printlogo


کد خبر: 210770تاریخ: 1398/4/3 00:00
اخبار

ارائه وام 50 میلیونی به مددجویان کمیته امداد
امسال سقف تسهیلات کمیته امداد به مددجویان کارآفرین به 50 میلیون تومان افزایش یافته و از هفته آینده پرداخت می‌شود. به گزارش فارس، حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره جزئیات این وام افزود: این وام از 3 محل تسهیلات به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: یک محل تسهیلات بانکی است که در تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور به شبکه بانکی تکلیف شده است و بر همین اساس امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد پرداخت می‌شود. دومین محل تسهیلات اشتغال پایدار روستاییان و عشایر است که 2 سال پیش به تصویب رسید و 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی پرداخت شد. از آن محل ۲۵۰۰ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت که تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده است. عبدالملکی خاطرنشان کرد: امسال نیز باید۲۰۰۰ میلیارد تومان از این محل دریافت کنیم. وی افزود: محل سوم تسهیلات قرض‌الحسنه نیز منابع صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت است که زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کند. وی اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: سقف اعتبار صندوق امداد ولایت نیز ۳۰ میلیون تومان بود و امیدواریم با تایید بانک مرکزی به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد. وی تصریح کرد: اگر وام از محل تسهیلات بانکی اختصاص پیدا کند
۴ درصد کارمزد دارد و ۶۰ ماهه پرداخت خواهد شد ولی اگر از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت باشد، سود آن صفر درصد است.

شهردار تهران: وظیفه‌ای در قبال کودکان کار نداریم
شهردار تهران گفت: شهرداری قانوناً وظیفه‌ای در قبال کودکان کار ندارد ولی تلاش کرده‌ایم در کنار مراکز دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال باشیم. به گزارش فارس،‌ پیروز حناچی، شهردار تهران در سمینار مقابله با کار کودک، اظهار داشت: در ایران بر اساس داده‌های مرکز آمار وزارت کار از ۹ میلیون کودک ۴۹۹ هزار نفر فعال در حوزه کار هستند. وی اضافه کرد: مساله کار کودک ارتباط مستقیم با فقر در خانواده دارد، البته تعداد زیادی از کودکان کار در کشور تابعیت ایرانی ندارند. وی عنوان کرد: درصد قابل توجهی از کودکان کار در خیابان‌ها فعالیت می‌کنند و مشغول دستفروشی، گلفروشی، زباله‌گردی یا فال‌گیری هستند. شهردار تهران گفت: شهرداری قانونا وظیفه‌ای در قبال کودکان کار ندارد و بهزیستی و سایر دستگاه‌ها متولی آن هستند ولی ما خود را مسؤول اجتماعی در این زمینه می‌دانیم و بهزیستی 2 نوع خدمت در مراکز شبانه‌روزی و مراکز آموزشی را انجام می‌دهد که ما در کنار آنها در این زمینه‌ها نیز فعالیت می‌کنیم.

نیمی از مردم سواد سلامت  کافی ندارند
رئیس هفتمین سمپوزیوم و چهارمین جشنواره خودمراقبتی و آموزش بیمار با اشاره به اینکه فقط۵۰ درصد مردم سواد سلامت مناسب و کافی دارند، گفت: با استفاده از خودمراقبتی می‌توان سواد سلامت مردم را ارتقا داد و برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اقدام کرد. به گزارش دبیرخانه سمپوزیوم، عبدالرحمان رستمیان در این‌باره اظهار داشت: متاسفانه ۵۰ درصد ایرانیان سواد سلامت کافی ندارند و این نشان می‌دهد که هنوز باید اقدامات زیادی برای ارتقای سطح سواد سلامت مردم انجام داد؛ به‌عنوان نمونه افراد تحرک و فعالیت فیزیکی کمی دارند، گاهی از تغذیه سلامت‌‌محور بی‌بهره‌اند و رفتارهای پرخطر همچون استعمال دخانیات دارند که این نشان می‌دهد باید در زمینه سطح سواد سلامت مرد گام‌های بیشتری برداشت. به‌گفته وی، اگر فردی بیمار شد باید درباره بیماری خودآگاهی یافته و از خود مراقبت و آموزش‌های لازم را در این‌باره دریافت کند. رستمیان با اشاره به 2 مرداد، روز جهانی خودمراقبتی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر نسبت به بیماری‌های واگیر شدت پیدا کرده در حالی که می‌توان از طریق خودمراقبتی از دوسوم بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کرد.
 


Page Generated in 0/0050 sec