printlogo


کد خبر: 210083تاریخ: 1398/3/12 00:00
اخبار

تشکیل شورای جشنواره‌ها  در سازمان سینمایی
طی احکامی از سوی حسین انتظامی، اعضای شورای جشنواره‌های سازمان سینمایی منصوب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، رئیس سازمان سینمایی علیرضا رضاداد، ابراهیم داروغه‌زاده، محمود اربابی، محسن حدادی، حسین ربانی، مسعود نجفی، جلیل اکبری‌صحت و مهرزاد دانش را به عنوان اعضای شورای جشنواره‌های سازمان سینمایی انتخاب کرد. سیدروح‌الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌‌های بین‌الملل سازمان سینمایی ریاست شورای جشنواره‌ها را عهده‌دار است و بابک رضایی، معاون این دفتر به عنوان دبیر شورا معرفی شد. در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار دارد با همفکری و همکاری سایر اعضا، ضوابط و شاخص‌های صدور مجوز و حمایت‌‌های این حوزه تدوین و منتشر شود و در رسیدگی به درخواست‌ها، کیفیت مورد توجه قرار گیرد تا ضمن مقابله با آفت جشنواره‌زدگی به اعتلای سینمای ایران کمک کند».

وضعیت تعطیلی سینماها در ایام سوگواری نیمه خرداد
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره تعطیلی سینماها در هفته جاری توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره وضعیت تعطیلی سینما‌های کشور در ایام سوگواری رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد اظهار کرد: همه سینماها در روز سه‌شنبه ۱۴ خرداد به‌طور کامل تعطیل است. همچنین این تعطیلی در روز چهارشنبه ۱۵ خرداد تا ساعت ۱۷ ادامه دارد.


پخش مینی‌سریال «گیله‌وا» از شنبه ۱۸ خرداد
سریال «گیله‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری از شنبه 18 خرداد روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، مینی‌سریال «گیله‌وا» جدیدترین محصول سازمان هنری- رسانه‌ای اوج از شنبه 18 خرداد حوالی ساعت 21 روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. همزمان با مشخص شدن زمان پخش مجموعه تلویزیونی «گیله‌وا» از پوستر رسمی این سریال نیز رونمایی شد. از بازیگران اصلی این مینی‌سریال می‌توان به حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، امیرحسین صدیق، بهروز شعیبی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، مهران رجبی و پریا مردانیان اشاره کرد. مینی‌سریال تاریخی 7 قسمتی «گیله‌وا»، در شهرهای کیاشهر، سیاهکل و تهران تصویربرداری شده است. «گیله‌وا» با موضوعی عاشقانه در تلاش است با نگاهی عاطفی، به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ بپردازد و روایتگر سبک زندگی و روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران و نقش انگلستان در امور داخلی کشور در 100 سال گذشته باشد.

فصل دوم «نون.خ» رمضانی شد
مهدی فرجی، تهیه‌کننده سریال «نون.خ» گفت که فصل دوم این سریال را برای پخش در رمضان ۹۹ آماده می‌کند. به گزارش مهر، مهدی فرجی درباره ساخت سریال «نون.خ» که نوروز امسال به کارگردانی سعید آقاخانی روی آنتن شبکه یک سیما رفت و با استقبال مخاطبان همراه شد، گفت: در حال حاضر با امیر وفایی، نویسنده سریال برای نگارش فصل دوم قرارداد بسته‌ایم و او فعلاً به تنهایی سریال را می‌نویسد. قرار است این سریال به کارگردانی آقاخانی برای رمضان سال آینده آماده شود و در ۲۵ قسمت تولید خواهد شد. فرجی درباره اینکه چرا سریال را برای نوروز نمی‌سازد، توضیح داد: شبکه یک نوروز ۹۹ سریال «پایتخت» را خواهد داشت و سریال ما قرار است برای رمضان آماده شود که در مردادماه پیش‌تولید کار را شروع می‌کنیم.


Page Generated in 0/0057 sec