printlogo


کد خبر: 210792تاریخ: 1398/4/3 00:00
اخبار

درگذشت حسین خلج  پیرغلام اهل‌بیت(ع)
حسین خلج یکی از قدیمی‌ترین روضه‌خوانان، مداحان و باسابقه‌ترین چهارپایه‌خوان بازار تهران دارفانی را وداع گفت. به گزارش فارس، حاج حسین خلج، از قدیمی‌ترین چهارپایه‌خوان‌های بازار تهران بود؛ سبکی از مداحی که در دوره صفویه در بازار‌های ایران رواج یافت و بعد از ساخته‌شدن بازار تهران در چارسوق‌ها و تیمچه‌های آن ادامه پیدا کرد. این مداح اهل‌بیت(ع) سالیان سال، مغازه تعمیرات خیاطی در خیابان مولوی داشت و بزرگ شده پاچنار تهران بود. پیکر این ذاکر اهل‌بیت(ع) امروز ساعت ۹ صبح از مقابل حسینیه صاحب‌الزمانی‌ها(عج) واقع در خیابان شاپور، به سمت بهشت زهرا(س) رهسپار می‌شود.


صادقی و لهراسبی با حمایت «مأوا» عاشقانه خواندند
مرکز مأوا که چندی پیش آلبوم «حالا که می‌روی» را روانه بازار موسیقی کرد، قرار است چهارشنبه‌های هر هفته قطعه موسیقی عاشقانه منتشر کند. به گزارش «وطن‌امروز»، مرکز موسیقایی «ماوا» که چندی پیش آلبوم «حالا که می‌روی» را با صدای محمد معتمدی عرضه کرده است، بزودی قطعاتی عاشقانه با صدای رضا صادقی، علی لهراسبی، نیما علامه و چند خواننده دیگر منتشر می‌کند. در تولید این قطعات سعی شده تا به لحظات ناب زندگی و نقاط قوت یک زندگی مشترک و متعهدانه پرداخته شود تا در موقعیت‌های حساس زندگی بتواند در دلگرمی و تحکیم روابط عاشقانه اثرگذار باشد. تاکنون ۷ قطعه عاشقانه تولید شده است و ترانه این قطعات را روزبه بمانی، سعید پاشازاده، یاحا کاشانی، علیرضا طلیسچی، حامد صیفی‌پور و محسن حق‌نظری سروده‌اند که با صدای رضا صادقی، علی لهراسبی، نیما علامه، علی‌اکبرقلیچ، روح‌الله چهره‌افروز، حسین حقیقی و شاهد صادق‌پور خوانده شده است. قرار است این قطعات در چهارشنبه‌های هر هفته در فضای مجازی با هشتک «با هم تا همیشه» منتشر شود.


«ایکس‌لارج» روی پرده می‌رود
فیلم سینمایی «ایکس‌لارج» به کارگردانی محسن توکلی از چهارشنبه ۵ تیر ماه به ترکیب فیلم‌های روی پرده اضافه می‌شود. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به برگزاری جلسه روز یکشنبه ۲ تیر ماه این شورا گفت: براساس نتیجه برگزاری این نشست، فیلم سینمایی «ایکس‌لارج» به کارگردانی محسن توکلی و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش از چهارشنبه همین هفته ۵ تیرماه در سرگروه ایران روی پرده می‌رود. وی افزود: نمایش فیلم «تگزاس ۲» به کارگردانی مسعود اطیابی که در این سرگروه در حال اکران بود نیز در سینماهای زیرگروه ادامه خواهد داشت. به گفته فرجی، اکران باقی فیلم‌های روی پرده در دیگر سرگروه‌های سینمایی نیز بدون تغییر ادامه خواهد داشت.


سرنگونی پهپاد آمریکایی به روایت یک شاعر
رضا اسماعیلی در واکنش به قدرت نظامی ایران و سرنگونی پهپاد آمریکایی شعری سروده است که در ادامه می‌خوانید.
سرت بالاست   
چشم در چشم آسمان داری و   
ستاره‌های دنباله‌دار   
دنبالت راه افتاده‌اند   
والعصر!   
فردا   
شرق و غرب   
در صراط مستقیمی که تو هستی   
گم می‌شوند و   
گلبانگ اذان   
در حنجره مجسمه آزادی   
گل می‌کند


Page Generated in 0/0052 sec