printlogo


کد خبر: 209265تاریخ: 1398/2/19 00:00
اخبار

مسؤولان ظرفیت فضای مجازی را از دست شیاطین خارج کنند
آیت‌الله‌العظمی سبحانی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مبانی دینی را تضعیف می‌کنند، گفت: مسؤولان باید ظرفیت فضای مجازی را از دست شیاطین خارج کنند. به گزارش رسا، آیت‌الله جعفر سبحانی دیروز در دومین جلسه از سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با تأکید بر اینکه دشمنان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی مبانی دینی را تضعیف می‌کنند، یادآور شد: متأسفانه امروز شیاطین در رسانه‌های مجازی حضور دارند و در آن سخن می‌گویند، مسؤولان باید این ظرفیت را از دست شیاطین درآورده و توطئه‌های‌شان را خنثی کنند.

دشمنان دیگر ظرفیتی  برای فعال کردن ندارند
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در اوج تقابل با استکبار قرار داریم و دشمنان دیگر توان و ظرفیتی برای فعال کردن ندارند، گفت: سپاه دژ مستحکم دفاع از اسلام و ایران اسلامی است. به گزارش سپاه‌نیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی در آیین تکریم و معارفه معاون بازرسی سپاه اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی امروز آرایش جنگی همه‌جانبه‌ای را در عرصه‌‌های اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، فرهنگی، اجتماعی و... و نه الزاما فیزیکی  علیه ما گرفته‌اند. وی با بیان اینکه پیشانی جنگی نظام در تمام ابعاد گسترش یافته است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما بیش از هر زمانی خسته، افسرده، ناامید و ناکام هستند اما تهدید را رها نکرده و هر گذرگاهی از عرصه اقتصادی و عملیات روانی تا نا امن‌‌سازی مرزها را به میدان مقابله با جمهوری اسلامی ایران مبدل کرده‌‌‌‌اند؛ امروز در اوج تقابل با استکبار قرار داریم و دشمنان دیگر توان و ظرفیتی برای فعال کردن ندارند. وی با بیان اینکه سپاه امروز باید متناسب با پیچیدگی‌ها و رشد موقعیت، هوشمند، قوی، مومن، مجهز و مسلط در میدان باقی بماند، تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عمود خیمه دفاع از انقلاب، نظام و کشور و لنگرگاه آرامش و ثبات جامعه برابر امواج متلاطم دشمن است. سپاه دژ مستحکم دفاع از اسلام و ایران اسلامی بوده و بسیار مسلط، ماهر، با امید، قوی و بدون هراس از دشمن ایستاده و در میدان است.

واکنش جهانی  به اقدامات برجامی ایران
سخنگوی کرملین تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش را نتیجه اقدامات نسنجیده آمریکا دانست و گفت: مسکو برای حفظ توافق هسته‌ای با شرکای اروپایی خود گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) گفت: ایران تحت فشارهای خارجی تصمیم گرفته است اجرای چند تعهد خود در توافق هسته‌ای را متوقف کند و آمریکا مقصر آن است. پسکوف افزود: پوتین بارها درباره پیامدهای اقدامات بی‌فکر درباره ایران صحبت کرده بود. منظور من، تصمیم آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای است. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در واکنش به تصمیم دیروز تهران با بیان اینکه تهران هم اکنون تعهدات خود را به طور کامل اجرا می کند، گفت فشارهای آمریکا به ایران تاسف بار بود. اما از سوی دیگر مارک فیلد، معاون وزیر خارجه انگلیس در خصوص مطرح شدن گزینه تحریم ها در صورت عدم پایبندی ایران به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای هشدار داد و گفت: بیانیه دیروز تهران یک گام ناخوشایند بود!
«فلورنس پارلی» وزیر دفاع فرانسه نیز در واکنش به بیانیه دیروز چهارشنبه دولت ایران درباره پایان دو تعهد برجامی این کشور و دادن مهلت ۶۰ روزه به طرف‌های باقیمانده در این توافق برای عمل به تعهدات‌شان گفت: چیزی بدتر از خروج ایران از برجام وجود ندارد. «فلورنس پارلی» در این ارتباط گفت که «چیزی بدتر از خروج ایران از برجام وجود ندارد و اروپایی‌ها خواهان زنده نگه داشتن آن هستند». همچنین وزارت خارجه فرانسه در واکنشی وقیحانه از اعمال مجدد تحریم‌ها علیه ایران در صورت پایبند نبودن تهران به تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای وین سخن گفت.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه فرانسه در واکنشی به تصمیم تهران برای تعلیق برخی تعهدات خود در برجام اعلام کرد: در صورت عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای بحث از سرگیری تحریم‌ها مجدداً مطرح خواهد شد.


Page Generated in 0/0066 sec