printlogo


کد خبر: 209820تاریخ: 1398/3/2 00:00
اخبار

کورش تهامی و گلاره عباسی  در «دختر ایران»
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دختر ایران» از حضور قطعی کورش تهامی و گلاره عباسی در این فیلم سینمایی خبر داد. به گزارش «مهر»، حامد بامروت‌نژاد درباره مراحل آماده‌سازی فیلم سینمایی «دختر ایران» به کارگردانی سیدجلال اشکذری که بتازگی پروانه ساخت دریافت کرده است، گفت: این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی مشترک من و سیدجلال اشکذری قرار است در یزد تولید شود و یک عاشقانه متفاوت نسبت به دیگر آثار این کارگردان جوان است. بامروت‌نژاد اظهار کرد: تقریباً با همه عوامل پشت صحنه برای همکاری در این فیلم به نتیجه رسیده‌ایم و از بازیگران هم حضور گلاره عباسی و کورش تهامی در «دختر ایران» نهایی شده است.


«میوه‌های روی درخت»  روی آنتن می‌رود
مستند تلویزیونی «میوه‌های روی درخت» که به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت صنعت کشاورزی ایران است، بزودی از شبکه مستند پخش خواهد شد.  به گزارش روابط عمومی خانه مستند، مستند تلویزیونی «میوه‌های روی درخت» به کارگردانی علی خسروی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی در 8 قسمت آماده پخش است. علی خسروی، کارگردان این مستند تلویزیونی گفت: مستند تلویزیونی «میوه‌های روی درخت» سعی کرده است پاسخ درستی به این پرسش بدهد که چرا پس از گذشت 2500 سال از قدمت کشاورزی در ایران، هنوز این صنعت در کشور ما وضعیت بسامانی ندارد. وی ادامه داد: این مستند که هر قسمت آن 25 دقیقه است، به دنبال راه‌هایی برای پیشرفت صنعت کشاورزی کشور خواهد بود.


رونمایی از «روشنای خاطره‌ها»  در شب خاطره
سیصدودومین مراسم شب خاطره با رونمایی از کتاب «روشنای خاطره‌ها» به کوشش مرتضی سرهنگی برگزار می‌شود. به گزارش «فارس»،  این کتاب از سوی انتشارات سوره مهر با موضوع بازخوانی 40 خاطره کوتاه جنگ به همراه یادداشت‌های مرتضی سرهنگی درباره این خاطره‌ها منتشر شده است. در این مراسم شب خاطره که همزمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر در حوزه هنری برپا می‌شود، عباس بحرالعلوم و سیدصالح موسوی، از مدافعان خرمشهر در سال‌های دفاع‌مقدس خاطره‌گویی می‌کنند. همچنین در تازه‌ترین مراسم شب خاطره از تابلویی حاوی تصویر سیدصالح موسوی و خرمشهر که از سوی مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری تولید شده است رونمایی و به این رزمنده سال‌های دشوار دفاع از خرمشهر در 8 سال دفاع‌مقدس برای تقدیر اهدا می‌شود. سیصدودومین مراسم شب خاطره پنجشنبه ۲ خرداد ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برپا می‌شود.


کتاب شهید مدافع حرم دهه‌هفتادی منتشر می‌شود
فاطمه سلیمانی، خالق اثر «به سپیدی یک رویا» پیرامون نگارش کتابی با محوریت زندگی شهید جوان مدافع حرم، محمدرضا دهقان، اظهار داشت: من اکثر آثارم برای ائمه اطهار(ع) و تاریخ اسلام است و قصد نداشتم برای شهدا بنویسم. نوشتن برای آنها توفیق می‌خواهد و باید تجربیات و ارتباط خاصی با شهدا برقرار شود تا بتوان درباره آنها نوشت. همیشه با خود فکر می‌کردم که اگر بخواهم برای شهیدی بنویسم، باید آن شهید خودش من را انتخاب کند. چند ماه پیش به صورت کاملا اتفاقی مادر شهید دهقان با من تماس گرفتند و گفتند که ما می‌خواهیم کتاب جدیدی برای شهید بنویسیم و می‌خواهیم شما این کتاب را بنویسید. به خودم گفتم که شهید دهقان من را برای نوشتن کتابش برگزیده است. نویسنده کتاب شهید دهقان بیان کرد: پروسه جمع‌آوری مصاحبه‌ها از خانواده، دوستان و رزمندگان شهید به اتمام رسیده و کار نگارش را آغاز کرده‌ام که نیمی از کار پیش رفته است. این کتاب حدود 200 صفحه بوده و قبل از پاییز توسط نشر شهید کاظمی به چاپ خواهد رسید.
 


Page Generated in 0/0048 sec