printlogo


کد خبر: 211019تاریخ: 1398/4/11 00:00
اخبار

کسی به اینستکس دلخوش نباشد
رئیس قوه‌قضائیه گفت: ایجاد یک خط اعتباری نظیر اینستکس، بی‌فایده نیست اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند و کسی نباید به این قبیل اقدامات جزئی دلخوش باشد. به گزارش میزان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به عدم انجام تعهدات برجامی از سوی اروپایی‌ها گفت: اروپا همچنان متعهد است مشکلاتی را که به ناحق برای ملت ایران ایجاد شده است، برطرف کند. ایجاد یک خط اعتباری نظیر اینستکس، بی‌فایده نیست اما به هیچ عنوان کفایت نمی‌کند و کسی نباید به این قبیل اقدامات جزئی دلخوش باشد. بر همین اساس امیدواریم کشور‌های اروپایی با حفظ استقلال خود در برابر زیاده‌خواهی‌های ایالات متحده آمریکا، به آنچه در برجام متعهد شده‌اند عمل کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: فساد درون قوه‌قضائیه به هیچ وجه قابل تحمل نیست و نخستین مدعی مبارزه با فساد نیز خود قضات شریف و مسؤولان قضایی هستند. آیت‌الله رئیسی در ادامه تصریح کرد: امروز اولویت اول کشور، مقاومت و ایستادگی، رونق تولید، معیشت مردم و صیانت از ارزش پول ملی است. بر این اساس از همه بویژه مسؤولان دستگاه‌های مختلف می‌خواهم ضمن پرداختن به این اولویت‌ها، از هر گونه حاشیه‌سازی پرهیز کنند.

آمریکایی‌ها در صفر کردن صادرات نفت شکست خوردند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها در اهداف‌شان برای اینکه صادرات نفت و واردات ایران صفر شود، شکست خوردند. به گزارش فارس، علی لاریجانی در همایش روز ملی صنعت و معدن که دوشنبه برگزار شد، گفت: درباره ایران وضع فوق‌العاده‌ای را برای کشورمان به وجود آورده‌اند که واژه تروریسم اقتصادی و رفتارهای رذیلانه، بهترین کلمه برای این اقدامات‌شان است. وی گفت:‌ ادبیات گفتاری آمریکایی‌ها هم کاملا مشخص است چگونه سخن می‌گویند. رئیس مجلس تصریح  کرد: دوره فعلی و وضع موجود،‌ گذراست و ایران هم نشان داده دست بسته نیست. لاریجانی با بیان اینکه برنامه دشمن به‌هم‌ریختگی در وضعیت کشور و بازار ارز است، گفت:‌ نابسامانی در این بخش ضعیف بوده و حتی دشمن به دنبال انفجار تورمی بود. وی گفت:‌ خیلی از کشورها در حال حاضر به دنبال شکستن سد تحریم‌های ایران هستند که اسامی آنها را نمی‌توانیم بگوییم. رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها در تلاش‌شان برای اینکه صادرات نفت و واردات ایران صفر شود، شکست خوردند، چرا که کشورهای بزرگ دنیا و همسایگان ما کمک زیادی را به ما می‌کنند.

هشدار می‌دهیم زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه ما هشدار می‌دهیم زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود، گفت: آمریکا باید از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته باشد. سرلشکر «غلامعلی رشید» صبح  دیروز در بازدید و ارزیابی میدانی از یگان‌های نیروی دریایی ارتش و سپاه در استان هرمزگان در جمع فرماندهان اظهار داشت: ملت شریف ایران هزینه‌های جنگ و دستاورد‌های آن را در دوران دفاع‌مقدس با همه وجود درک کرده است. به همان اندازه که از وقوع جنگ با اشراف اطلاعاتی، حکمت و دوراندیشی با قدرت مراقبت خواهد کرد برای تحمیل هزینه‌های سنگین به متجاوزان بسیار بیشتر از گذشته آماده و چابک است و به سرعت تصمیم‌‌‌گیری و اقدام خواهد کرد. وی افزود: ما هشدار می‌دهیم زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود. آمریکا باید از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته باشد که موجب تحمیل ۷ هزار میلیارد دلار و ۷۰ هزار کشته و مجروح به این کشور‌ها شد و در محاسبات خود برای تصمیم‌‌‌گیری دچار اشتباه بدون بازگشت نشود. فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ‌گونه تردید در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه دشمن به جزایر و مرز‌های دریایی، زمینی و هوایی ایران اسلامی پاسخ قوی و پشیمان‌کننده خواهند داد.
 


Page Generated in 0/0053 sec