printlogo


کد خبر: 210617تاریخ: 1398/3/29 00:00
چهارگوشه

حذف اسرائیل از نقشه دولتی نیوزیلند
یک تارنمای دولتی نیوزیلندی، نقشه‌ای از خاورمیانه منتشر کرده است که در آن تنها کشوری به نام فلسطین بدون هیچ اشاره‌ای به نام اسرائیل به رسمیت شناخته شده است. این تارنمای مهاجرتی دولت نیوزیلند این نقشه را به‌عنوان بخشی از اطلاعات لازم برای مهاجرت فلسطینیان به این کشور جزیره‌ای منتهی‌الیه جنوبی قاره اقیانوسیه منتشر کرده است. در صفحه مزبور همچنین به ظلم گسترده رژیم اسرائیل به فلسطینی‌ها در جریان موج دوم انتفاضه نیز اشاره شده و اینکه رژیم صهیونیستی نوار غزه را که تحت کنترل حماس است با محاصره  و تحریم اقتصادی مواجه کرده است. این صفحه مهاجرتی همچنین به جای عبارت استعماری «اورشلیم شرقی» که در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع آن به جای بیت‌المقدس استفاده می‌شود از واژه عربی القدس برای این شهر مقدس مسلمانان استفاده کرده و آن را پایتخت مورد خواست دولت فلسطین دانسته است. البته تنها پس از چند روز از آغاز به کار صفحه مزبور، موسسه اسرائیل در نیوزیلند برای بسته شدن آن به دولت ولینگتون اعمال فشار کرد.

جنگ بن‌سلمان به داخل خود عربستان کشید
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های خاورمیانه معتقد است تحولات خاورمیانه روزبه‌روز ثابت می‌کند که گردانندگان سعودی جنگ علیه یمن، هیچ سواد نظامی ندارند و کورکورانه در حال ادامه این تجاوز بی‌نتیجه هستند. سرلشکر بازنشسته دکتر هشام جابر گفت: «روزی محمد بن‌سلمان در تلویزیون ظاهر شد و با قدرت گفت نبرد را به داخل ایران منتقل می‌کنیم. او هیچ کاری نتوانست بکند اما دیدیم که جنگ امروز از داخل یمن به درون خاک عربستان کشیده شده است. دیروز تاسیسات نفتی توسط پهپادها در عمق عربستان مورد هدف قرار گرفت و امروز شاهد هدف قرار گرفتن مراکز نظامی و فرودگاه‌ها هستیم».

آژیر خطر راکتی در شمال فلسطین اشغالی
روز سه‌شنبه آژیر خطر حملات راکتی در چند نقطه از شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد و بسیاری از صهیونیست‌ها را راهی پناهگاه‌ها کرد. به نوشته روزنامه جروزالم پست، ارتش رژیم صهیونیستی پذیرفت که به صدا درآمدن این آژیر خطر در منطقه «دیشون» در نزدیکی مرز با لبنان سهوی بوده است. سخنگوی نیروهای مسلح این رژیم دقایقی بعد از به گوش رسیدن آژیر مزبور در بیانیه‌ای اعلام کرد آژیرها به اشتباه به صدا درآمده‌ و خطری وجود ندارد. این در حالی است که ترس ساکنان صهیونیست منطقه دیشون پس از به صدا درآمدن صدای آژیر هشدار خطر راکتی بی‌مورد نبود، چرا که چهارشنبه هفته گذشته، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود یک پهپاد، از لبنان وارد بخش شمال شرقی آسمان فلسطین اشغالی شده و سپس به لبنان بازگشته است. پایگاه اطلاعاتی «دبکا» در این مورد نوشت این پهپاد رهگیری نشده و آژیر خطر نیز هنگام پرواز این پهپاد به صدا درنیامده است.

بلندی‌‌های ترامپ، گورستان ترامپ
دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی عراق (نُجَباء) به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت شهرکی به نام رئیس‌جمهور آمریکا در بلندی‌های اشغالی جولان واکنش نشان داد. «شیخ اکرم الکعبی» در توئیتی نوشت: «آنچه بلندی‌های ترامپ نامگذاری شد، به اذن خداوند متعال گورستان ترامپ خواهد شد و شما با حماقت و غرورتان و حماقت  شرور بزرگ آمریکا، در این گور دفن خواهید شد». این روحانی مبارز عراقی همچنین با اشاره به یکی از آیات قرآن اضافه کرد: «در آن زمان که سنگ و درخت، ارتش‌های حق را فرا خواهند خواند؛ هیچ‌کس از شما حمایت نخواهد کرد و در آتش شرارت‌های‌تان خواهید سوخت». نتانیاهو دوشنبه پیش با برگزاری مراسمی در جولان اشغالی، از ساخت شهرکی به نام «بلندی‌های ترامپ» به نشانه قدردانی از حمایت رئیس‌جمهور آمریکا از اشغال این اراضی متعلق به سوریه توسط رژیم صهیونیستی خبر داد.
 


Page Generated in 0/0054 sec