printlogo


کد خبر: 210740تاریخ: 1398/4/2 00:00
اخبار

مبارزه با تبعیض و فساد برنامه اصلی تحولی ما خواهد بود
رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود، گفت: حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب شود. به گزارش میزان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق عامه را از موارد مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی عنوان کرد. رئیس قوه‌قضائیه افزود: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب شود، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود.

پرونده حادثه تروریستی اهواز در شرف صدور کیفرخواست
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت تحقیقات دادسرا در پرونده حادثه تروریستی اهواز پایان یافته و در شرف صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست است و بزودی به دادگاه ارسال می‌شود. به گزارش تسنیم، شکرالله بهرامی با اعلام این خبر اظهار کرد: اتهامات برخی متهمان در این پرونده سهل‌انگاری است و برخی نیز تعمداً اقدام نکردند. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح اضافه کرد: در این پرونده به اتهامات کسانی رسیدگی کردیم که در انجام وظیفه خود سهل‌انگاری کردند نه کسانی که در ترور دخیل بودند. رسیدگی به پرونده افراد دخیل در ترور، در دست ما نیست. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا سازمان قضایی نیروهای مسلح از آقای نجفی در موضوع حمل سلاح شکایت کرده است یا خیر؟ گفت: خبر منتشره مبنی بر اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح مجوز حمل سلاح داده، دروغ بود.

اعدام کارمند جاسوس وزارت دفاع
سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد: حکم اعدام جلال حاجی‌زوار، کارمند قراردادی سازمان هوافضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد، اجرا شد. به گزارش ایسنا، سازمان قضایی نیروهای مسلح در این‌باره اعلام کرد: جلال حاجی‌زوار، کارمند قراردادی سازمان هوافضای وزارت دفاع که برای سازمان سیا و دولت آمریکا جاسوسی می‌کرد توسط سازمان حفاظت اطلاعات وزارت دفاع شناسایی می‌شود و تحت تعقیب دادسرای نظامی تهران قرار می‌گیرد. متهم که سال ۱۳۸۹ از خدمت منفک شده، در جریان تحقیقات، صریحاً اتهام جاسوسی برای سازمان سیا را در قبال دریافت پول پذیرفته و اسناد و مدارک و تجهیزات جاسوسی نیز از منزل وی کشف و ضبط شده است. پرونده نامبرده پس از تکمیل تحقیقات در دادسرای نظامی با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و دادگاه نظامی یک تهران پس از برگزاری جلسات متعدد، بر اساس اسناد، مدارک و شواهد موجود همچنین اعترافات متهم، وی را مجرم شناخته و به مجازات اعدام محکوم می‌کند. حکم صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسید و پس از طی تشریفات قانونی، حکم اعدام این عنصر خائن در محل زندان رجایی‌شهر به مرحله اجرا گذاشته شد. همچنین همسر سابق نامبرده نیز به جرم مشارکت در جاسوسی به تحمل ۱۵ سال حبس محکوم شد که رأی صادره به تأیید دیوان عالی کشور رسیده و در حال تحمل کیفر است.

احضار کاردار امارات به وزارت امور خارجه
در پی تجاوز یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی به حریم فضایی ایران از مبدأ یک پایگاه نظامی آمریکا در امارات، کاردار این کشور دیروز از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد. به گزارش ایسنا، در این دیدار، رئیس اداره خلیج‌فارس وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارائه تسهیلات به نیروهای بیگانه را برای هرگونه تعرض به قلمرو آبی، خاکی و فضایی ایران نمی‌پذیرد و کشورها نمی‌توانند در اینگونه موارد از خود سلب مسؤولیت کنند.


Page Generated in 0/0060 sec