printlogo


کد خبر: 210581تاریخ: 1398/3/28 00:00
اخبار

30 کشته در حمله انتحاری در نیجریه
برخی مسؤولان نیجریه گزارش دادند 3 عامل انتحاری خود را در روستای «کوندوگا» واقع در شمال شرقی نیجریه منفجر کردند. خبرگزاری رویترز به نقل از این مسؤولان گزارش داد 3 عامل انتحاری یکشنبه خود را در روستای کوندوگا واقع در فاصله ۲۵ کیلومتری مایدوگوری در مرکز ایالت «بورنو» منفجر کردند. طبق این گزارش دست‌کم ۳۰ نفر در این حمله کشته شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را نپذیرفته اما شاخه داعش در غرب آفریقا که در سال ۲۰۱۶ از گروه تروریستی بوکوحرام جدا شد طی چند ماه گذشته چندین حمله در شمال شرقی نیجریه انجام داده و چند پایگاه نظامی را هدف قرار داده است. دولت نیجریه می‌گوید گروه تروریستی بوکوحرام و شاخه داعش در غرب آفریقا نفس‌های آخر خود را در این کشور می‌کشند اما تلاش‌های صورت گرفته برای نابودی این گروه‌ها با شکست مواجه شده و ارتش نیجریه خسارت‌های سنگینی متحمل شده است.

حواشی پرتنش اجلاس گروه 20
پلیس اوساکا در غرب ژاپن یک مرد 33 ساله را به اتهام حمله با چاقو به یک افسر پلیس و سرقت اسلحه کمری وی بازداشت کرد. پلیس صبح دوشنبه و در ساعت 6:30  این مظنون را به اتهام سرقت و تلاش برای قتل یک افسر پلیس بازداشت کرد. افسر پلیس سوزونوسوکه کوزی بامداد یکشنبه در نزدیکی یک ایستگاه پلیس در شهر سویتا در حالی که دچار جراحات ناشی از ضربات چاقو بود مشاهده شد. اسلحه کمری وی که دارای 5 گلوله بود از او به سرقت رفته بود. شدت جراحات این افسر پلیس به حدی بود که وی هوشیاری خود را از دست داده بود. فرد مظنون یوریو لیموری نام دارد که در نزدیکی محل جرم زندگی می‌کرد. به گفته مقامات زمانی که این شخص بازداشت شد سلاح به سرقت رفته را در اختیار داشت. پلیس در حال بررسی انگیزه‌های مظنون و شرایط زمان وقوع جرم است. اوساکا قرار است در روزهای 28 و 29 ژوئن (7 و 8 تیر) محل برگزاری اجلاس گروه 20 باشد.

وزیر خارجه انگلیس از وعده مذاکرات جدید بریگزیت خبر داد
وزیر خارجه انگلیس بتازگی افشا کرده است «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه هر کدام به صورت «محرمانه» متعهد شده‌اند در صورتی که او به‌عنوان نخست‌وزیر انگلیس برگزیده شود، گفت‌وگوها درباره «بریگزیت» را مجدداً آغاز می‌کنند. روزنامه انگلیسی «اکسپرس» گزارش کرد، جرمی هانت در برنامه «اندرو مار» شبکه «بی‌بی‌سی» با اطمینان ادعا کرد مکرون و مرکل چنین وعده‌ای را به صورت محرمانه به وی داده‌اند. اظهارات وزیر خارجه انگلیس در تناقض مستقیم با مواضع آشکار اخیر رهبران فرانسه و آلمان درباره بریگزیت است که هر دو تأکید کرده‌اند توافق برای مذاکره مجدد درباره بریگزیت در برنامه کاری آنها قرار ندارد. جرمی هانت به‌عنوان نامزد حزب محافظه‌کار برای احراز سمت نخست‌وزیری انگلیس تلاش می‌کند و در دور اول رأی‌گیری برای انتخاب نخست‌وزیری انگلیس بعد از «بوریس جانسون» در جایگاه دوم قرار گرفته است. هانت همچنین مدعی شد مکرون و مرکل حتی برای خلاص شدن از «ترتیبات پشتیبان» در توافقات آتی آمادگی دارند.
 


Page Generated in 0/0049 sec