printlogo


کد خبر: 209631تاریخ: 1398/2/29 00:00
اخبار

قیمت پیاز تا ۴ هزار تومان کاهش یافت
قیمت هر کیلوگرم پیاز در سطح خرده‌فروشی تا ۴ هزار تومان کاهش یافت، این درحالی است که قیمت این محصول تا ۱۵ هزار تومان نیز افزایش یافته بود. به گزارش تسنیم، قیمت پیاز در سطح خرده‌فروشی تا هر کیلوگرم 4 هزار تومان کاهش یافت هر چند در برخی خرده‌فروشی‌ها این محصول کماکان قیمت بالاتری دارد. بر اساس گزارش‌‌های منتشرشده قیمت پیاز در استان‌‌های جنوبی تولید‌کننده این محصول کاهش قابل توجهی داشته است به طوری که
1500 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود اما نرخ مصوب این محصول در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران کاهش نیافته و نرخ مصوب  آن کماکان 3500 تا 5 هزار تومان هفته قبل است. بنا بر این گزارش با وجود اینکه هنوز نرخ مصوب جدید انواع میوه و صیفی از جمله پیاز برای هفته جاری اعلام نشده اما نرخ این محصول در برخی خرده‌فروشی‌ها کاهش داشته است.

دیگر هیچ‌کس در دولت نمی‌تواند از دلار ۴۲۰۰ تومانی دفاع کند
احمد دوست‌حسینی، رئیس سابق صندوق توسعه ملی طی یادداشتی نوشت: صدایی از دولت و خارج دولت در تایید تصمیم قاطع اوایل سال گذشته درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی و امکان تامین همه نیازهای کشور با آن نرخ شنیده نمی‌شود. چگونه می‌شود از سیاستی دفاع کرد که طی آن کالاهای تخصیص ارز یافته با نرخ ۴۲۰۰ تومانی عموماً متناسب با قیمت‌های بازار آزاد ارز به دست مصرف‌کنندگان رسیده و منافع کلان این تفاوت قیمت‌ها به جیب معدودی واردکننده و دست‌های واسط سرازیر شده است؟ چه کسی می‌تواند از سیاستی دفاع کند که در نتیجه آن برخی کالاهای تامین ارز شده با نرخ دولتی به کشور وارد نشده است؟  چگونه می‌توان از وضعی دفاع کرد که بنا به اعلام مقامات اقتصادی کشور بخش قابل توجهی از ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۷ به چرخه اقتصاد کشور بازنگشته است؟ چه کسی می‌تواند مدافع فرار سرمایه با نقاب صادرات کالا باشد؟ جریانی که قرائن آن در «ستون کوتاه‌مدت خالص حساب سرمایه» در تراز پرداخت‌های کشور از سال ۱۳۹۵ مشهود بوده و همچنان ادامه دارد.

۵ میلیون مشمول، سود سهام عدالت‌شان را نخواستند
در حالی که مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید ٥‌ میلیون نفر ‏مشمول سهام‌عدالت برای گرفتن سودهای خود هیچ اقدامی انجام نداده‌اند، برخی معتقدند این موضوع به عدم اطلاع آنها از وضعیت سهامداری‌شان مربوط می‌شود تا انصراف از دریافت سود سهام‌عدالت. جعفر سبحانی که مشاور علی‌اشرف پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی است بتازگی اظهار داشته است: «هیچ ثبت‌نام جدیدی برای سهام‌عدالت انجام نشده و درحال حاضر هم این امکان ‏وجود ندارد که افراد دیگری برای گرفتن سهام‌عدالت ثبت‌نام کنند. در حال حاضر ٤٩‌میلیون ‏نفر مشمول سهام‌عدالت هستند که از این تعداد 2 ‌میلیون نفر فوت کرده‌اند  و تنها ٤٢‌میلیون نفر ‏شماره شبای خود را در سامانه سهام‌عدالت برای دریافت سود وارد کرده‌اند، بنابراین ٥‌ میلیون نفر ‏مشمول سهام‌عدالت برای گرفتن سودهای خود هیچ اقدامی انجام نداده‌اند». این در حالی است که کارشناسان معتقدند اطلاع‌رسانی در زمینه سهام‌عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی بسیار ضعیف بوده است و عدم دریافت سود سهام‌عدالت توسط 5 میلیون نفر، بیشتر به عدم اطلاع آنها از وضعیت سهامداری‌شان مربوط می‌شود تا انصراف از دریافت سود سهام عدالت!

اُفت چشمگیر قیمت تخم‌مرغ در بازار
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از کاهش نرخ تخم‌مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم‌مرغ در مرغداری ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، افزود: با توجه به آنکه مرغداران در فروش هر کیلو تخم‌مرغ با زیان حداقل ۳ هزار تومانی روبه‌رو هستند، از این رو گله‌های جوان خود را به کشتارگاه می‌برند که این امر فاجعه‌ است. نبی‌پور ادامه داد: با استمرار روند کنونی ظرف ۵ تا ۶ ماه آینده باید منتظر فروش هر کیلو تخم‌مرغ با نرخ ۱۰ هزار تومان در مرغداری یا تامین نیاز کشور از خارج باشیم. این مقام مسؤول قیمت تمام‌شده هر کیلو تخم‌مرغ از سوی مسؤولان دولتی را
۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از دیدگاه تشکل‌ها قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ
۸ هزار و ۴۰۰ تومان است که این نرخ با قیمت فروش فاصله معناداری دارد.
 


Page Generated in 0/0064 sec