printlogo


کد خبر: 210758تاریخ: 1398/4/3 00:00
اخبار

رویکرد همیشگی جمهوری اسلامی کاهش تنش است
رئیس‌جمهور گفت: رویکرد ثابت جمهوری اسلامی ایران کاهش تنش، عدم هرگونه درگیری بین نیروهای نظامی کشورها و توسعه صلح و ثبات در منطقه و سراسر جهان است. به گزارش فارس، حسن روحانی در دیدار «گابریلا کوئواس بارون» رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: شاید کمتر سابقه داشته که اگر کشوری به قطعنامه شورای امنیت عمل کند، تنبیه شود اما امروز کشورهایی که به قطعنامه 2231 عمل می‌کنند، از سوی آمریکا مورد فشار و تحریم قرار می‌گیرند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه حضور نظامی مداخله‌جویانه آمریکا ریشه مشکلات منطقه بوده و اخیراً نیز مشکل‌آفرینی جدیدی کرده است، اظهار داشت: اخیراً نیز آنها با پهپاد خود به حریم هوایی ایران تجاوز کرده‌اند و به‌خاطر عدم توجه به اخطارهای چندباره، نیروهای دفاعی ایران آن را سرنگون کردند. روحانی افزود: اتحادیه بین‌المجالس جهانی در اجلاس‌های خود قاعدتاً به دنبال توسعه صلح و ثبات در منطقه و جهان است و ما برای آن ارزش بسیاری قایل هستیم.

ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد
نماینده مردم قم، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست مجلس شورای اسلامی شد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در نشست عصر دیروز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ۱۱ رای اعضا به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. بر این اساس، محمدمهدی برومندی و محمدجواد جمالی‌نوبندگانی به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند. همچنین سیدقاسم جاسمی و هاجر چنارانی دبیران اول و دوم شدند و سیدحسین نقوی‌حسینی نیز به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

دستور رئیس‌جمهور برای حذف مهر از گذرنامه اتباع خارجی
با دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی مهر ورود و خروج از گذرنامه گردشگران خارجی حذف می‌شود. به گزارش فارس، با دستور حجت‌الاسلام حسن روحانی مهر ورود و خروج از گذرنامه گردشگران خارجی حذف می‌شود. رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داد این وزارت از طریق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ترتیباتی اتخاذ کند که از درج مهر ورود و خروج به ایران در گذرنامه اتباع خارجی خودداری شود.

کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» تصویب شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح «اعاده اموال نامشروع مسؤولان» موافقت کردند. به گزارش  مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز در جلسه علنی، با ۱۷۱ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در جلسه، با کلیات طرح اعاده اموال نامشروع مسؤولان موافقت کردند. گفتنی است نمایندگان مخالف این طرح، از بیان اظهارات خود در این‌باره انصراف دادند و متعاقب آن، نمایندگان موافق هم در این باره صحبتی نکردند و کلیات این طرح به رأی گذاشته شد.

جلالی به‌عنوان سفیر ایران در روسیه انتخاب شد
نماینده مردم تهران از سوی وزارت امور خارجه به‌عنوان سفیر ایران در روسیه برگزیده شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه از انتخاب کاظم جلالی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به‌عنوان سفیر کشورمان در روسیه خبر داد و گفت: رئیس فراکسیون مستقلان ولایی و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از سوی وزارت امور خارجه به‌عنوان سفیر ایران در روسیه انتخاب شده است.پیش از این نام علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در کنار نام جلالی به‌عنوان گزینه‌های احتمالی سفارت ایران در روسیه اعلام شده بود که جلالی با توجه به سابقه کاری خود در وزارت امور خارجه انتخاب شد. سنایی سفیر ایران در روسیه مأموریت ۵ ساله خود را به اتمام رسانده است، وی پیش از انتخاب به‌عنوان سفیر ایران در روسیه، به‌عنوان نماینده مجلس در دوره نهم حضور داشت.


Page Generated in 0/0050 sec