printlogo


کد خبر: 210550تاریخ: 1398/3/28 00:00
۷۰ درصد درآمد دکه‌های مطبوعاتی از سیگار است!
وطنِ قرمز!

 اتحادیه توزیع کنندگان مطبوعات اعلام کرده که 70 درصد درآمد دکه‌های مطبوعاتی از سیگار است. شاید شما این مسأله را موضوعی اسفناک ببینید اما اینجا از همان جاهایی است که باید مهندسی معکوس بکنیم. یعنی بگردیم ببینیم راز موفقیت سیگار در دکه‌ها چیست و بعد ما هم همان سیاست‌ها را در مورد روزنامه بزنیم.
 1- زیان آور بودن
قطعا یکی از رموز موفقیت سیگار «مضر بودن» آن است. آدمیزاد هم که همیشه به چیزهای مضر و منع شده حریص است. باید برنامه‌ای چیده شود تا خواندن روزنامه هم برای مشتریان زیان‌بار بشود. مثلا استفاده از ترکیبات «جیوه و سیانور» در مرکب‌ چاپ یا تخمیر کاغذهای مطبوعات با «گاز خردل».
2- چاپ عکس‌های عاقبت وخیم استعمال روزنامه بر روی جلد
برای این کار کافی است وضعیت معیشت و فلاکت چند روزنامه‌نگار، نویسنده و آدم اهل مطالعه در صفحه اول درج شود. این‌گونه باعث ترغیب خریداران و تحریک حس کنجکاوی آن‌ها در خصوص اثرات سوء مصرف روزنامه و تجربه آن می‌شویم.

3- تنوع در عرضه
باریک، پا کوتاه، فیلتر پلاس، لایت و کلی صفت جذاب دیگر باعث اشتیاق مشتریان سیگار به خرید می‌شود. همین الگو باید در روزنامه‌ها هم پیاده‌سازی شود.
مثلا تصور کنید: اعتماد باریک، شرق لایت، قانون کوچیک، آفتابِ برگ، همشهری پاوردار، کیهان نعناعی، وطنِ قرمز و انواع خلاقانه دیگر.


Page Generated in 0/0061 sec