printlogo


کد خبر: 210577تاریخ: 1398/3/28 00:00
آسمان جنوب عربستان با حملات مداوم موشکر ی و پهپادی کاملاً ناامن شده است
اعتراف آمریکا به قدرت هوایی یمنی‌ها

سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا در بیانیه‌ای اعتراف کرد مقاومت یمن یک پهپاد ام‌کیو-9 متعلق به پنتاگون را بر فراز خاک این کشور ساقط کرده است. سرهنگ دوم «ارل براون» سخنگوی سنتکام مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه با ارتباط دادن بدون سند رشد توانایی نظامی جنبش انصارالله به کمک‌های ایران اعتراف کرد که پهپاد مزبور توسط موشک زمین به هوای اس‌ای-6 یمنی هدف قرار گرفته است. این اعتراف آمریکایی‌ها نه‌تنها تاییدی بود بر جهش توان موشکی و هوایی ارتش یمن طی ماه‌‌های اخیر، بلکه شوک بزرگی به رسانه‌‌های شرکتی و همسوی غربی- عربی وارد کرد که اطلاعات منتشر شده توسط رسانه‌‌های مقاومت را کذب می‌خواندند، چرا که شبکه المسیره 10 روز جلوتر یعنی 16 خردادماه (6 ژوئن) در این‌باره اطلاع‌رسانی کرده بود. «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت ملی یمن شامگاه یکشنبه در واکنش به اعتراف سرهنگ براون در توئیتی نوشت: «اعتراف ارتش آمریکا به اینکه پهپاد شناسایی سرنگون‌شده‌ در ساحل غربی متعلق به این کشور بوده، عملا این نکته را اثبات می‌کند که جنگ علیه یمن، دربرگیرنده طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی است. آمریکا در جنایات مختلفی که برای پنجمین سال متوالی علیه ملت یمن صورت می‌گیرد، دست دارد اما مزدورانش در برابر ایستادگی و مقاومت یمن شکست خوردند و آمریکا مجبور شد [برای کمک] وارد شود». در همین حال، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بامداد دیروز برای دومین بار ظرف یک شبانه‌روز فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب غربی عربستان را با پهپاد «قاصفK2 » هدف قرار دادند. این چهارمین حمله به فرودگاه بین‌المللی ابها در استان عسیر طی یک سال گذشته است، همچنین این هشتمین بار طی 9 روز پس از اعلان راهبرد جدید «فرودگاه در برابر فرودگاه» توسط رهبری انصارالله است که یمن یک فرودگاه اصلی در جنوب عربستان در شهرهای جیزان، نجران، ابها و خمیس مشیط را می‌زند. همچنین «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن در همین رابطه تصریح کرد: «با انجام حملات پهپادی و موشکی، گام نخست برای ایجاد توازن قوا را برداشته‌ایم». متعاقب حمله پهپادی دیروز، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد با تخریب باند فرودگاه ابها از هر دو جهت رفت و برگشت، پروازهای آن به طور کلی متوقف شده است. سریع گفت: «فرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران به فرودگاه‌هایی ناامن تبدیل شده‌اند و به‌خاطر ادامه حملات و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و استفاده از این فرودگاه‌ها برای حملات نظامی، به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت». او بار دیگر از غیرنظامیان خواست از این فرودگاه‌ها به صورت کامل فاصله بگیرند. سریع همچنین پاسخگویی به تجاوزات ائتلاف سعودی به کشورش و محاصره ظالمانه مردم یمن را تنها محدود به فرودگاه‌های جنوب عربستان ندانست و اعلام کرد که عملیات مقابله به مثل شامل اهداف حساس در اماکن کلیدی دیگر نیز می‌شود. در یک ماه اخیر مقاومت یمن بیش از 20 عملیات پهپادی و موشکی دقیق علیه فرودگاه‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، انبارهای تسلیحات، سامانه‌‌های پدافند موشکی، تأسیسات نفتی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و پایگاه‌‌های نظامی سعودی انجام داده است.
عملیات جدید در عمق خاک عربستان
