printlogo


کد خبر: 209637تاریخ: 1398/2/29 00:00
اخبار

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی برگزار شد
جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا صبح دیروز برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  در این جلسه حسن روحانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی رئیس قوه‌قضائیه و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور داشتند. همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، رضا رحمانی وزیر صمت، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز از دیگر حاضران در این جلسه بودند.

رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق:
در برابر تهدیدها در کنار ایران می‌ایستیم
رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق در دیدار با سفیر ایران در بغداد تاکید کرد مردم عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها خواهند ایستاد. به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق به دعوت «شیخ عبداللطیف الهمیم» رئیس دیوان وقف اهل سنت عراق با این عالم برجسته اهل سنت دیدار کرد. در این دیدار ریاست دیوان وقف سنی عراق، ضمن تشکر از حضور سفیر جمهوری اسلامی در دیوان وقف اهل سنت با اشاره به اوضاع پرالتهاب اخیر، برای سربلندی جمهوری اسلامی ایران و غلبه بر اوضاع سخت فعلی ابراز امیدواری کرد. وی افزود: مردم عراق در کنار جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدها خواهند ایستاد. شیخ عبداللطیف الهمیم همچنین تحریم‌های اعمال شده علیه مردم ایران را غیرانسانی و ظالمانه توصیف کرد. وی با اشاره به مواضع جمهوری عراق درباره تحولات اخیر در منطقه اظهار کرد: جامعه عراق همواره به حمایت از مصالح جمهوری اسلامی ایران در برابر مستکبران علاقه‌مند بوده و معتقد است تحرکات اخیر آمریکا، تمام کشورهای منطقه از جمله هم‌پیمانانش را تهدید می‌کند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز در این دیدار با تشکر و قدردانی از مواضع شایسته ریاست دیوان وقف سنی عراق بر لزوم یکپارچگی امت اسلام تأکید کرد و گفت: هر گونه اقدام حماقت‌آمیز از سوی آمریکا بی‌تردید منجر به پشیمانی و شکست آن خواهد شد.

وزیر خارجه آلمان:
استراتژی فشار حداکثری بر ایران کارساز نیست
وزیر خارجه آلمان گفت: ما اروپایی‌ها کاملاً اعتقاد داریم یک استراتژی فشار حداکثری بر ایران به ما کمکی نمی‌کند. به گزارش تسنیم، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای با روزنامه «پاسایر نویه‌پرسه» رویکرد جبهه‌گیری آمریکا با ایران را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و خواستار دنبال کردن رویکرد اعتدال شد. وی همچنین تصریح کرد: اینکه آمریکایی‌ها به‌صورت یکجانبه از برجام خارج شده‌اند برای ما قابل درک نیست. این معاهده در حال حاضر ایمن‌ترین راه برای این است که ایران را از دستیابی به سلاح اتمی بازداریم. اتحادیه اروپایی با آمریکا درباره هدف یک ایران عاری از تسلیحات اتمی اتفاق نظر دارد. هایکو ماس در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: با این حال ما اروپاییان کاملاً اعتقاد داریم یک استراتژی فشار حداکثری بر ایران به ما کمکی نمی‌کند. ما بر رویکرد مذاکره به‌جای لفاظی‌های تحریک‌آمیز تأکید داریم.

ششمین جلسه دادگاه متهمان پرونده پدیده برگزار شد
ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.
به گزارش میزان، ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، با حضور جمعی از شکات، سهامداران، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات دولتی، وکلای مدافع متهمان، اصحاب رسانه و مطبوعات و وکلای شکات به ریاست قاضی منصوری در مشهد برگزار شد.


Page Generated in 0/0057 sec