printlogo


کد خبر: 209186تاریخ: 1398/2/17 00:00
اخبار

معاون وزیر راه‌وشهرسازی:
مسکن‌مهر مردم را خانه‌دار کرد
معاون وزیر راه‌وشهرسازی از برنامه این وزارتخانه برای فروش متری مسکن خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با منابع مالی خرد خود، چند متر از یک واحد را خریداری کنند و به‌تدریج مالک کل یک واحد مسکونی شوند. سیدمازیار حسینی در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر عرضه با تقاضا همخوان نیست، افزود: علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا، حاکم بودن سیاست انقباضی بر فضای توسعه مسکن است. حسینی ادامه داد: من با مسکن‌مهر موافقم و در سال‌های گذشته به این طرح کمی بی‌انصافی شده بود. اگر مسکن‌مهر نبود، معلوم نیست وضعیت بازار مسکن با چه شرایطی روبه‌رو می‌شد. در بسیاری از مناطق کشور، مسکن‌مهر بود که مردم را خانه‌دار کرد. ضمن اینکه واحدهای مسکن‌مهر عمدتاً از نظر اسکلت و ساختار ساختمانی فوق‌العاده هستند اما ممکن است در نازک‌کاری نواقصی داشته باشند به همین دلیل وزیر راه و شهرسازی در تکمیل ۵۰۰ هزار واحد مسکن باقی مانده دستور داده است تا قبل از افتتاح، همه نواقص برطرف شود و پیش از هر برنامه افتتاح مسکن مهر، نمایندگانی از وزارت راه‌وشهرسازی همه واحدها را چک کنند تا هیچ واحدی ناقص به متقاضی تحویل نشود. وی درباره قیمت مسکن اظهار داشت: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران 4/11 میلیون تومان است و در کل کشور این شاخص 5/6 میلیون تومان برآورد شده است.


سقوط 8235 واحدی بورس تهران
گروه اقتصادی: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات دیروز با افت بیش از 8 هزار واحدی روی کانال 215 هزار و 821  واحد ایستاد. به گزارش «وطن‌امروز»، بر اساس اطلاعات سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز شنبه 15 اردیبهشت به بالاترین رکورد خود رسید و در قله 224 هزار و 589 واحد قرار گرفت اما این اوج 24 ساعت بیشتر دوام نیاورد و دیروز 8 هزار واحد سقوط کرد. بر اساس این گزارش شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز 1284 واحد افت کرد و به رقم 44 هزار و 816 رسید. ارزش روز بازار در این روز به بیش از 828 هزار میلیارد تومان رسید. دیروز معامله‌گران بورس اوراق بهادار تهران بیش از 3/5 میلیارد برگه بهادار سهام و حق‌تقدم در قالب 340 هزار نوبت معامله و به ارزش 1450 میلیارد تومان دادوستد کردند. دیروز شاخص قیمت هم با معیار وزنی و ارزشی، 2364 واحد افت کرد و به رقم 61 هزار و 975 واحد رسید.


چرا ماکارونی و خرما گران شد؟
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برنامه‌های این سازمان برای مقابله با گران‌فروشی در ماه رمضان خبر داد. محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره برنامه‌های تعزیرات برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار کالاها در ماه رمضان گفت: قیمت برخی کالاها را پیش از عید کنترل کردیم مانند مرغ و گوشت و تا پایان ماه رمضان هم شاهد افزایش قیمت این کالاها نخواهیم بود. اسفنانی درباره علت افزایش قیمت ماکارونی و خرما اظهار داشت: قرار بود اتحادیه برای خرما یک قیمتی را تعیین کند و اگر آن قیمت اعلام شد، مبنا همان خواهد بود اگرنه فاکتور خرید فروشنده‌ها مبنای ما است که حداکثر باید با 10 درصد سود بفروشند و مازاد آن گران‌فروشی است و باید برخورد شود. وی در ادامه افزود: درباره ماکارونی هم چون امسال قیمت خرید تضمینی گندم تا 1900 تومان افزایش یافته، کارخانه‌هایی که مستقیم آرد مصرف می‌کردند تا 36 درصد به قیمت کالاهای‌شان اضافه کردند. این قیمتی است که سازمان حمایت اعلام کرده است.


Page Generated in 0/0064 sec