printlogo


کد خبر: 209276تاریخ: 1398/2/19 00:00
اخبار

کمک۲۴۰ میلیاردی به سیل‌زدگان
رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر از جمع‌آوری رقم ۲۴۰ میلیارد تومان کمک‌‌های نقدی و غیرنقدی مردم به هموطنان سیل‌زده تا صبح دیروز خبر داد. محمد نصیری در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین رقم کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان کشور گفت: در مجموع کمک‌های نقدی هموطنان به مردم سیل‌زده کشور ۱۵۸ میلیارد تومان است. وی درباره میزان کمک‌های غیرنقدی نیز اظهار داشت: ارزش مالی کمک‌های غیرنقدی مردم نیز محاسبه شده و این رقم تا صبح دیروز به میزان ۸۳ میلیارد تومان است. نصیری با بیان اینکه برنامه هلال‌احمر این است بسته‌های لوازم خانگی برای هموطنان آسیب‌دیده در سیل تهیه کند، تصریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده، در نظر داریم میان خانواده‌های سیل‌زده بسته‌های لوازم خانگی توزیع کنیم. با توجه به برآوردهای اولیه، این بسته‌ها به ارزش ۵ میلیون تومان و شامل اقلام لوازم خانگی خواهد بود؛ برای توزیع این بسته‌ها میان خانواده‌های سیل‌زده، در مجموع به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

دانش‌آموزان سیل‌زده باید امتحان بدهند
«دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده در صورت تمایل و آمادگی می‌‌توانند در هر یک از نوبت‌های امتحانی تعیین‌شده شرکت کنند، این موضوع کاملاً روشن است و نیاز به هیچ تفسیری از سوی آموزش‌وپرورش استان‌ها ندارد». خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با تسنیم، درباره برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده و اینکه آنها ملزم به شرکت در امتحانات خرداد هستند، اظهار داشت: اگر فردی تمایل داشت در امتحانات خردادماه شرکت کند، آموزش‌وپرورش منطقه موظف است امکانات برگزاری امتحانات را فراهم کند و اگر تمایل نداشت نمی‌توان او را مجبور کرد که حتماً‌ در امتحانات خرداد حاضر شود. گفتنی است برخی دانش‌آموزان پایه دوازدهم در مناطق سیل‌زده استان خوزستان از الزام آموزش‌وپرورش استان برای حضور آنها در امتحانات خرداد خبر می‌دادند و همین مسأله موجب نگرانی آنها شده بود. آموزش‌وپرورش استان خوزستان نیز اعلام کرده به استناد رای صادره کمیسیون معین شورای عالی آموزش‌وپرورش، برای کمک به دانش‌آموزان سیل‌زده امتحانات پایانی نوبت دوم علاوه بر خرداد و شهریور در «تیر یا مردادماه» نیز برگزار می‌شود.


پلیس فتا:
درخواستی برای پیگیری کلیپ آوازخوانی ارائه نشده است
گروه اجتماعی: پلیس فتا در واکنش به اظهارات وزیر آموزش‌و‌پرورش که گفته بود برای شناسایی کلیپ‌های مبتذل مدارس به دادستانی و پلیس فتا احتیاج داریم، اعلام کرد: تاکنون هیچ‌گونه گزارش و درخواست رسمی درباره رسیدگی به موضوع انتشار کلیپ آوازخوانی دانش‌آموزان در فضای مجازی از سوی مبادی قانونی به پلیس فتا ارسال نشده است. سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا پیرامون اخبار منتشر شده در فضای رسانه‌ای کشور درباره رسیدگی به موضوع «انتشار کلیپ آوازخوانی دانش‌آموزان در فضای مجازی» اظهار کرد: به محض دریافت گزارش رسمی از سوی مبادی مربوط، موضوع به صورت فنی و آزمایشگاهی در پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد. از سوی دیگر  وزیر آموزش‌و‌پرورش از تعیین۳ متخصص برای بررسی موضوع پخش کلیپ‌ها در فضای مجازی خبر داد و افزود: یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد، اگر بررسی‌ها نشان دهد در مدرسه‌ای تخلف شده و برخلاف دستورالعمل‌های اداری اقدام کرده‌اند، با افراد خاطی برخورد می‌شود. سیدمحمد بطحایی گفت: دستورالعمل واحدی را به مدارس ارسال کرده‌ایم که در آن ضوابط سرود در مدارس مشخص است. در این دستورالعمل ملاحظات تربیتی، شرعی و روانی لحاظ شده است حتی به سلامتی دانش‌آموزان نیز توجه کرده‌ایم که تم و صدای آن چگونه باشد تا به شنوایی دانش‌آموزان آسیب نزند. این دستورالعمل 3 ماه قبل صادر شده است و تمام مدارس بر اساس آن اقدام می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0057 sec