printlogo


کد خبر: 210542تاریخ: 1398/3/28 00:00
اخبار

حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی  با تصمیم سران قوا؟
سران قوا آخر این هفته درباره حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی تصمیم‌ می‌گیرند. نماینده شورای اقتصادی سران 3 قوه با بیان اینکه در جلسه پنجشنبه این هفته سران قوا ادامه سیر تخصیص دلار ٤٢٠٠ تومانی تعیین تکلیف
می‌شود، گفت: سران 3 قوه قرار است پنجشنبه در این باره تصمیم بگیرند. امیر باقری در جلسه هماهنگی شورای عالی صادرات با بیان اینکه در جلسه پنجشنبه ستاد اقتصادی قرار است با حضور رئیس‌جمهوری، درباره حذف ارز
٤٢٠٠ تومانی تصمیم‌گیری شود، گفت: 2 سناریو در این‌باره طراحی شده که بر این اساس، یکی از این دو سناریو به‌عنوان سناریوی اصلی کشور انتخاب می شود. باقری افزود: در سناریوی اول این پیشنهاد مطرح شده ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان باقی بماند ولی به تعداد معدودی از کالاها تعلق گیرد؛ یعنی جز ۴ قلم کالای حذف‌شده از فهرست کالاهای مشمول ارز دولتی، اقلام دیگری هم از این فهرست خارج شود؛ همچنین در این پیشنهاد آمده که حدود ۵۰ درصد از ارز پتروشیمی و صادرات در سامانه نیما عرضه شود و مابقی صادرکنندگان بتوانند ارزشان را در فرآیند واردات در برابر صادرات کشور بازگردانند. وی تصریح کرد: در این سناریو قرار است نرخ ارز نیمایی نیز به‌صورت آرام به‌سمت نرخ واردات در برابر صادرات حرکت کند. همچنین در سناریوی دوم نیز در عمل یک بازار ارزی بیشتر نخواهیم داشت و ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف خواهد شد. باقری تصریح کرد: با توجه به دغدغه رئیس‌جمهور پیش‌بینی ما این است سناریوی اول به خواسته‌های رئیس‌جمهور نزدیک‌تر است. وی ادامه داد: سناریوی اول طبق وضعیت موجود و حرکت به ‌سمت کمتر شدن سهم ارز نیمایی است و سناریوی دوم حذف کامل ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی است.


تغییر ساعات کاری در ۲۲ استان
«با هماهنگی استانداران و مجوز سال گذشته هیات وزیران، ۲۲ استان در سال جاری تغییر ساعات کاری خواهند داشت اما فعلا لزومی برای انجام این کار در پایتخت وجود ندارد». به گزارش مهر، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق کشور با اعلام اینکه ۲۲ استان کشور می‌توانند ساعات اداری خود را به منظور مدیریت مصرف برق در پیک مصرف تغییر دهند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم به این ۲۲ استان ۳ یا ۴ استان دیگر نیز اضافه شود. وی افزود: بر اساس صلاحدید و برنامه‌ریزی استانداران کشور، ساعات کاری ادارات در این ۲۲ استان یک ساعت زودتر آغاز می‌شود و یک تا یک ساعت و نیم زودتر خاتمه خواهد یافت. وی با تأکید بر اینکه درباره پایتخت تصمیمی برای تغییر ساعات ادارات گرفته نشده است، اظهار داشت: در صورتی که نیاز باشد، با هماهنگی استانداری تهران ساعات کاری ادارات را تغییر می‌دهیم. گفتنی است استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، ایلام، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، زنجان، یزد، قم، کردستان، همدان، اردبیل، کرمانشاه، مازندران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و قزوین ۲۲ استانی هستند که قرار است ساعت کار ادارات در آنها با صلاحدید استانداران تغییر کند.


کارت زرد مجلس  به آذری‌جهرمی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز خود، پاسخ‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوال یکی از نمایندگان را قانع‌کننده ندانستند و به او کارت زرد دادند. در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، سوال محمود نگهبان‌سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار از محمدجواد آذری‌جهرمی درباره علت عدم تحقق موارد مندرج در بند «ط» ماده ۳ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ضرورت راه‌اندازی دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت. گفتنی است، این نماینده مجلس از توضیحات وزیر درباره سوال مذکور قانع نشد و خواستار آن شد پاسخ‌های وزیر به رای نمایندگان گذاشته شود که وکلای ملت با ۸۳ رای موافق، ۸۳ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های آذری‌جهرمی قانع نشدند.  بیت‌الله عبداللهی، نماینده مردم اهر هم در همین جلسه سوالاتی درباره خدمات ارتباطی مطرح کرد که پس از شنیدن جواب‌های آذری‌جهرمی مشروط به اینکه پس از این در عملکرد این وزارتخانه تجدیدنظر شود و با این توضیح که وزیر جوان است، سوال خود را به رای نگذاشت.


Page Generated in 0/0062 sec