printlogo


کد خبر: 210094تاریخ: 1398/3/12 00:00
اخبار

واگذاری خانه‌های مددجویان سیل‌زده بهزیستی از ماه آینده
رئیس سازمان بهزیستی کشور از واگذاری خانه‌های احداث شده در مناطق سیل‌زده به مددجویان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای تیر واگذاری واحدها آغاز خواهد شد. وحید قبادی‌دانا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تسهیلات سازمان بهزیستی به سیل‌زدگان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان اظهار کرد: پس از وقوع سیل، ثبت خسارات از سوی سیل‌زدگان در سامانه ثبت خسارات بهزیستی آغاز شد. وی تصریح کرد: با پایان یافتن ثبت اطلاعات از سوی سیل‌زدگان، فرآیند بررسی آن آغاز شد و در ادامه نیز سازمان بهزیستی بر اساس تعهدی که از قبل اعلام کرده بود اقدام به ارائه تسهیلات به سیل‌زدگان کرد. قبادی‌دانا ادامه داد: هیات وزیران از طریق بنیاد مسکن نیز برای تعمیر مسکن افرادی که نیازمند مرمت و تعمیر منازل خود هستند 15میلیون تومان تسهیلات و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته است بر اساس بررسی‌ها مسکن حدود 4هزار خانوار از بین مددجویان سازمان بهزیستی،  تخریب شده و مسکن 14هزار خانوار نیز نیاز به تعمیر دارد. وی با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری خانه‌های تعمیر و احداث شده از ابتدای تیرماه انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این فرآیند به مرور در تمام مناطق سیل‌زده انجام می‌شود، ضمن اینکه وامی 5 میلیون تومانی هم به‌صورت قرض‌الحسنه برای تأمین لوازم خانگی برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شد که این رقم به خانواده‌ها پرداخت شده است.

محدودیت‌های ترافیکی  نماز عید فطر در تهران
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ محدودیت‌های ترافیکی نماز عید فطر در تهران را اعلام کرد. سردار محمدرضا مهماندار درباره تمهیدات ترافیکی عید سعید فطر اظهار کرد: زمان اجرای این تمهیدات از ساعت ۲۴ شب قبل از عید فطر تا پایان برگزاری مراسم نماز و عادی شدن ترافیک است. وی افزود: این طرح محدوده مصلای امام خمینی(ره) را شامل می‌شود. وی گفت: تردد همه وسایل نقلیه از ساعت ۴ صبح روز عید فطر در معابر محدوده خیابان میرعماد از خیابان شهید مطهری تا خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید علی‌اکبری از خیابان شهید مطهری به سمت شمال تا خیابان بهشتی و خیابان شهید بهشتی از تقاطع سهروردی به سمت غرب تا خیابان قائم‌مقام فراهانی ممنوع خواهد بود. سردار مهماندار ادامه داد: طول خیابان‌های هویزه و خرمشهر حد فاصل صابونچی، خیابان شهید قنبرزاده، خیابان پاکستان در ضلع غربی مصلای امام خمینی، مسیر شرق به غرب بزرگراه رسالت از پل سیدخندان، مسیر غرب به شرق بزرگراه رسالت در محدوده مصلای امام خمینی از تقاطع کردستان و تردد خط ویژه اتوبوسرانی در خیابان‌های شهید بهشتی و شهید مطهری نیز ممنوع خواهد بود. وی افزود: همچنین تردد در محدوده ضلع غربی میدان هفت‌تیر حد فاصل خیابان زهره و خیابان قائم‌مقام فراهانی و طول خیابان شهید مطهری حد فاصل بزرگراه مدرس تا خیابان سهروردی نیز ممنوع است و پاکسازی به طور کامل انجام می‌شود.

140 گله ملخ‌‌ نابود شد
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون در 400 هزار هکتار مبارزه با ملخ‌ها انجام شده و 140 گله آنها نابود شده است. اسماعیل نجار در گفت‌و‌گو با درباره آخرین اقدامات برای مبارزه با ملخ‌ها در کشور،‌گفت: متولی امر مبارزه با ملخ وزارت کشاورزی و سازمان حفظ نباتات کشور است و اگر تعداد ملخ‌ها زیاد شود همه دستگاه‌های متولی بحران باید اقدامات لازم را انجام دهند. وی با اشاره به اینکه 8 استان کشور درگیر مبارزه با ملخ‌ها هستند، گفت: مبارزه با این موجودات از بهمن‌ماه آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. وی درباره اختصاص منابع مورد نیاز مبارزه با ملخ‌ها گفت: 10 میلیارد تومان در این‌باره اختصاص یافته و اخیرا نیز 20 میلیارد تومان دیگر برای مبارزه با ملخ‌ها تخصیص یافته که مراحل آن در حال انجام است. به گزارش فارس، پیش‌بینی شده است که هجوم مجدد ملخ‌ها به کشور از 12 روز آینده مجددا آغاز شود.


Page Generated in 0/0062 sec