printlogo


کد خبر: 209272تاریخ: 1398/2/19 00:00
اخبار

رئیس کل بانک مرکزی:
جو بازار ارز سیاسی است
بانک مرکزی پیش‌بینی و اقدامات لازم خود را برای تصمیم دولت، نظام و رئیس‌جمهور درباره موضوع برجام دارد. به گزارش فارس، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: جوی که در بازار ارز طی چند هفته اخیر شکل گرفته حاصل تنش‌‌های سیاسی‌ای است که در این هفته‌ها اتفاق افتاد و من فاکتور اقتصادی در آن نمی‌بینم. همان‌طور که نظام و رئیس‌جمهور موضع خود را در مقابل برجام اعلام کردند، مهلت ۶۰ روزه داده شد تا طرف‌‌های برجام اقدامات  خود را انجام دهند. همتی ادامه داد: مردم با احتساب متغیر‌‌های سیاسی وارد این بازار نشوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بانک مرکزی پیش‌بینی‌ها را انجام داده و پیشگیری‌‌های لازم را خواهد داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. این مقطع هم خواهد گذشت و خوشبین هستیم. وی در پاسخ به شایعه‌ای مبنی بر کسب کسری بودجه دولت توسط افزایش نرخ ارز گفت: اصلا چنین چیزی نیست.


جلسه غیرعلنی مجلس درباره کالا‌های اساسی
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس از جلسه غیرعلنی مجلس درباره تخصیص کالا‌های اساسی خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به برگزاری جلسه غیرعلنی پارلمان در یکشنبه 22 اردیبهشت افزود: رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی میهمان جلسه غیرعلنی وکلای‌ ملت هستند. وی اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی نحوه تخصیص 14میلیارد دلار به کالاهای اساسی و همچنین چگونگی ارائه این کالاها به مردم برگزار می‌شود.

رحمانی: باید مطمئن شویم جنس به دست مصرف‌کننده  می‌رسد
موافقت وزیر صنعت  با توزیع کوپنی کالا
نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت این است کالاهایی که با ارز دولتی می‌آید باید اطمینان حاصل شود به دست مصرف‌کننده می‌رسد. به باور رضا رحمانی در گذشته نشان داده شد در برخی موارد این اطمینان وجود نداشته است، مانند موضوع گوشت که دیدیم چه اتفاقی افتاد. به گزارش خبرگزاری‌ها، رحمانی با بیان این مطلب درباره کوپنی شدن کالاها در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه قرار بود کالاهای اساسی در ماه رمضان با قیمت بازار توزیع شود، آیا این کار انجام شد یا خیر، اظهار داشت: خرما جزو کالاهای تنظیم بازاری نبوده است، توزیع الباقی کالاها همچون گوشت و شکر شروع شده، برنج هم جزو کالاهایی است که پیش‌تر توزیع شده بود. در جلسه امروز(دیروز) هیأت دولت این موضوع مطرح و اعلام شد هیچ مشکلی در زمینه توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد. وی ادامه داد: در حال حاضر ۷ هزار تن مصرف روزانه شکر داریم اما ۱۰ هزار تن توزیع می‌شود. هر اندازه برنج هم لازم باشد به بازار ارائه خواهد شد؛ هم برنج وارداتی و هم داخلی عرضه می‌شود. وی درباره علت افزایش قیمت خودرو نیز گفت: دلالان در اختلالات 2 هفته پیش که در حوزه خودرو ایجاد شد نقش داشتند. رحمانی در ادامه درباره عرضه کالابرگ نیز گفت: وقتی آخرین تصمیمات نهایی شد آن را عرض می‌کنیم. ما تکلیف قانونی در بودجه امسال که مجلس تصویب کرده داریم و دولت موظف به انجام آن است. رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مواد اولیه تولیدات، داخلی است. ما در تولید مواد اولیه مشکلی نداریم.
گفتنی است در جلسه غیرعلنی سه‌شنبه مجلس گزارشات مسائل اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی مورد بحث قرار گرفت.  برخی پیشنهادها نظیر کالابرگ الکترونیکی یا پرداخت‌های نقدی و غیرنقدی مورد توجه کمیسیون است و دوباره هفته آینده طی جلسه‌ای غیرعلنی در صحن مجلس این موضوعات بررسی خواهد شد.


Page Generated in 0/0062 sec