printlogo


کد خبر: 210727تاریخ: 1398/4/2 00:00
اخبار

وزارت بهداشت نیازمند ۳۰ هزار نیروی جدید
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت این وزارتخانه گفت: برای ایجاد هماهنگی، تمرکز در تصمیم‌گیری و نظارت مستمر و موثر بر اقدامات، مدیریت ستاد تحول سلامت دانشگاه‌ها، با الگوی قرارگاهی و مدیریت جهادی مقابله با تحریم‌ها تدوین می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدکامل تقوی‌نژاد در سی‌ونهمین همایش معاونان توسعه مدیریت منابع دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: هم‌اکنون ۲۳۷ پروژه بیمارستانی احداث، جایگزین، توسعه و تکمیل با ظرفیت ۴۳ هزار تخت در حال ساخت است، بنابراین حجم پروژه‌های در دست اجرا بالا بوده و انتظار دارم دانشگاه‌ها از شروع پروژه جدید خودداری کنند. وی ادامه داد: به غیر از بیمارستان‌های در دست ساخت، ۳ هزار و ۹۶۰ پروژه بهداشتی، آموزشی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی نیز در حوزه عمرانی وزارت بهداشت فعال هستند که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل مجموع پروژه‌های در دست ساخت، ۲۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. تقوی‌نژاد نیاز به نیروی استخدامی وزارت بهداشت را بالغ بر ۳۰ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد ۱۰ هزار نیرو بزودی در قالب آگهی استخدام جذب می‌شوند و برنامه‌ریزی لازم برای جذب ۱۰ هزار نیرو انسانی دیگر در قالب پیمانی نیز در دست اقدام است و بعد از برگزاری آزمون اشاره شده، اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.


رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست مطرح کرد
هجوم شکارچیان به حیات وحش به علت گرانی گوشت
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره شکار حیوانات گفت: وقتی گوشت گران می‌شود، جامعه روستایی به حیات وحش هجوم می‌برد، بویژه در پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده که حیوانات در دسترس هستند. عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد: باید گفت بهترین دسترسی برای طبقات پایین قتل‌عام حیوانات است. البته برخی از گرانی و کمبود گوشت سوءاستفاده می‌کنند و همین سوءاستفاده در دریا نیز اتفاق می‌افتد. وی در پاسخ به اینکه در حوزه محیط‌زیست دریایی با شکار کوسه‌ماهیان روبه‌رو هستیم، آیا سازمان حفاظت محیط‌زیست برای برخورد با شکار بی‌رویه آبزیان و جلوگیری از تخریب محیط‌زیست دریایی برنامه‌ای دارد؟ گفت: شکار کوسه‌ماهیان هم بخشی از حیات وحش محسوب می‌شود اما سازمان قطعا باید وظیفه خود را انجام دهد، البته در دریا اکثریت وظایف برعهده شیلات است و ما برخلاف خشکی وظایف محدودی در دریا داریم. وی افزود: اینکه صید قاچاق می‌شود، قطعا همین‌طور است مانند گوشت حیوان که به دلیل گرانی قیمت گوشت در بازار قاچاق می‌شود. وقتی قیمت گوشت ۱۲۰ الی ۱۴۰ هزار تومان است به حیات‌وحش دریایی و خشکی فشار وارد می‌شود و حتی شکارچیان وارد جنگ می‌شوند.


تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید  دفاع مقدس
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ از تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۵۰ شهید دفاع‌مقدس در پنجشنبه این هفته ششم تیر خبر داد. سردار سرتیپ پاسدار یزدی در نشست خبری با اعلام اینکه مراسم تشییع این شهدا که پیکر ۳۴ نفرشان شناسایی شده است در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، ساعت ۹ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا چهارراه کالج برگزار می‌شود، گفت: پس از این مراسم پیکر این عزیزان در ۱۷ استان مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بوشهر، هرمزگان، اردبیل، تهران، گیلان، قزوین، فارس و سمنان تشییع می‌شود. سردار یزدی تصریح کرد: شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن‌عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است. وی گفت: مراسم وداع با شهدا چهارشنبه‌شب پنجم تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0049 sec