printlogo


کد خبر: 209848تاریخ: 1398/3/4 00:00
اخبار

لبنیات دوباره گران شد
دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: طی 2 ماه گذشته هزینه تولید صنایع لبنی ۲۷ درصد افزایش یافته و به‌رغم اینکه بارها به مسؤولان دولتی التماس کردیم وضعیت صنایع لبنی را مشخص کنند اما توجهی نکردند. در این میان در چند روز اخیر یکی از شرکت‌های لبنی قیمت شیر را در هر بطری ۸۰۰ تومان افزایش داده است.  رضا باکری درباره این افزایش قیمت اظهار بی‌اطلاعی کرد و به فارس گفت: بنده در مسافرت هستم و شاید آنها بسته‌بندی‌های خود را تغییر داده یا برای جامعه هدفی این محصولات را تولید کرده باشند. وی در پاسخ به اینکه این بسته‌ها کاملاً مشابه بسته‌های قبلی و بطری‌های یک لیتری با 5/1 درصد چربی است، گفت: طی 2 ماه گذشته هزینه تمام‌شده محصولات لبنی ۲۷ درصد افزایش یافته است. وی ادامه داد: بارها به مسؤولان و دولت التماس کردیم وضعیت صنایع لبنی را تعیین تکلیف کنند و آنها را از ورشکستگی نجات دهند اما هیچ پاسخی نشنیدیم. باکری گفت: صنایع لبنی حتی حاضر بودند به ازای  افزایش هزینه ۲۷ درصدی رشد قیمت ۲ تا ۳ درصدی داشته باشند اما کسی توجهی نکرد. وی افزود: در حال حاضر من هم نمی‌دانم چه کار باید بکنم. صنایع لبنی گرفتار هستند و با قیمت بالاتری محصول خود را تولید می‌‌کنند و حاشیه سود آنها بسیار کم است و بسیاری هم متضرر می‌شوند.


ضریب جینی در کشور افزایش یافت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشت دهک‌های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد. علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش شاخص فلاکت در کشور گفت: چند پارامتر در فشار به معیشت و زندگی مردم تاثیر دارد که از جمله این شاخص‌ها می‌توان به تورم افسارگسیخته، عدم توزیع مناسب کالاها و افزایش بیکاری اشاره کرد. نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیکاری بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی را ایجاد می‌کند، افزود: شاخص‌های درآمدی نشان می‌دهد افراد زیادی زیر خط فقر قرار گرفته‌اند که توسعه حاشیه‌نشینی از جمله مشکلات کنونی مردم به دلیل افزایش بیکاری و کاهش سطح درآمدی آنهاست. وی با تاکید بر اینکه باید در موضوع درآمدها و هزینه‌های دولت شفاف‌سازی شود، ادامه داد: بخشی از هزینه‌های دولت که در جامعه توزیع می‌شود باید مدیریت شده و با شفاف‌سازی یارانه‌ها و حذف یارانه‌های عمومی پنهان، منابع حاصل از آن به دهک‌های پایین جامعه که به این منابع و حمایت‌ها نیاز دارند، تخصیص یابد. کریمی تاکید کرد: به جای اینکه اقشار زیادی تحت پوشش نهادهای حمایتی تحت عنوان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) قرار گیرند باید زمینه اشتغال و درآمدزایی مستقل خانوارها را فراهم کرد. وی با تاکید بر اینکه وضعیت ضریب جینی در سال‌های اخیر نامطلوب شده و افزایش چشمگیری داشته است، به خانه ملت گفت: دولت باید راهکارهایی را پیگیری کند که سبب افزایش اشتغال و درآمد مردم و در عین حال سبب تقویت معیشت دهک‌های پایین شود و از سوی دیگر نابرابری در توزیع درآمد یا ثروت را کاهش دهد.


ظرفیت انبارهای گمرک تکمیل است
در حال حاضر ظرفیت انبارهای کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) حدود 21 میلیون تن است که همه این انبارها تقریبا تکمیل است و مشکل کمبود کالای اساسی در کشور نداریم. همچنین در بندر امام خمینی(ره) مخازن نگهداری روغن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن وجود دارد که به صورت مداوم بارگیری روغن برای کارخانه‌های تولیدی انجام می‌شود. در بندر امام خمینی(ره) امکان پهلوگیری حدود ۱۱ کشتی‌ برای تخلیه کالاهای اساسی وجود دارد.


Page Generated in 0/0066 sec