به گزارش شبکه المیادین به نقل از یک منبع نظامی در صنعا، در جدیدترین عملیات نظامی در  آن سوی مرزهای شمالی یمن در استان نجران عربستان، مبارزان یمنی بر چندین تپه در مربع الشبکه مسلط شدند. همچنین به گزارش شبکه المسیره، متحدان انصارالله ده‌ها کیلومتر آن سوتر از این موقعیت، در یک عملیات کمین شماری از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را به هلاکت رساندند. در این عملیات که به ابتکار یگان مهندسی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه جنایات عربستان علیه غیرنظامیان این کشور انجام شد، نیروهای یمنی روز یکشنبه در کمینی منحصربه‌فرد و با انفجار یک بمب در بین گروهی از مزدوران در حال پیشروی سعودی در وادی جاره در شرق کوه الدود در استان جیزان، ضمن متوقف کردن آنها چندین تن‌شان را به هلاکت رساندند. علاوه بر این بر اثر انفجار بمب در مسیر حرکت خودروی حامل مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در منطقه المدافن در اطراف جیزان شماری از آنها کشته و زخمی شدند. یگان مهندسی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در 2 کمین دیگر یک خودروی حامل مزدوران سعودی را در منطقه الأجاشر در اطراف نجران و 2 خودروی نظامی ائتلاف را در جبهه حیران در استان حجه منفجر کردند.
انتقام هکرهای سعودی از رسوایی الاخباریه
رژیم سعودی که از پخش شدن کلیپ و سرود حماسی یمنی‌ها از تلویزیون دولتی‌‌‌‌اش بشدت عصبانی شده، دیروز در سطحی بسیار پایین‌‌‌‌‌‌تر اقدام به مقابله به مثل کرد و با هک کردن تارنمای خبرگزاری رسمی یمن، برای دقایقی یک خبر جعلی روی آن قرار داد. هفته پیش شبکه الاخباریه، دومین شبکه خبری بین‌المللی سعودی در حال مصاحبه با یکی از فرماندهان ائتلاف متجاوز عربی درباره جنگ یمن بود که در اتفاقی بی‌سابقه سیگنال ماهواره‌ای این شبکه توسط یک گروه ناشناس هک شد و به مدت 3 دقیقه یک سرود حماسی انصارالله را پخش کرد. در این کلیپ با عنوان «حیدر بازمی‌گردد» تصاویر مستند جنگی کم‌نظیری از عملیات ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمنی بر نظامیان متجاوز سعودی پخش شد که نشان می‌داد چگونه تانک‌ها و زره‌‌های سعودی منهدم شده یا سربازان‌شان به هلاکت می‌رسند. همچنین صحنه‌‌های انفجارهای بزرگ در چند مرکز نظامی و لجستیکی عربستان (احتمالا شامل مراکز نفتی و فرودگاه‌ها) همراه با شلیک موشک‌ها، تک‌تیراندازان و رژه و شعارهای ظفرمندانه سربازان یمنی، اهتزاز پرچم آنها بر ارتفاعات جنوب عربستان در این کلیپ خوش‌ساخت با سکانس کلیدی جنگ احد در فیلم مشهور محمدرسول‌الله(ص) ساخته کارگردان فقید اردنی، مصطفی عقاد شامل صحنه‌‌های هلاکت فرماندهان لشکر کفار مکه در جنگ تن به تن با حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت حمزه عموی پیامبر(ص) تلفیق شده بود. به این ترتیب مخاطبان عربستانی با پیامی آشکار و تاثیرگذار از سوی مقاومت یمن مواجه شدند که نه‌تنها ارتش سعودی را شکست‌خورده و مضمحل شده همچون لشکر کفار توصیف می‌کرد، بلکه نفس هک کردن دومین شبکه خبری مهم رژیم سعودی و ارسال چنین پیامی از آن به سپهر رسانه‌ای داخلی و افکار عمومی عربستانی‌ها، گواه محکمی بر درست بودن پیام مزبور بود. به نظر می‌رسد هک شدن پایگاه خبرگزاری «سبأ» یمن، واکنشی سعودی به این رسوایی بزرگ بوده باشد. به گزارش شبکه المسیره، ارگان انصارالله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، در خبری که هکرها روی سبأ قرار داده بودند ادعایی دروغ درباره نفتکش‌‌های هدف قرار گرفته در دریای عمان به مهدی مشاط (رئیس شورای عالی سیاسی یمن) نسبت داده شده است. «ضیف‌الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی یمن نیز اعلام کرد کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به فریب و دروغ از طریق هک کردن صفحه اینترنتی خبرگزاری سبأ روی آورده‌‌اند و برای چند دقیقه محدود خبری را روی این سایت قرار دادند که حقیقت ندارد و تیم‌های مهندسی اقدامات لازم را انجام دادند تا سایت را به کنترل خود درآورند.
 


Page Generated in 0/0079 sec