فراماسونری، شیطان‌پرستی، صهیونیسم، جنگ‌سالاری، نومحافظه‌کاری، نولیبرالی و کارتل‌های مالی و صنعتی می‌پردازد. اوج کار او متهم کردن جرج بوش پسر و دولت وقت آمریکا به دست داشتن در توطئه 11 سپتامبر در خاک این کشور بود. جالب اینکه جونز در ابتدای نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های 2015 و 2016، در کنار حامیان ملی‌گرای او و در مقابل دموکرات‌ها و نومحافظه‌کاران مخالفش قرار گرفت اما در ادامه به انتقاد از سیاست‌های افراطی و صهیونیستی رئیس‌جمهور جدید پرداخت. جونز بارها گفته بود فیسبوک و تارنمای روزنامه واشنگتن‌پست به او و خیلی دیگر از صداهای مستقل آمریکا اجازه بیان نظرات‌شان را نمی‌دهند. فیسبوک در توجیه حذف صفحه او در این شبکه اجتماعی، نژادپرستی را بهانه کرده و در توجیه بستن صفحه فراخان، او را به ارائه  شعارهای ضدیهودی و حمایت از برتری‌نژاد سیاه(!) متهم کرده است. اگرچه فیسبوک  اخیرا صفحات «لیگ دفاعی انگلیس» را که یک گروه نژادپرست و سفیدبرترپندار است بسته بود اما در حالی مدعی شده هر محتوا یا حسابی که تفکرات نژادپرستانه را ترویج دهد می‌بندد که هنوز هم گروه‌های مرتبط با داعش، گروه‌های شناخته شده مرتبط با کوکلوکس‌کلان‌ها (سفید برترپنداران سنتی آمریکا) و یهودیان افراطی و صهیونیست‌های اسرائیلی که نظریه برتری ژنتیکی خود را مطرح می‌کنند، هزاران حساب در این شبکه اجتماعی دارند. البته اطرافیان فراخان معتقدند مهم‌‌ترین جرم رهبر بزرگ‌ترین جامعه مسلمانان آمریکا این بود که پاییز سال گذشته پس از مدت‌ها به ایران آمد و از مواضع رهبر عالی ایران قدردانی کرد. او در نشستی خبری در شبکه پرس تی‌وی از رسانه‌های صهیونیستی به خاطر نادیده انگاشتن واقعیات درباره او و تحریف واقعیات انتقاد کرده و گفته بود: «شیطان چهره اسلام، مسیحیت و یهودیت را خدشه‌دار کرده و به این خاطر حضرت مهدی(عج) باید بیاید تا چهره واقعی شیطان را برملا و بار دیگر دین و مذهب را تطهیر کند و ما انسان‌ها با برادری و مودت برای بار دیگر در کنار هم زندگی کنیم». این فعال مدنی در ایالات متحده به دانشجویان ایرانی گفته بود آمریکا هرگز یک مردم‌سالاری نبوده است. فراخان همچنین با استقبال کنایه‌آمیز از روی کار آمدن شخصیتی مجنون مثل ترامپ در کاخ سفید، او را عامل نابودی آمریکا از درون به اذن  الهی دانسته و پیش‌بینی  کرده بود: «اگر ترامپ ماشه جنگ را بکشد، پایان آمریکا را رقم‌زده است!» یکی دیگر از دلایل وحشت حاکمان واشنگتن از فراخان و جنبش دینی چندین میلیون نفری‌اش، دیدگاه او در رابطه با آفریقایی‌تباران آمریکایی است. او معتقد است چون اجداد آنها بدون رضایت و با زور به عنوان برده به قاره جدید آورده شده‌اند، این حق برای سیاهان آمریکایی محفوظ است که دولت مستقل خود را تاسیس کنند.


Page Generated in 0/0045 sec