printlogo


کد خبر: 210769تاریخ: 1398/4/3 00:00
اخبار

بیکاری 2 هزار دستفروش  در محدوده تئاتر شهر
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: با اجرای طرح ضربتی انضباط شهری، 2 هزار دستفروش در محدوده تئاتر شهر بیکار شدند. به گزارش فارس،‌ حجت نظری در زمینه ساماندهی دستفروشان و تعلل‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، گفت: در صحن شورای شهر بارها تذکر داده و اعلام کرده‌ام که نباید در این زمینه احساسی و شتاب‌زده برخورد شود. وی ادامه داد: متأسفانه به‌رغم این تذکر دقتی صورت نگرفته و فشارها برای جمع‌آوری دستفروشان در محدوده چهارراه ولیعصر منجر به تأیید آن در شورای تأمین شد و طرح به صورت ضربتی انجام شد. نظری تأکید کرد: باید در اجرای طرح‌هایی که یک طرف آن مردم هستند توجه بیشتری داشت، 2 هزار دستفروش در محدوده چهارراه ولیعصر و تئاترشهر فعالیت می‌کردند که این افراد نیاز به ارتزاق دارند و نباید با اجرای طرح‌های کارشناسی‌نشده سبب آسیب به آنها شد. وی با تأکید بر اینکه اجرای طرح ضربتی جمع‌آوری دستفروشان کار مناسبی نبوده است، گفت:‌ باید از مطالعات قبلی و مشورتی که در زمینه دستفروشان در پهنه رودکی انجام گرفته بهره ببریم و بهترین تصمیم‌ها را برای فضاهای فرهنگی و هنری در دستور کار قرار دهیم. نظری عنوان کرد:‌ با سد معبر مخالفیم و قانون هم آن را ممنوع کرده ولی می‌توانیم دستفروشی را به رسمیت بشناسیم، چرا که برخی معابر ظرفیت کسب و کار دارد و این فارغ از پیاده‌راه‌هایی است که در این زمینه اختصاص می‌‌ِیابد.

عرضه بیش از هزار خدمت  در دفاتر خدمات قضایی
«طبق ارزیابی‌های و مطالعه موردی انجام شده در شهر تهران ۸۹ درصد مراجعه‌کنندگان از ارائه خدمات ابراز رضایت کرده‌‌اند که در نوبه خود نشان‌دهنده موفقیت است». حمید شهریاری، معاون قوه‌قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضائیه در نشست خبری با بیان این مطلب از عرضه بیش از هزار عنوان خدمت در ۲ هزار دفتر خدمات الکترونیک قضایی خبر داد. شهریاری افزود: طرح مراقبت الکترونیکی از سال ۹۴ آغاز شده و تا پایان خرداد ۹۸ مجموعه پابند‌هایی که استفاده کردیم ۴۷۵ مورد بوده که از این تعداد ۳۴۴ مورد حکم‌شان تمام شده و ۱۳۱ مورد تحت نظارت هستند. وی ادامه داد: در صدد هستیم این موارد را افزایش دهیم و با تاکید رئیس قوه‌قضائیه این طرح را توسعه می‌دهیم. شهریاری افزود: سامانه ثبت‌نام الکترونیک، ابلاغ الکترونیک، تمدید پروانه وکلا، تجدیدنظرخواهی و واخواهی شورا‌های حل اختلاف از جمله خدمات ارائه شده در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. وی درباره زمان راه‌اندازی سامانه ثبت دارایی‌ها و اموال مسؤولان تصریح کرد: در حال طراحی این سایت هستیم. سایت آماده است ولی با توجه به مسائل امنیتی تشخیص دادیم بیشتر روی زمان‌‌‌بندی آن کار کنیم. امیدواریم ظرف ۲ ماه تدابیر امنیتی و فنی برای آسانی استفاده مدیران و کارگزاران از سامانه فراهم شود. به‌گفته شهریاری، تاکنون با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی حدود  ۲۲ میلیارد و ۶۷۹ میلیون تومان صرفه‌جویی شده است. وی در ادامه با اشاره به اینکه پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها ترکیبی است، گفت: بیشترین آمار وارده پرونده در دادگاه‌ها متعلق به استان مازندران بالغ بر ۹ هزار پرونده و بعد چهارمحال‌وبختیاری و یزد است، همچنین کمترین ورودی پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها نیز در استان‌های سیستان‌وبلوچستان با ۳۶۲۰ پرونده، هرمزگان با حدود ۴ هزار پرونده و خراسان‌جنوبی با حدود ۵ هزار پرونده در ۱۰۰ هزار جمعیت است.

60 درصد اتوبوس‌های پایتخت فرسوده است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها در برخی خطوط اظهار داشت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی مربوط به فرسودگی بیش از اندازه اتوبوس‌هاست که بیش از 60 درصد آنها در حال حاضر فرسوده است و خارج از خط کردن آنها مشکلاتی به‌وجود می‌آورد. پیمان سنندجی افزود: به همین لحاظ ارائه خدمات حمل‌ونقلی در تمام خطوط اتوبوسرانی برابر برنامه زمان‌بندی انجام و با استفاده از برنامه مدیریت هوشمند ناوگان AVL پایش می‌شود که با مشاهده اختلال در نحوه سرویس‌دهی به شهروندان برابر مقررات با شرکت خصوصی مربوطه رفتار می‌شود.


Page Generated in 0/0073 sec