printlogo


کد خبر: 210596تاریخ: 1398/3/29 00:00
اخبار

حمایت نمایندگان از مواضع رهبر انقلاب در دیدار آبه
در نشست دیروز مجلس، بیانیه ۲۱۰ نماینده در حمایت از مواضع حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ملاقات نخست‌وزیر ژاپن قرائت شد. به گزارش فارس، در بخشی از این بیانیه آمده است: ما نمایندگان مجلس با اعلام و اعلان حمایت خود از اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه مسؤولان و مدیران می‌خواهیم با قطع امید از بیگانه و با تکیه به خدای بزرگ و توجه به ظرفیت‌های داخلی به جنگ مشکلات کشور رفته و مهم‌ترین مشکل این روزها یعنی معیشت مردم را چاره کنند و آمادگی خویش را برای ایفای وظیفه در این راستا اعلام می‌داریم.

چه کسی انجام یکطرفه تعهدات را می‌پذیرد؟
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مقاومت ما در برابر آمریکا‌ و کشورهای اروپایی، مقاومت در برابر مذاکره نیست بلکه ایستادگی در مقابل دیکته دشمن است. به گزارش تسنیم، سعید جلیلی در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: اگر آمریکایی‌ها احساس کنند که می‌توانند با زور حرف‌شان را پیش ببرند، فشارها را بیشتر کرده و ادامه می‌دهند. برای مثال در برجام به‌رغم آنکه ایران از 100 حق هسته‌ای خود انصراف داد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 15 بار پایبندی ما را به مفاد این معاهده تایید کرد، آنها نه‌تنها تعهدات حداقلی خود را انجام ندادند بلکه از این توافق خارج شده و خواستار مذاکره مجدد و امتیازگیری بیشتر شدند. عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور افزود: این منطق که ما به تعهدات خود عمل کنیم اما طرف دیگر انجام ندهد را چه کسی می‌پذیرد؟ مناسبات یکطرفه که با اهرم فشار نیز همراه است را نمی‌توان پذیرفت و این همان مقاومت فعال است. نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به تجربه مدل رفتاری غربی‌ها اظهار کرد: اگر آنها احساس کنند مقاومتی در این سو نیست، جری‌تر می‌شوند. نمونه این اتفاق چندی پیش رخ داد؛ وقتی دیپلمات اروپایی به تهران آمد و گفت اگر درخت برجام میوه ندارد از سایه آن استفاده کنید؛ این یک جسارت آشکار به ملت ایران بود. اروپایی‌ها حتی یکبار هم خروج آمریکا از برجام را محکوم نکردند و در عوض عنوان داشتند ایران باید به تعهدات خود عمل کند!

فراخوان قالیباف در مسیر  وحدت نیروهای انقلاب است
عضو شورای مرکزی جمنا با تاکید بر اینکه فراخوان  قالیباف نافی سازوکارهای انتخاباتی موجود در جریان اصولگرا نیست، هرگونه قصد قالیباف برای سرلیستی در انتخابات مجلس و ارائه لیست جداگانه را رد کرد. مهدی چمران در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به فراخوان انتخاباتی محمدباقر قالیباف اظهار کرد: من این اطمینان را می‌دهم که آقای قالیباف در مسیر وحدت قدم برمی‌دارد، منتها قصد داشت با این فراخوان بحث گام دوم انقلاب و دعوت از جوانان را عملی کرده باشد.

حکم انفصال برای 60 قاضی
معاون اول قوه‌قضائیه اظهار داشت: اقدامی که در دوره جدید دستگاه قضایی شد، برخورد با قضات و کارکنان متخلف است. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای روز گذشته در جریان نشست خبری ویژه بزرگداشت هفته قوه‌قضائیه گفت: در این دوره اقدامات انقلابی و جهادی قابل توجهی انجام شده، بویژه از اواسط اردیبهشت تا همین روز‌های اخیر که ۶۰ قاضی در رده‌های مختلف از دستگاه قضایی منفصل شدند. وقتی می‌گوییم از رده‌های مختلف، یعنی ممکن است که در دادسرا دادیار بوده باشد و همین‌طور در دادگاه بدوی و تجدیدنظر. اینها یا حکم انفصال‌شان نوشته، امضا و ابلاغ شده یا در حال اجراست. یک دسته کسانی که حکم انفصال دائم از مشاغل قضایی و حتی دولتی دارند؛ یعنی از این به بعد آن فرد نه‌تنها در مشاغل قضایی نمی‌تواند فعالیت کند، بلکه در مشاغل دولتی هم نمی‌تواند شاغل باشد. وی افزود: عده‌ای هم هستند که فقط از مشاغل قضایی منفصل شده‌‌اند که ممکن است بتوانند در جای دیگر کار غیرقضایی انجام دهند. عده‌ای از اینها هم هستند که علاوه بر انفصال و سلب صلاحیت قضایی برای‌شان پرونده تشکیل شده و دادسرا و دادگاه به اتهام آنها رسیدگی می‌کند که به مواردی از اینها رسیدگی شده و حکم دادگاه بدوی نیز صادر شده است.


Page Generated in 0/0064 sec