حسین افشار، تهیهکننده مجموعه مستندمسابقه «خانه ما» در پاسخ به سوال خبرنگار «وطنامروز» درباره خلأ پیوستهای فرهنگی این برنامه در حوزه اپلیکیشن، کسب و کار، بازیهای موبایلی و رایانهای و... آن هم پس از 10 سال اظهار داشت: اشاره دقیق و درستی نسبت به اهمیت این مساله داشتید. حقیقتش این است که ما ضعفهای زیادی داریم در کنار آنکه ظرفیت فوقالعادهای نیز فراهم است. البته به این معنی نیست که ما کاری انجام نداده باشیم. در این مجموعه بخش تجاریسازی این مستندمسابقه و سایر برنامهها را نیز فعال کردیم. از جمله آنکه بناست بازارچه کسب و کاری تحت برند «خانه ما» شروع به کار کند و به نقاط مختلف کشور سفر داشته باشد. خیلی جدی دراین باره صحبت میکنیم اما شاید نیاز به تجربه و اندوخته بیشتری باشد. همین سوال هم بهانه خوبی است تا آمادگی مجموعه را اعلام کند تا هر استارتآپی که فکر میکند میتواند کسب و کاری را برای خود و برند خانه ما راه بیندازد، پذیرای ایدههایشان هستیم.
افشار همچنین در پاسخ به اینکه این مجموعه تمایلی به هیجان بخشیدن در مراحل مختلف و خرق عادت در زندگی روزمره با توجه به اقتضای تلویزیون ندارد، گفت: خانه ما بنا ندارد از زندگی روزمره فاصله بگیرد. فرمت این برنامه درباره زندگی روزمره مردم و یافتن اتفاقات جالب است. عمادی نیز اظهار داشت: ما بنا نداشتیم در ژانر هیجانی مستندمسابقهای تولید کنیم اما با این وجود تلاش کردیم در زندگی روزمره خرق عادتهایی انجام دهیم.