printlogo


کد خبر: 210505تاریخ: 1398/3/27 00:00
اخبار

تدین «ظریف» از جنس تدین «بازرگان» است
عضو مجلس خبرگان رهبری تدین محمدجواد ظریف را از جنس تدین مهدی بازرگان توصیف کرد. آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: وزیر محترم امور خارجه به نظرم آدم متدینی است اما تدینش از نوع تدین‌های بازرگانی است. مرحوم بازرگان آدم متدینی بود و می‌گفتند نماز شبش ترک نمی‌شد اما... وی افزود: من خوب یادم می‌آید از ظریف سؤال شد، اظهارات ایشان علناً در صداوسیماهای دنیا پخش شد. یکی از خبرنگارهای خارجی با ایشان مصاحبه می‌کرد؛ قبل از انتخابات مجلس فعلی شورای اسلامی که همان روزهایی بود که مذاکرات در اوج خود بود. به او گفتند خب! شما چرا عجله دارید در اینکه این مذاکرات به نتیجه برسد؟ حالا اجازه بدهید ادامه پیدا کند. عجله شما چیست؟ آقای ظریف جواب داد: «اگر به نتیجه نرسد، ما در این انتخابات رأی نمی‌آوریم». حرف ایشان این بود. این حرفی نبود که ما بگوییم. این خیلی منطق خطرناکی است. یعنی ما حاضریم از منافع کشور دست برداریم به خاطر اینکه در مجلس رأی بیاوریم. این خیلی سیاست خطرناکی است. آدم تعجب می‌کند. با اینکه اینها آدم‌های متدینی هستند و آدم‌های خائنی نیستند اما همان ضعف بصیرتی که آدم دچارش می‌شود و آدم را زمین می‌زند در ایشان وجود دارد.

حمله مشکوک به نفتکش‌ها  مکمل تحریم‌های اقتصادی است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها، مکمل تحریم‌های اقتصادی است. به گزارش مهر، در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس، علی لاریجانی با اشاره به اقدامات مشکوک علیه نفتکش‌ها در خلیج‌فارس گفت: اقدامات مشکوک در دریای عمان علیه نفتکش‌ها، مکمل تحریم‌های اقتصادی است؛ به جهت آنکه از تحریم‌ها، نتیجه‌ای به دست نیاوردند. سوابق تاریخی آمریکا در این زمینه هم روشن است، از جمله در جنگ جهانی آنها کشتی‌های خود را در نزدیکی‌های ژاپن مورد هدف قرار دادند تا توجیه لازم برای خصومت را فراهم کنند. وی افزود: اما بخش فکاهی ماجرا در اظهارات «پمپئو» نهفته است که توصیه کرده ایران در مقابل اقدامات سیاسی و دیپلماتیک از دیپلماسی استفاده کند. این حرف از زبان آقای پمپئو واقعاً شیرین است.

راه برون‌رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی از جوانان خواست چهره‌های نو را از میان افراد توانمند و با صلاحیت برای نامزدی در انتخابات مجلس معرفی کنند. به گزارش مهر، در بخشی از پیام محمدباقر قالیباف آمده است: همه می‌دانیم که کشور در وضعیت سختی به‌سر می‌برد و من بدون اغراق معتقدم راه برون‌رفت از این وضعیت اعتماد به جوانان است. حدود 2 سال پیش هم نامه‌ای خطاب به شما نوشتم و عرض کردم که جریان انقلاب باید با حفظ مبانی، در نگرش و شیوه سیاست‌ورزی متحول شود و با گفتمان و از همه مهم‌تر چهره‌های نو، حرکت در مسیر نواصولگرایی را هرچه زودتر آغاز کند و گفتم ما راهی نداریم جز اینکه مسؤولان به شما جوانان اعتماد کنند. در این پیام همچنین تاکید شده است: تحول و پیشرفت کشور در گرو تشکیل یک مجلس نو و کارآمد است.
هدف قالیباف سرلیستی در انتخابات نیست
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت درباره پخش کلیپی از محمدباقر قالیباف، با بیان اینکه مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن قالیباف در انتخابات تقریباً منتفی است، گفت: او هیچ‌گاه وحدت‌شکن نبوده و نیست. محسن پیرهادی در این‌باره به مهر گفت: آقای قالیباف به صراحت در پیام تصویری خود گفته است قصد ندارد محور باشد. به‌رغم دعوت‌های فراوانی که از ایشان شده، بعید است ایشان بخواهد حتی کاندیدا باشد، بنابراین مسائلی مانند سرلیستی و محور بودن در انتخابات تقریباً منتفی است. وی یک کنشگر، فعال سیاسی و اجتماعی است و دغدغه‌هایی دارد که از جمله آنها جوانگرایی است. او این دغدغه خود را 2 سال پیش با طرح موضوع نواصولگرایی اعلام کرد و سابقه اجرایی او هم نشان داده به جد به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف معتقد است.
 


Page Generated in 0/0051 sec