printlogo


کد خبر: 209102تاریخ: 1398/2/15 00:00
اخبار

اهدای تابلوی روح‌الامین به فلسطین
حسن روح‌الامین با حضور در کارگاه بین‌المللی گرافیک قدس، پایتخت ابدی فلسطین نقاشی جدیدی را با موضوع مقاومت مردمی منتشر کرد. وی در پایان اثر خود را به اسامه حمدان، مسؤول روابط بین‌الملل جنبش مقاومت فلسطین(حماس) به نمایندگی از جوانان فلسطین اهدا کرد. کارگاه گرافیک «عوده القرن» با حضور 26  هنرمند از 12 کشور جهان و 35 هنرمند داخلی در مشهد مقدس برگزار شد.


با روایتی از زندگی مرضیه دباغ «مادری» رونمایی شد
مراسم رونمایی از مستند «مادری» با محوریت مرضیه دباغ از زنان مبارز انقلاب، عصر پنجشنبه با حضور خانواده این بانوی انقلابی و جمعی از زنان فعال اجتماعی و رسانه‌ای در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این مراسم ریحانه نادری‌نژاد، کارگردان مستند «مادری» گفت: این مستند در واقع الگویی برای مستندسازی در حوزه زنان است. نیروی انگیزه بخش برای ساخت مستند، صحبت‌های رهبر انقلاب درباره ضرورت عمل کردن در حوزه زنان بود که اغلب صحبت هست ولی عمل نیست که تصمیم گرفتیم عمل کنیم. راضیه دباغ، دختر مرضیه دباغ در این مراسم گفت: بعد از پیروزی انقلاب مرضیه دباغ یا همان مادر من می‌توانست بگوید وظیفه‌ام را انجام داده‌ام و می‌خواهم در کنار خانواده باشم. اما بیکار نمی‌نشیند و هر جا که احساس می‌کند به این درخت تازه جوانه‌زده باید رسیدگی شود و اقدامی را باید انجام دهد، بدون هر نوع کوتاهی آستین همت بالا می‌زند و آنچه را که وظیفه‌اش است انجام می‌دهد. گفتنی است، در این مراسم از پروانه چراغ‌نوروزی، همسر شهید همدانی و راضیه دباغ تقدیر شد.


معاون سیما با اشاره به رونق گرفتن سریال‌‌سازی در تلویزیون:
در حال تولید 60 سریال هستیم
 معاون سیمای رسانه ملی از تولید 30 سریال در سال جاری و تهیه ۳ سریال ۱۵۰ قسمتی در سال آینده خبر داد. به گزارش فارس، مرتضی میرباقری ضمن ارائه توضیحاتی درباره سریال‌های در حال تولید شبکه‌های مختلف سیما عنوان داشت: برای سال جاری ۳۰ سریال طراحی کردیم که در زمان‌های مختلف روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌رود. از این تعداد ۲۰ سریال مراحل نهایی تولید و پس از تولید را می‌گذرانند و ۱۰ سریال دیگر هم در مرحله پیش تولید قرار دارند که بزودی وارد مرحله تولید می‌شوند.  وی با بیان اینکه نسبت به سال ۹۵ پیشرفت خوبی در تولید سریال داشتیم، بیان داشت: در مجموع ۶۰ سریال در معاونت سیما در مراحل گوناگون پیش‌تولید، تولید و آماده نمایش قرار دارند و این آمار از نظر کمی نسبت به سال ۹۵ حدود ۸ برابر شده است و از نظر کیفی هم ارتقای قابل توجهی داشته‌ایم. معاون سیما در ادامه عنوان داشت: همچنین 2 سریال الف ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی(ع)» را در مرحله پیش‌تولید داریم که در آستانه تولید قرار دارند. همچنین بخش عمده‌ای از کارگردانان، تهیه‌کنندگان، نویسندگان و بازیگران ما در حال حاضر در چندین سریال مشغول به کار هستند. وی درباره ساخت و پخش سریال‌های دنباله‌دار و ۶۰ قسمتی هم عنوان داشت: امسال 2 سریال بالا‌ی ۵۰ قسمت را روی آنتن خواهیم داشت که «عروس تاریکی» یکی از آنها است که بزودی آماده پخش می‌شود. امیدواریم سال آینده 3 سریال بالای ۵۰ قسمت را که یکی از آنها سریال طنز است، داشته باشیم. همچنین دومین سریال بالای ۵۰ قسمت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده در حوزه کمدی است که متعلق به شبکه نسیم یا شبکه 3 خواهد بود. معاون سیما در پایان نیز گفت: قرارداد 3 سریال بالای ۱۵۰ قسمت هم با نویسنده منعقد شده و در حال نگارش هستند و امیدواریم تا سال آینده به پخش برسند.


Page Generated in 0/0049 sec