printlogo


کد خبر: 209292تاریخ: 1398/2/19 00:00
چهارگوشه

وزیر اتحاد کره‌جنوبی برای نخستین‌بار به کره‌شمالی سفر کرد
وزیر اتحاد کره‌جنوبی برای نخستین‌بار به دفتر روابط 2 کره واقع در کره‌شمالی سفر کرد. «کیم یون چول» وزیر اتحاد کره‌جنوبی برای نخستین‌بار به کره‌شمالی سفر کرد تا مجدداً بر تعهد سئول به توافق‌های دوجانبه تأکید کند. به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کیم یون چول که ماه گذشته به وزارت اتحاد دولت کره‌جنوبی منصوب شد، دیروز وارد دفتر روابط 2 کره در شهر مرزی «کیسونگ» شد. این دفتر سال گذشته در پی توافقی میان 2 کره تأسیس شد. کیم یون چول در بازگشت از این سفر در جمع خبرنگاران گفت: «از آنها [کارمندان دارای ملیت کره‌شمالی در این دفتر] خواستم در راستای عادی‌‌سازی فعالیت دفتر روابط تلاش کنند». وی افزود: «طرف کره‌شمالی دیدگاه مشترکی با ما دارد و بیان می‌دارد  اشتیاقی قوی در عملی کردن بیانیه‌های مشترک شمال- جنوب دارند».

آمریکا برای عملیات در ونزوئلا  100 هزار سرباز نیاز دارد
کشیش پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا که از شکست کودتای گوایدو در ونزوئلا خشمگین است می‌گوید اگر ژنرال‌‌های ونزوئلایی و سیاستمداران این کشور به مخالفان مادورو بپیوندند آنها را از لیست تحریمی این کشور خارج خواهد کرد اما این اقدامات تشویقی از سوی مایک پنس نتوانسته است در ارتش ونزوئلا حتی ذره‌ای تغییر ایجاد کند. از سوی دیگر منابع خبری در گزارش‌‌های خود می‌نویسند اگر آمریکا بخواهد در یک عملیات نظامی محدود در ونزوئلا شرکت کند باید 100 هزار سرباز را به این منطقه اعزام کند، این در حالی است که شبکه گسترده‌ای از حامیان مادورو و دولت قانونی ونزوئلا در آمریکای لاتین حضور دارند که می‌توانند منافع ایالات متحده را به چالش بکشند. از سوی دیگر، رئیس‌جمهور ونزوئلا از مردم ونزوئلا خواسته است خود را برای یک جنگ با ایالات متحده آماده کنند. آمریکا از کودتاچی ونزوئلا، گوایدو حمایت می‌کند و حتی برای بر هم زدن وضعیت این کشور برنامه‌ای برای ترور گوایدو در دستور کار خود قرار داده بود.

انگلیس انتخابات پارلمانی اروپا را برگزار می‌کند
رسانه‌های انگلیسی از قطعی شدن مشارکت انگلیس در انتخابات پارلمانی اروپا خبر می‌دهند. به نوشته این رسانه‌ها «دیوید لیدینگتون» معاون نخست‌وزیر انگلیس در تلویزیون انگلیس این خبر را اعلام کرد. وی تاکید کرد که حتی در صورت دستیابی به توافقی درباره بریگزیت، متاسفانه زمان خیلی محدود است تا بتوانیم موارد ضروری برای چنین توافقی را تا قبل از انتخابات پارلمانی اروپا در 23 ماه مه ‌به تصویب برسانیم. بعد از 2 بار تعویق تاریخ بریگزیت لندن تصمیم داشت قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا توافقی را به پارلمان بیاورد و آن را به تصویب برساند تا انگلیس دیگر نیاز نباشد در انتخابات پارلمانی اروپا مشارکت کند. اما حالا به گفته لیدینگتون این سناریو از روی میز برداشته شده است. معاون نخست‌وزیر انگلیس در عین حال تصریح کرد که دولت البته تلاش‌‌های خود را 2 برابر می‌کند تا تاخیر بریگزیت را به حداقل ممکن برساند.

تیراندازی در مدرسه‌ای در کلرادو یک کشته و 7 زخمی داشت
در پی تیراندازی در یک مدرسه در ایالت کلرادوی آمریکا 8 دانش‌آموز کشته و زخمی شدند. این تیراندازی در ساعت 13 و 53 دقیقه به وقت محلی در مدرسه‌ای در حومه شهر دنور روی داد. 2 نفر در ارتباط با این تیراندازی بازداشت شده‌‌‌اند. پلیس آمریکا تایید کرد در حادثه تیراندازی در مدرسه‌ای در حاشیه شهر دنور ایالت کلرادو یک دانش‌آموز کشته شد و 7 دانش‌آموز دیگر زخمی شدند. هالی نیکولسون کلاث از مقامات پلیس منطقه داگلاس در شهر دنور در مصاحبه با خبرنگاران درباره این حادثه گفت: هنوز فرد مشکوکی در مدرسه نیست. به هر حال در حال پاکسازی کلاس‌ها و تضمین امنیت مدرسه هستیم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره هویت تیراندازان هم گفت: ما اطلاعی در این رابطه نداریم. آنها نوجوان هستند. ما اطلاعات بیشتری نداریم. ما نمی‌دانیم آیا آنها دانش‌آموز هستند یا نه. اما یکی از دستگیرشدگان نوجوانی 18 ساله بوده است.


Page Generated in 0/0057 sec