printlogo


کد خبر: 209632تاریخ: 1398/2/29 00:00
اخبار

 وزیر راه‌وشهرسازی:
یارانه تسهیلات بافت فرسوده تأمین اعتبار شد
وزیر راه‌وشهرسازی گفت: مابه‌التفاوت یارانه نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از محل بودجه 98 تأمین اعتبار شده و دیروز نخستین دریافتی را اخذ کردیم. محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری شهرداری تهران و وزارت راه‌وشهرسازی در بازآفرینی محله سیروس تهران در جمع خبرنگاران درباره تسهیلات نوسازی بافت فرسوده گفت: در حال حاضر این تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد به انبوه‌ساز و توسعه‌گر اعطا می‌شود که تسهیلات ۱۸ درصد هم نرخ سود خوبی است و توسعه‌گر آن را با قیمت تمام‌شده به فروش خواهد رساند. اگر قرار باشد دولت یارانه بدهد، سهم خود را هنگام فروش اعمال خواهد کرد و توسعه‌گر از ۵۰ درصد بخشودگی در نرخ سود تسهیلات در زمان فروش برخوردار خواهد شد. اسلامی خاطرنشان کرد: نوسازی شهر تهران نیز بر اساس طرح جامع خواهد بود و در حال حاضر ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده سراسر کشور آغاز شده است. در تهران هم با این تفاهمنامه، ساخت واحدهای مسکونی در بیش از 4 هکتار از محله سیروس با همکاری شهرداری تهران آغاز می‌شود.

تیم اقتصادی دولت از کنار مشکلات مردم بی‌تفاوت رد می‌شود
عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تیم اقتصادی دولت از کنار مشکلات مردم به صورت عادی و بی‌تفاوت رد می‌شود که این موضوع باعث ناراحتی و عصبانیت مردم شده است. امیر خجسته، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره سیاست‌های ارزی دولت با بیان اینکه دولت برنامه مدونی در بخش ارزی کشور ندارد،گفت: چاپ اسکناس، آشفتگی بازار را رفع نمی‌کند، همچنین حذف 4 صفر از پول ملی به معنای بی‌ارزش شدن پول ملی است و دولت باید لایحه قانونی برای مقابله با آشفتگی بازار و مهار رشد نقدینگی به مجلس ارائه دهد. خجسته بیان کرد: دولت در هر اقدام خود برای مهار تورم با شکست مواجه شده است. انتظار ما از دولت این است که با مجلس همکاری کند تا بتوانیم تورم را کاهش دهیم. وی عنوان کرد: عدم کنترل بازار، افزایش نرخ تورم، عدم نظارت و نداشتن برنامه مدون در اقتصاد از سوی دولت باعث شده با مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی روبه‌رو شویم.

حدود ۵۵ درصد خانوارهای ایرانی زیر خط فقر هستند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید اگر خط فقر درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان باشد، حدود ۵۵ درصد خانوارهای ایرانی زیر این خط هستند. سیدناصر موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌ها مبنی بر اینکه 40 درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند، گفت: شاخص‌های مطرح برای محاسبه خط فقر درآمدهای خانواده‌هاست که بر این اساس خانوارهایی که زیر 2 میلیون و 500 هزار تومان درآمد دارند زیر خط فقر هستند و با این احتساب حدود 40 درصد خانواده‌های ایرانی زیر خط فقر هستند اما براساس اعلام مرکز پژوهش‌ها، خانواده‌های با درآمد کمتر از 3 میلیون و 400 هزار تومان زیر خط فقر هستند، بنابراین حدود 55 درصد خانوارها کمتر از این رقم درآمد دارند. وی با بیان اینکه تعداد زیادی  از خانواده‌های ایرانی با یارانه زندگی کرده یا از طریق کمک‌های مستمری سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) امرار معاش می‌کنند، افزود: با این وضعیت حتی عده‌ای شرایط آن را ندارند که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار گیرند، چراکه این افراد برای اینکه تحت پوشش این نهادها قرار گیرند باید بالای 60 سال سن داشته باشند یا از کار افتاده 100 درصد یا بی‌سرپرست و بدسرپرست باشند. وی با تاکید بر اینکه اگر وضعیت معیشتی مردم با درآمد 3 میلیون و 400 هزار تومان مقایسه شود قطعا بیش از 40 درصد زیر خط فقر هستند، ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند تنها راه نجات کشور رونق تولید است که با رونق آن اشتغال افزایش یافته و از این طریق بر درآمد مردم افزوده می‌شود  و بدین صورت افرادی که زیر خط فقر هستند، از این وضعیت نجات می‌یابند.
 


Page Generated in 0/0061 sec