printlogo


کد خبر: 210733تاریخ: 1398/4/2 00:00
اخبار

به‌دنبال برگزاری جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی
ارز 4200 تومانی ماندگار شد
گروه اقتصادی: بنا بر اعلام علی ربیعی، سخنگوی دولت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در واردات کالاهای اساسی در سال ۹۸ منتفی است. به گزارش «وطن‌امروز»، رضا رحمانی، وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت نیز روز گذشته در پاسخ به اینکه نظر این وزارتخانه درباره باقی ماندن یا حذف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی چیست، خاطرنشان کرد: نظر سخنگوی دولت، نظر همه ما است. از سوی دیگر عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر ستاد تنظیم بازار در واکنش به ماجرای حذف شدن یا نشدن تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر شرایط همان شرایط قبل است و اگر قرار باشد اتفاق خاصی رخ دهد، حتماً اطلاع‌رسانی می‌شود. قبادی در پاسخ به اینکه با توجه به تصمیم‌‌‌گیری سران 3 ‌قوه درباره حذف یا ماندگاری دلار 4200 تومانی، آیا ستاد تنظیم بازار گزارش خاصی در این‌باره تهیه کرده است، اظهار داشت: ما به صورت روزانه گزارش قیمت‌ها و وضعیت بازار را برای مقامات ارشد نظام اعلام می‌کنیم و البته گزارش اثرات تغییرات ارز 4200 تومانی به دیگر ارزها را برای مقامات مسؤول کشور تهیه کرده‌ایم. ما فقط گزارشات کارشناسی را تهیه و خدمت مقامات می‌دهیم، آنها تصمیم می‌گیرند. دبیر ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: ما بر این باوریم که برخی کالاها از جمله شکر، برنج و نهاده‌ها با همان قیمت دولتی در بازار عرضه ‌شود. گفتنی است روز گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور در نشست شورای عالی هماهنگی اقتصادی درباره اصلاح ساختار بودجه 98 گفت: هرگونه تغییر در ساختار بودجه باید به گونه‌ای باشد که تاثیر منفی و فشاری به زندگی روزمره مردم بویژه معیشت اقشار آسیب‌پذیر وارد نشود.


به دستور رئیس سازمان مالیات آغاز شد
بررسی تراکنش بانکی خریداران حقوقی سکه‌
رئیس سازمان مالیاتی در بخشنامه‌ای تاکید کرد همه اطلاعات از جمله اطلاعات مربوط به تراکنش‌های بانکی خریداران حقوقی سکه‌های پیش‌فروش شده بانک مرکزی به ادارات کل مالیاتی ارسال می‌شود. به گزارش تسنیم، امید پارسا خطاب به ادارات کل امور مالیاتی برای ایجاد وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی دستورالعمل جدیدی را صادر کرده است. برابر دستورالعمل 29 خرداد سازمان امور مالیاتی درباره تعیین وضعیت مالیات عملکرد سال 97 دریافت‌کنندگان سکه از بانک مرکزی، همه دریافت‌کنندگان حقیقی بیش از 200 سکه و نیز دریافت‌کنندگان از 21 سکه تا 200 سکه که تمایل به تعیین مالیات مقطوع برابر دستورالعمل 12 خرداد را ندارند مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی بوده و پرونده آنان بر اساس مفاد دستورالعمل مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد. اما در بخشنامه جدید رئیس کل سازمان مالیاتی آمده است: ‌«همه اطلاعات مربوط به اشخاص حقیقی که مبادرت به خرید سکه کرده‌‌اند با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و از سوی معاونت مالیات‌های مستقیم، برای رسیدگی به ادارات کل امور مالیاتی ارسال می‌شود. همچنین اطلاعات تراکنش‌های بانکی، افراد مربوط به این دستورالعمل از طریق دفتر مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی و بازرسی ویژه به ادارات مالیاتی ذی‌ربط ارسال می‌شود».


فقط ۲۰ درصد اصناف تولیدی هستند
رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به لزوم تقویت ارتباط صنایع بزرگ و اصناف تولیدکننده و آموزش کافی و تامین مالی این واحدها، از رونمایی برنامه رونق تولید اصناف خبر داد و گفت کمتر از ۲۰ درصد واحدهای صنفی در کارهای تولیدی اشتغال دارند. به گزارش ایسنا، سعید ممبینی در مراسم روز ملی اصناف با اشاره به حضور ۶۶۰ هزار واحد صنفی تولیدی در کشور تصریح کرد: واحدهای صنفی تولیدی محصولات مورد نیاز صنایع بزرگ را تولید می‌کنند اما به دلیل فقدان ارتباط بین اصناف تولیدی و صنایع، فقدان آموزش کافی و مشکلاتی که در زمینه تأمین مالی واحدهای صنفی وجود دارد، در برنامه رونق تولید اصناف به این مسائل پرداخته شده است. وی با بیان اینکه اصناف به 4 دسته تولیدی، خدمات فنی، خدماتی و توزیعی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه با رفع برخی الزامات و دستورالعمل‌ها در گذشته، شاهد انحراف در رسته‌های مختلف بوده‌ایم. ممبینی با بیان اینکه ۱۷ درصد صنوف در حوزه خدمات فنی فعالیت دارند، افزود: نبود استاندارد خدمات پس از فروش یکی از مشکلات صنوف خدمات فنی است. وی با بیان اینکه ۵۰ درصد اصناف در حوزه توزیع فعالیت دارند، ادامه داد: نظام توزیع به مهندسی دوباره و استفاده از روش‌های مدرن نیاز دارد.


Page Generated in 0/0053 sec