printlogo


کد خبر: 209185تاریخ: 1398/2/17 00:00
اخبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مجلس:
به زودی سفره مردم  اثر ارز 4200 تومانی را می‌بیند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور می‌گوید در تخصیص ارز دولتی به کالاهای اساسی به گونه‌ای عمل می‌شود که مردم آثار آن را در سفره‌های‌شان احساس کنند. این ادعای محمدباقر نوبخت در حالی است که دولت از تابستان سال گذشته و پس از اعلام نرخ ارز 4200 تومانی برای واردات کالاهای اساسی، اقدام به واردات و تأمین اقلام اساسی مورد نیاز کشور کرده و همچنان این رویه ادامه دارد. به یقین باید گفت اگر این تأثیرگذاری تاکنون روی نداده به‌طور قطع از این پس هم اثری از آن در سفره و زندگی مردم روی نخواهد داد. نوبخت در گفت‌وگو با خانه ملت درباره اصلاح ساختار بودجه‌ریزی کشور گفت: اصلاح ساختار بودجه در قالب لایحه نیست و پس از بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در شورای هماهنگی اقتصادی قوا، نیاز نیست در مجلس نیز مورد بررسی و تصویب قرار گیرد. وی به موضوع لمس نشدن اختصاص ارز دولتی برای کالاهای اساسی در بازار و سفره مردم اشاره کرد و بیان داشت: در قانون بودجه سال 98، برای تامین کالاهای اساسی اعتبار 14 میلیارد دلاری دیده شده است، اکنون تاثیر این میزان اعتبار در بازار احساس نمی‌شود. به‌گفته نوبخت، این مورد جزو مسائلی است که مجلس اعلام کرده و مورد بازبینی قرار گرفته است تا به روشی اقدام شود که مردم آثار این 14 میلیارد دلار  را در سفره‌های‌شان احساس کنند. همچنان قرار است ارز دولتی به 25 قلم اختصاص پیدا کند. به گزارش «وطن امروز»، به‌رغم اختصاص ارز دولتی  به واردات کالاهای اساسی از جمله گوشت، مخالفت وزارت صنعت با این موضوع نشان می‌دهد که قرار نیست سفره‌ها دیگر گوشت ارزان ببینند.

سهم هر خانوار 4 کیلو گوشت تنظیم بازاری
طبق برنامه‌ریزی با هدف دسترسی خانوار به گوشت با قیمت تنظیم بازار، قرار شده به ازای هر کد ملی سرپرست خانوار 4 کیلو گوشت یا نیم‌شقه تخصیص پیدا کند. به گزارش تسنیم، محمد قبله،‌ مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت در این‌باره اظهار داشت: گوشت تنظیم بازاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و اصناف توزیع نمی‌شود. وی ادامه داد: گوشت بر اساس کد ملی سرپرست خانوار و بین جامعه هدف یعنی جامعه کارگری، کارمندی، لشکری و کشوری توزیع می‌شود. این توضیحات در حالی است که در حال حاضر سرپرست خانوارها نمی‌توانند با کارت ملی فرزندان خود، سهمیه گوشت دولتی آنان را دریافت کنند، چراکه مسؤولان توزیع ادعا می‌کنند تحویل سهمیه ماهانه گوشت دولتی تنها با حضور شخص ممکن است و برای همین فرزند شاغل یا دانش‌آموز یک خانوار باید برای دریافت 2 کیلو گوشت به نرخ دولتی مرخصی بگیرد.


اعلام قیمت‌ آش و هلیم رمضان
هر کیلو ‌آش و هلیم ساده در ماه رمضان با قیمت مصوب ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود. حسین محمدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره قیمت مصوب آش و هلیم برای ماه مبارک رمضان اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده قرار شده هر کیلو‌ آش و هلیم ساده با قیمت مصوب 25 هزار تومان عرضه شود. وی درخواست کرد شهروندان هلیم و‌ آش را از واحدهای صنفی مجاز که دارای بنر عاملیت فروش اتحادیه هستند، خریداری کنند. گفتنی است قیمت هر کیلو هلیم و آش ساده پارسال 12 هزار تومان بود.


Page Generated in 0/0057 sec