printlogo


کد خبر: 209327تاریخ: 1398/2/21 00:00
اخبار

رئیس‌کل بانک مرکزی به بانک‌ها گوشزد کرد
اختصاص رمز پویا بدون دریافت هزینه‌
رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به موضوع تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا تاکید کرد اجرای این طرح نباید به کسب و کارهای نوپا لطمه بزند و در اجرای آن هیچ هزینه‌‌ای نباید به مشتریان بانک‌ها تحمیل شود. به گزارش «وطن‌امروز»، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود نوشت: لازم دیدم چند نکته را به مردم عزیز توضیح دهم: 1- در قضیه تبدیل رمز دوم ایستای بانکی به رمز پویا به حوزه فناوری تاکید کردم که دقت بیشتری کنند اجرای طرح برای تامین امنیت حساب‌ها، نباید به کسب و کارهای نوپا لطمه بزند و در اجرای آن هیچ هزینه‌‌ای نباید به مشتریان بانک‌ها تحمیل شود.
2- این روزها با موج اخبار سیاسی، نرخ ارز نوسانات زیادی را تجربه کرده است که الزاما اقتصادی نیست و محصول متغیرهای سیاسی است، چرا که عوامل بنیادی اقتصادی در این مدت تغییرات قابل توجهی نداشته‌ است، لذا با توجه به تغییرات مداوم شیب و جهت متغیرهای سیاسی، توجه مردم عزیز را به ریسک زیاد این بازار جلب می‌کنم.
3- در کنار تلاش‌های دولت برای افزایش صادرات نفت، کنترل هزینه‌ها و راه‌های مختلف تامین منابع مالی جایگزین در بودجه، من اعتقاد راسخ دارم اجتناب از پولی کردن کسری بودجه باید یک اصل غیرقابل مناقشه باشد و باید راه‌های دیگری را برای افزایش درآمدها دنبال کرد.


رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:
خودروسازان ورق فولادی را چند می‌خرند؟
رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه قیمت ورق‌های فولادی ارزان است، گفت: اگر تولیدکنندگان خودرو بخواهند ورق‌های فولادی را از محل واردات تأمین کنند، قیمت‌ها برای آنها 5/2 برابر افزایش خواهد یافت. بهرام سبحانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه سال گذشته 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید شده است، اظهار داشت: از این میزان تولید 5/7 میلیون تن صادر شده است. وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط خاص درصددیم 8 میلیون تن فولاد صادرات داشته باشیم، افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان تولید واحدهای فولادی بیش از نیاز بازار بوده و هیچ کمبودی در این رابطه وجود ندارد، به نحوی تولیدکنندگان مازاد تولید خود را صادر می‌کنند. رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره قیمت‌های محصولات فولادی هم گفت: قیمت فولاد بالا نیست و حتی تولیدکنندگان نسبت به قیمت پایه محصولات گله‌مند هم هستند، البته در مجموع قیمت نهایی توسط خریداران مشخص خواهد شد. سبحانی با بیان اینکه قیمت ورق‌های فولادی ارزان است، تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان خودرو بخواهند ورق‌های فولادی را از محل واردات تأمین کنند، قیمت‌ برای آنها 5/2 برابر افزایش خواهد یافت. وی در رابطه با اظهارات خودروسازان مبنی بر اینکه ورق‌های فولادی گران شده و تولید خودرو با این هزینه‌ها به صرفه نیست، گفت: در پاسخ به آنها باید گفت شرکت‌های بنز، هیوندایی یا بی‌ام‌وی ورق‌های فولادی را چند می‌خرند و شما چند می‌خرید؟

گزارش تخلفات بازار خودرو به رئیس قوه‌قضائیه ارسال می‌شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوعات مربوط به بازار خودرو خبر داد و گفت: گزارشی در این رابطه در حال تهیه است. ناصر سراج در پاسخ به این پرسش که سازمان بازرسی کل کشور پیش‌تر، از استقرار تیم‌های بازرسی در شرکت‌های خودروسازی خبر داده و افزایش قیمت خودرو را تخلف اعلام کرده بود اما نه‌تنها شاهد سامان گرفتن بازار خودرو نبودیم بلکه باز هم قیمت‌ها افزایش یافت، آخرین اقدامات سازمان بازرسی در این رابطه به کجا رسید؟ گفت: در حال رصد امورات مربوط به خودرو هستیم و گزارشی هم در این رابطه در حال تهیه است. وی افزود: به محض نهایی شدن، این گزارش به رئیس قوه‌قضائیه ارسال می‌شود. سراج در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه گزارش سازمان بازرسی در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به رئیس قوه‌قضائیه ارسال می‌شود؟ بیان کرد: تا پایان این ماه، گزارش تکمیل و به رئیس قوه‌قضائیه ارسال می‌شود. وی همچنین درباره اینکه آیا به تخلفی هم در این رابطه رسیده‌اید؟ گفت: اگر تخلفی نبود، ما ورود نمی‌کردیم. بر این اساس در 6 ماه گذشته بویژه با شروع سال جدید خودرو با جهش قیمتی شدیدی روبه‌رو شد که برخی دلیل این موضوع را سوداگری برخی سودجویان می‌دانند.


Page Generated in 0/0051 sec