printlogo


کد خبر: 209844تاریخ: 1398/3/4 00:00
اخبار

جوانان در گام دوم باید جنبش حل مسأله راه‌ بیندازند
مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی بر لزوم راه‌اندازی جنبش حل مسأله از سوی جوانان تاکید کرد. وی در این‌باره نوشت: باید دوقطبی‌‌های ریاکارانه مردم‌نشناسان را به دوقطبی‌‌های مومنانه و به نفع مردم تغییر دهیم، به این معنا که مسائل مردم قابل حل است به شرط عرضه و همت. بذرپاش در ادامه تاکید کرد: در گام دوم انقلاب جوانان باید جنبش حل مسأله راه بیندازند؛ نشستن و خرده گرفتن چاره کار نیست. نماینده سابق مردم تهران در مجلس افزود: باید نظام مسائل را بدرستی شناخت و نهضت اجتماعی برای حل مسائل مردم ایجاد کرد و همه را پای کار آورد. وی در پایان نوشت: گام دوم گام تصمیمات بزرگ دلسوزان است. بپذیریم جوانان این نسل مانند جوانان اول انقلاب، دلسوز کشورند.

توئیت واعظی درباره انتخاب سخنگوی دولت
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در توئیتر خود خبر انتخاب سخنگوی دولت را تایید کرد. به گزارش «وطن‌‌امروز»، محمود واعظی در توئیتر خود با تایید خبر انتخاب سخنگوی دولت نوشت: همانگونه که چهارشنبه در جمع خبرنگاران دولت گفتم، مراحل مقدماتی تعیین سخنگوی دولت انجام شد و دیروز آقای دکتر ربیعی با رئیس‌جمهوری دیدار و برنامه خود را تقدیم ایشان کردند. ان‌شاءالله مراحل نهایی کار و صدور حکم ایشان هم در هفته آتی انجام خواهد شد.

در دیدار مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان
امیرعبداللهیان از خروج ایران از برجام گفت
دستیار رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار با فرستاده دولت آلمان به ایران هشدار داد فقدان اقدام عملی از سوی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی منجر به خروج ایران از توافق هسته‌ای خواهد شد. به گزارش مهر،  یِنس پلوتنر، مدیرکل سیاسی وزارت خارجه آلمان بعدازظهر روز پنجشنبه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد. این مقام آلمانی در راستای رایزنی‌ها درباره برجام و مهلت 60 روزه ایران به اروپا، به ایران سفر کرده بود. او همچنین مذاکره‌کننده ارشد آلمان در برجام بوده است. امیرعبداللهیان در این دیدار با تاکید بر روابط تاریخی 2 کشور و اعلام آمادگی برای توسعه همه‌جانبه مناسبات تهران - برلین گفت: فقدان اقدام عملی از سوی طرف‌های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی خود، بزرگ‌ترین مانع در مسیر حفظ برجام است و تداوم وعده‌های بی‌عمل اروپا به خروج تهران از برجام منجر خواهد شد. وی با تاکید بر اهمیت رایزنی‌های دیپلماتیک افزود: زمان رو به پایان است. تداوم خرید نفت ایران توسط اروپا و راه‌اندازی فوری کانال بانکی موثر، حداقل اقدام اروپا برای مقابله با رفتار نادرست کاخ سفید و ترمیم اعتماد در حال از دست رفتن به اروپاست. دستیار ویژه رئیس مجلس با انتقاد شدید از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا یادآور شد: اروپا یا باید اقدامی عملی و موثر به عمل آورد یا شاهد مسیر جدید اتخاذ شده از سوی ایران باشد. پلوتنر نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت حفظ برجام، خواستار تداوم دیپلماسی و مذاکره به‌عنوان تنها راه‌حل سیاسی برای برون‌رفت از مشکلات فعلی شد.

ارتقای آمادگی‌های ملی برای مقابله با آمریکا ضروری است
در بیانیه سپاه به مناسبت سوم خرداد بر هوشیاری و ارتقای آمادگی‌های همه‌جانبه ملی برای مقابله با تهدیدات و خطرات ناشی از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم و ماجراجویی‌های آمریکا تاکید شد. به گزارش مهر، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای سوم خردادماه، سالروز حماسه تاریخی و بزرگ آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت. در بخشی از این بیانیه آمده است: هوشیاری، هوشمندی و ارتقای آمادگی‌های همه جانبه ملی برای مقابله با تهدیدات و خطرات ناشی از توطئه‌ها و نقشه‌های شوم و نوین جبهه دشمن با محوریت رژیم فرعونی و ماجراجوی آمریکا از اولویت‌ها و ضرورت‌های انکارناپذیر امروز کشور است.  سپاه پاسداران در این بیانیه همچنین تاکید کرد: مصونیت‌آفرینی برای کشور و موفقیت برابر آرایش جنگی امروز دشمن که اشغال خرمشهرهای جدید انقلاب و ایران اسلامی را در بستر جنگ اقتصادی و نبرد اراده‌ها دنبال می‌کند، مستلزم وحدت و انسجام ملی است.


Page Generated in 0/0061 sec