هنرپیشه سینما و تلویزیون ضمن اشاره به دلایل حضور کمرنگش در آثار طنز سالهای اخیر سیما، یکی از ویژگیهای مهم سریالهای ماندگاری مانند «خانه بهدوش» را حجب و حیای کاراکترها توصیف کرد. به گزارش «وطنامروز»، در شرایطی که این روزها بحث نقد محتوای برخی محصولات نمایشی تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی و تناسب نداشتن آنها با فرهنگ و عرف جامعه ایرانی در رسانهها داغ شده، مریم امیرجلالی در گفتوگویی با مهر به نکات جالبی در ارتباط با تفاوت محتوای محصولات نمایشی در دورههای قبلی با شرایط فعلی اشاره کرده است. مریم امیرجلالی، بازیگر سریال «خانه به دوش» که بتازگی بازپخش آن از شبکه آیفیلم روی آنتن رفته، با اشاره به یک نکته درباره رابطه زوجی که در سریال «خانه به دوش» وجود داشت، بیان کرد: «موضوع جالبی در این سریال اتفاق میافتد که به نظر من خاص است. حجب و حیای خاصی در این سریال وجود دارد. وقتی من به عنوان همسر ماشاءالله، قربان صدقهاش میروم، سریع دیالوگم را عوض میکنم، چون نوعی خجالت بین من و او حاکم است. حتی وقتی ماشاءالله به خارج از کشور رفته و من با عکسش داخل حیاط صحبت میکنم، دوست ندارم حرفهایم را بچهها بشنوند. این حیا چیز خوبی است و منحصر به فرد است اما در سریالهای جدید این حجب و حیا را نمیبینیم. من تصورم این است که مردم بیحیایی و دریدگی را دوست ندارند و اشتباه است که فکر کنیم با دیالوگهای بیپرده میتوانیم آنها را به سمت خودمان جلب کنیم».