printlogo


کد خبر: 210726تاریخ: 1398/4/2 00:00
اخبار

4 شهردار شیراز  مقصر صد درصدی سیل
«هرگونه اظهارنظر و اطلاع‌رسانی درباره سیل، مداخله در امر قضا به حساب می‌آید و شورای شهر شیراز اجازه اطلاع‌رسانی و ارائه نظر کارشناسی در این‌باره را ندارد». به گزارش راه دانا، حیدر آسیابی، دادستان شیراز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران از محاکمه شهردار فعلی و یکی از شهرداران قبلی برای موضوع پرونده سیل شیراز خبر داد و افزود: بر اساس نظر هیات 3 نفره کارشناسی، قطر لوله خط انتقال سیلاب که در سال 68  طراحی‌ شده، توانایی انتقال آب را نداشته که بر همین اساس شهردار وقت 70 درصد مقصر بوده است. آسیابی در ادامه با بیان اینکه شهردار فعلی به‌خاطر عدم لایروبی کانال گفته شده، 30 درصد مقصر است، اظهار داشت: حکم ابتدایی با اعتراض روبه‌رو شد که دوباره توسط یک هیات 5 نفره بررسی شد. وی افزود: طبق بررسی‌های جدید درصد تقصیر هر کدام از شهرداران (4 شهردار متوالی) 25 درصد اعلام شد، چرا که لوله خط انتقال آب (ساخته شده بین سال 63 تا 66) به دلیل عدم کارشناسی و گرفتن مجوزات مربوط، مشکل‌ساز شده بود، بنابراین 2 شهردار اسبق هر کدام 25 درصد به دلیل عدم بازنگری مطالعات موجود در سال 87 مقصر اعلام شدند. وی تصریح کرد: طبق تحقیقات و بررسی‌های انجام شده فقط شهرداری مقصر اعلام شد که البته رای فعلی قابل اعتراض است.

تغییر مسیر 2 خط اتوبوس تهران در محدوده گیشا
مرکز اطلاع‌رسانی سازمان اتوبوسرانی اعلام کرد: مسیر خطوط شهرک ژاندارمری- پایانه کاوه و میدان صنعت- میدان انقلاب اسلامی به دلیل فعالیت عمرانی در محدوده کوی نصر و گیشا به صورت موقت تغییر کرد. بنا بر این اعلام، مسیر جایگزین خط 273 (شهرک ژاندارمری- پایانه کاوه) در برگشت از بزرگراه جلال آل‌احمد به سمت شرق به صورت بزرگراه شهید چمران به سمت جنوب، دوربرگردان باقرخان، بزرگراه شهید چمران به سمت شمال، بزرگراه جلال آل‌احمد به سمت شرق، دوربرگردان خیابان کارگر شمالی، بزرگراه جلال آل‌احمد به سمت غرب، پل گیشا و ادامه مسیر تغییر کرده است. همچنین  مسیر جایگزین خط 287 (میدان صنعت- میدان انقلاب اسلامی) در مسیر رفت با توجه به مسدود بودن دوربرگردان زیر پل گیشا به سمت غرب، به صورت مسیر جایگزین خیابان ستارخان- بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری است.

اعزام رایگان زائراولی‌های محروم به عتبات
در پی پروژه موفقیت‌آمیز سال گذشته بنیاد کرامت در همراه کردن مردم و خیران برای اعزام محرومان به کربلای معلا، این بنیاد امسال هم با همراهی مردم و خیران، طرح بزرگ «بانی زیارت» را عملیاتی کرده است. به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد کرامت امام رضا علیه‌السلام وابسته به آستان قدس رضوی، بر اساس این طرح که مراحل اجرایی آن از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز شده است، سالانه 4 هزار نفر از اقشار محروم زیارت‌اولی، به عتبات عالیات و کربلای معلا مشرف خواهند شد. در قدم اول طرح «بانی زیارت»، این زائران که از اقشار محروم و بالای 40 ساله هستند از سوی خیریه‌ها و مؤسسات مورد اعتماد بنیاد کرامت معرفی می‌شوند. این افراد در قالب کاروان‌های 90 نفره، یک سفر 5 روزه به عتبات عالیات کشور عراق خواهند داشت و در طول مسیر از امکانات اسکان، تغذیه و حمل و نقل بنیاد کرامت رضوی برخوردار خواهند بود. بنیاد کرامت امام رضا علیه‌السلام، مهم‌ترین هدف این طرح را تأمین نیازهای فرهنگی و معنوی اقشار محروم، الگوسازی سفرهای ارزان‌قیمت زیارتی و بسترسازی و جریان‌سازی با هدف مشارکت مردمی و حضور خیران در اعزام زائراولی‌ها اعلام کرده است. بر اساس این گزارش، فرآیند شناسایی و معرفی زائران از بین اقشار محروم، توسط خیریه‌ها و مؤسسات فرهنگی و معتمدان مورد وثوق انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec